پاورپوینت معماری بازار همدان

پاورپوینت معماری بازار همدان

دسته بندی:

قیمت: 30900 تومان

تعداد نمایش: 313 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 6 می 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت معماری بازار همدان

پاورپوینت معماری بازار همدان ppt در 40 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

بازار سنتی همدان

همدان یکی از زیباترین استان هایی است که در غرب کشور واقع شده است و همانند دیگر استان های ایران جاذبه های تاریخی و دیدنی بسیاری را در خود جای داده است. به طور کلی اگر بخواهیم همدان را توصیف کنیم باید گفت که این استان در زمان های گذشته پایتخت تاریخ و تمدن ایران بوده و نخستین دولت حاکم بر فلات ایران، از این منطقه حکمرانی می کرده است.

زمانی که به این استان می روید جاذبه های زیادی روبرویتان است که از آن ها بخواهید دیدن کنید، بازار سنتی همدان هم یکی از آن جاذبه هایی است که می توانید به بازدید از آن بروید تا اگر وسیله ای نیاز دارید یا سوغاتی می خواهید بخرید کارتان نیز راحت باشد و با یک تیر دو نشان بدهید.

همانطور که در بالا گفتیم بازار سنتی همدان یکی از جاذبه های تاریخی این شهر است که مانند دیگر بازارهای قدیمی شهرهای ایران دارای سقف است و در بعضی از قسمت های آن گنبدهایی با معماری ویژه ای وجود دارد که از لحاظ وجود راسته های مختص به اصناف مختلف نیز تعلق گرفته است.

مجموعه تاریخی بازار سنتی همدان در محدوده خیابان باباطاهر، اکباتان و شهدا قرار گرفته است و بیشتر بناهایی که در این بازار قرار دارند نیز مربوط به دوره قاجاریه می باشند.

فضای جغرافیایی فوق که محدوده استقرار بازار را تشکیل می‌دهد، طی طول تاریخ پیدایش همدان از زمان اشکانیان تاکنون همواره جزء ساخت کالبدی همدان بوده است.

 

کاروانسراهای بازار سنتی همدان

در بناهای وسیعی از بازار سنتی همدان کاروانسراهایی ساخته شده که تعداد زیادی دکان را در خود جای می دهد و به طور معمول در مجاور بازارساخته شده و جزئی از بازار محسوب می شود.

این کاروانسرها مهمترین مراکز تجاری در بازار سنتی همدان محسوب می شود و تعداد کاروانسراهایی که در بازار سنتی همدان وجود دارد بالغ بر ۱۲۰ واحد بوده است که تقریبا دو برابر تعداد کاروانسراهای شهر اصفهان، پایتخت دوران صفویه است. اکثر کاروانسراهای مهم همدان نیز یادگار زمان قاجاریه هستند.

 

 

فهرست

بازار سنتی همدان، نمادی از تاریخ و تمدن این شهر

بازار سنتی همدان

مختصری از تاریخ بازار سنتی همدان

مسجد جامع کنار بازار سنتی همدان

کاروانسراهای بازار سنتی همدان

معماری بازار سرای گلشن همدان

تصویر پلان معماری سرای گلشن همدان

 

 

عنوان: پاورپوینت معماری بازار همدان

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 40 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

پاورپوینت معماری بازار همدان 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید