پاورپوینت معماری بازار کازرون  

پاورپوینت معماری بازار کازرون  

دسته بندی:

قیمت: 31900 تومان

تعداد نمایش: 148 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 2 می 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت معماری بازار کازرون

پاورپوینت معماری بازار کازرون  ppt در 39 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

مقدمه

بازار کازرون حد فاصل میدان شهدا یا سر خیرات (میدان مرکزی شهر)، خیابان شهدای شمالی، خیابان ابواسحق، خیابان حضرتی و خیابان ابوذر است. بازار کازرون از دوره گذشته دارای رونق خاصی بوده و از بازارهای مهم ایران محسوب می‌شده است. اکنون نیز این بازار وسیع از رونق خوبی برخوردار است و قلب اقتصادی کازرون به شمار می‌رود.

بازار کازرون دربرگیرنده راسته‌ها یا بازارهای کوچکی است که به صورت تخصصی فعالیت می‌کنند. بازار مسگرها، بازار شاه حمزه، بازار امام خمینی، بازار مخی (نخل)، بازار نمدمال‌ها و راسته طلافروشان، راسته لباس فروشان، راسته کفش فروشان از بازارهای زیر مجموعه بازار بزرگ کازرون است.

 

پیشینه بازار کازرون  

در متون قدیمی مربوط به قرون چهارم و پنجم نام محله بازار آمده است. هسته اولیه این بازارها به دوره صفویه باز می‌گردد اگرچه بنای بخش‌های قدیمی بازار کازرون که اکنون رونق دارد مربوط به دوران قاجار است، طی دوره‌های مختلف تاریخی این بازارها تخریب و بازسازی شده‌اند. بازارهای تاریخی کازرون مانند دیگر بازارهای تاریخی فارس دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد هستند و هنوز هم می‌توان با گذر در این بازارهای بومی اصالت و قدمت و حجره‌های سنتی را دید. مجموعه بازار کازرون به «بازار نو» معروف است و مصالح به کار رفته در آن از سنگ و گچ است و به خاطر معماری تاریخی آن ثبت ملی شده است.

 

فهرست

مقدمه

پیشینه

موقعیت بازار

بازار بزرگ

بازار شاه حمزه

بازار مسگری و ابافتح

بازار نمدمالی

بازار معین

نکات تکمیلی

 

عنوان: پاورپوینت معماری بازار کازرون

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 39 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

پاورپوینت معماری بازار کازرون  

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید