پاورپوینت معماری مسجد سلطان قابوس عمان

پاورپوینت معماری مسجد سلطان قابوس عمان

دسته بندی:

قیمت: 32900 تومان

تعداد نمایش: 163 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 30 می 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت معماری مسجد سلطان قابوس عمان

پاورپوینت معماری مسجد سلطان قابوس عمان ppt در 40 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

مقدمه

یکی از زیبایی ها و جاذبه های معروف در دنیا اسلام و کشور عمان، مسجد جامع سلطان قابوس است. این مسجد یکی از جاذبه های زیبای شهر مسقط، پایتخت کشور عمان است. در این مسجدمی توان به ترکیبی از معماری های سبک اسلامی و خاورمیانه و کشور عمان را در کنار هم مشاهده کرد. این مسجد بزرگ که یکی از بزرگ ترین مساجد کشور عمان نیز محسوب می گردد، به سفارش سلطان قابوس به هنرمندان ایرانی در نیشابور و با همکاری عمانی ها ساخته شد.

 

تاریخچه مسجد سلطان قابوس

این مسجد از مساجد اصلی و مهم کشور عمان است. نخستین مسجد جامع سلطان قابوس عمان در دهه هفتاد قرن گذشته در شهر مسقط ساخته شد و پس از آن مساجد سلطان قابوس دیگری در شهرهای مختلف این کشور بنا شده اند.

در سال ۱۹۹۲ به دستور پادشاه عمان تصمیم بر این شد تا معماران بزرگترین مسجد جامع عمان را بنا کنند به این منظور برای ساخت مسجد مسابقه ای بین المللی برگزار کرد.شکل گیری طرح مسجد از سال ۱۹۹۳ آغاز و تا سال ۱۹۹۵ ادامه یافت و ساختش هم از همین سال (۱۹۹۵) شروع شده تا اینکه در اوایل سال ۲۰۰۱ به پایان رسید.

 

معماری مسجد مسجد سلطان قابوس 

۴۱۶ هزار متر مربع مساحت دارد و دارای ۳ ورودی است. ورودی اصلی در یک محور افقی به گلدسته ای می رسد که ۹۱ متر ارتفاع دارد.صحن مسجد ۲۴ هزار و ۴۰۰ متر مربع مساحت دارد و گنجایش مسجد ۸ هزار نمازگزار است. نمازخانه اصلی مربع شکل بوده و دارای ابعاد ۷۵ در ۷۵ متر مربع است و بقعه آن نیز ۵۰ متر است.نمازخانه اصلی بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر گنجایش نمازگذار دارد و در بخش زنان نیز حدود هزار نفر گنجایش دارد.

نمازخانه دارای درهای چوبی با آیات قرآنی به خط ثلث است، نمازخانه همچنین تابلوهای شیشه ای رنگی دارد. نوارهایی در دیوارهای نمازخانه به چشم می خورد که آیات قرآنی و اسماء الحسنی بر رویش نقش بسته است. در محراب های مسجد سلطان قابوس مسقط نیز آیات قرآن و پنجره های رنگی شیشه ای به چشم می خورد.این مسجد دارای ستونهایی از سنگ مرمر و تابلوهای چوبیست. کتابخانه مسجد با ۲۰ هزار جلد گنجینه ای از کتابهای مرجع در زمینه های مختلف علوم اسلامی و انسانیست. سالن اجتماعات مسجد گنجایش ۳۰۰ نفر دارد.

 

 

فهرست

مقدمه

تاریخچه

آشنایی با مسجد جامع سلطان قابوس

یک فرش ایرانی در مسجد سلطان قابوس

معماری مسجد

مشخصات جزیی ساخت مسجد سلطان قابوس

طراحی و خلاقیت هنرمندان ایرانی در مسجد سلطان قابوس

سالن‌های داخلی مسجد سلطان قابوس

بخش های مختلف مسجد

تصویر پلان

 

 

عنوان: پاورپوینت معماری مسجد سلطان قابوس عمان

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 40 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

پاورپوینت معماری مسجد سلطان قابوس عمان

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید