پاورپوینت معماری مسجد جامع شوشتر

پاورپوینت معماری مسجد جامع شوشتر

دسته بندی:

قیمت: 32900 تومان

تعداد نمایش: 106 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 7 ژوئن 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت معماری مسجد جامع شوشتر

پاورپوینت معماری مسجد جامع شوشتر ppt در 48 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

 

مقدمه

مساجد را می‌توان تجلی معماری ایرانی اسلامی دانست که نمایانگر خلاقیت و هنرمندی مهندسان خوش ذوق و نیاکانمان است. مسجد جامع شهرستان شوشتر نیز به عنوان یکی از دیدنی‌ترین مساجد تاریخی ایران شمرده می‌شود که در نوع خود بی‌نظیر است. این بنای باشکوه که به عنوان یکی از محبوب‌ترین دیدنی های شوشتر شناخته می‌شود، در اغلب اوقات مورد بازدید گردشگران تور خوزستان و حتی جهانگردان خارجی قرار می‌گیرد و با ابهت و شکوه خود، داستان‌های زیادی را برای بازدید کنندگان روایت می‌کند.

تاریخچه مسجد جامع شوشتر به 1200 سال قبل برمی‌گردد، زمانی که مردم این دیار دین اسلام را پذیرفتند و مسجدی باشکوه برای راز و نیاز خود با پروردگار ساختند. با توجه به روایات مختلفی که وجود دارد، تاریخچه مسجد جامع شوشتر به حوکن عباسی برمی‌گردد و ساخت آن در زمان امام حسن عسگری آغاز شد و پس از سال‌ها به پایان رسید.

این بنای مذهبی 2 محراب داخلی و خارجی را در خود جای داده که که در طول دوره‌های مختلف به مسجد اضافه شدند و اکنون 12 ستون در شمال بنا و 8 ستون نیز در جنوب مسجد دیده می‌شود که با ابهت جلوه می‌کنند و شما را به روزگاران دور شهر شوشتر می‌برند.

 

 

معماری مسجد جامع شوشتر

کتیبه‌های گچی و سنگی بهترین راه برای شناخت این آثار به جا مانده است. باید گفت که مسجد دارای کتیبه‌هایی بیشتری بوده‌است اما در تعمیرات دهه ۴۰، از بین رفتند. پس از پایان ساخت مسجد نام خلیفه اتمام کننده مسجد در سال ۴۴۵ هجری قمری بر بالای محراب داخلی مسجد به صورت گچ‌بری حک شده‌است. در قسمت راست منبر هم نوشته‌های به کوفی از جنس تخته بریده شده است.

در این میان باید اشاره کرد که همانطور که متوجه شدید ساخت مسجد در حدود ۱۹۱ سال به طول انجامیده است. سبک ساخت این مسجد خراسانی است و این سبک یکی از قدیمی‌ترین سبک‌های معماری مساجد ایران محسوب می‌شود. این مسجد در کنار مسجد جامع فهرج و مسجد و تاری‌خانه دامغان و مسجد جامع نائین در زمره چند مسجد قدیمی ساخته شده به این سبک است. در این سبک شبستانی است و ستون‌دار. در این مسجد در قسمت شمالی ۱۲ ردیف ستون و در جنوبش ۸ ستون، همگی به ارتفاع ۵ متر وجود دارند و قطر هر کدام چیزی در حدود ۱٫۵ متر است.

 

 

فهرست

چکیده

مقدمه

مسجد جامع شوشتر

مسجد جامع شوشتر

معماری و ساخت طولانی مسجد جامع شوشتر

منبر مسجد جامع شوشتر؛ قدیمی‌ترین منبر ایران

کتیبه‌ها

قدمت و جذابیت

دسترسی به مسجد جامع

تصویر پلان ها

 

 

عنوان: پاورپوینت معماری مسجد جامع شوشتر

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 48 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

پاورپوینت معماری مسجد جامع شوشتر

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید