پاورپوینت معماری بازار خوی

پاورپوینت معماری بازار خوی

دسته بندی:

قیمت: 34900 تومان

تعداد نمایش: 151 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 26 آوریل 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت معماری بازار خوی

پاورپوینت معماری بازار خوی ppt در 48 اسلاید زیبا  قابل ویرایش تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

مقدمه

معرفی بازار خوی

در بافت قدیمی شهر خوی، بازار قدیمی خوی قرار دارد که از نظر تاریخ نویسان و بسیاری از جهانگردان، یکی از زیباترین بازارهای ایران بعد از بازار تبریز، اصفهان و شیراز است. بازار شکلی مستطیلی دارد و به ‌علت نوسازی و گسترش شهر خوی در چند دهه اخیر تغییراتی در آن به وجود آمده است.

تاریخچه بازار خوی

شهرستان خوی به دلیل  قرار گیری در کنار جاده های معروف بازرگانی مانند: جادّه ابریشم، مکّه یولی، راه طرابوزان به جلفا و…و به جهت آنکه مرکز اقتصادی بود، از گذشته دارای کاروانسراهای بیشماری جهت تخلیه کالا و استراحت بازرگانان بود و همچنین بازار وسیع و گسترده‌ای جهت معامله کالاهای مختلف داشته است.

معماری بازار خوی

هم اکنون بازار خوی از چند راسته بازار سرپوشیده و سراها و میدان های قدیمی که بازمانده بافت بزرگتری می باشد، تشکیل شده است، مصالحی که در ساختمان بازار به کار رفته عبارت اند از: ملاط گچ و خاک و آجر. تمام کار توأم با سادگی بوده و در بعضی قسمت های بنا، نمای سنگی، مخصوصا” در چهار سوها وجود دارد، در قسمت پی نیز از سنگ استفاده شده

و فاقد تزئینات جالب توجّهی، چه از نظر آجر چینی و یا گچ بری و نقّاشی می‌باشد. از قسمت های قابل توجّه این مجموعه این است که، هر کدام از راسته ها، مربوط به شغل معینی بوده و به نام همان شغل، مانند: مسگر بازار، بورکچی بازار، زرگر بازار، خرازی بازار، فرشچی بازار و… نامیده می شد.

فهرست

چکیده مقاله

معرفی بازار خوی

تاریخچه بازار خوی

معماری بازار خوی

بازار خوی

ساختار بازار خوی

قسمت های مختلف بازار خوی

بازار تاریخی خوی

معماری و طراحی بازار خوی

پیشینه تاریخی بازار خوی

خوی در دوران صفویه

خوی در جنگ جهانی اول

آداب و رسوم

طبیعت

عنوان: پاورپوینت معماری بازار خوی

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 48 اسلاید

تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت

پاورپوینت معماری بازار خوی

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید