پاورپوینت معماری آرامگاه میرزا حسن خان آصف

پاورپوینت معماری آرامگاه میرزا حسن خان آصف

دسته بندی:

قیمت: 12900 تومان

تعداد نمایش: 122 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 20 دسامبر 2021

به روز رسانی در: 20 دسامبر 2021

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت معماری آرامگاه میرزا حسن خان آصف

پاورپوینت آرامگاه میرزا حسن خان آصف ppt در 40 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

 

مقدمه

ابوالحسن خان دومین فرزند اعتمادالدوله غیاثالدین بیگ تهرانی  از امرای برجسته جهانگیر  و همچنین برادر بزرگتر نورجهان، همسـر جهـانگیر و از درباریان صاحب قدرت و با نفوذ دوران پادشاهی وی و پسرش شاهجهان بود. نفوذ خاندان ثروتمند ابوالحسن خان با ازدواج خـواهرش نورجهـان بـا جهـانگیر ، در دربار رو به فزونی نهاد و در همین زمان به سبب وصلت ارجمند بانو ممتـاز محل  دختر ابوالحسن خان با شاهزاده خرم، ولیعهـد جهـانگیر، ملقـب بـه شاهجهان اقتدار سیاسی و منزلت اجتماعی وی بیشتر شد. پس از درگذشـت جهـانگیر، اقتدار سیاسی ابوالحسن آصفخان بیشتر شد و به همت او راه برای سـلطنت شـاهجهان هموار گردید.

 

 

میرزا حسن آصف‌خان

میرزا ابوالحسن آصف‌خان فرزند میرزا غیاث بیگ یکی از شاهزادگان ایرانی و از درباریان شاه طهماسب صفوی بود که در هندوستان به مقام وزارت و نایبی رسید وی پدر ارجمند بانو بیگم مشهور به ممتاز محل (برترین در منطقه) یا تاجِ محل بود ارجمند بانو همسر شاه جهان بود که در ارج گذاری به مقام او شاه جهان تاج محل را بنا کرد. میرزا حسن برادر بزرگ نورجهان بود. نور جهان هنگامی که دختر شیر خواره‌ای بود پدرش میزا غیاث بیگ به همراه همسر و پسرش میرزاحسن از ایران به هند گریخت. این خانواده بعدها در هند مناصب بسیار مهمی بدست آوردند.

 

 

ویژگی های معماری

 آرامگاه ساختمان آرامگاه با طرحی 8 ضلعی از خارج و داخل، بـه قطـر بیرونـی 60/15 متـر بـر سکویی 8 گوش به قطر 40/62 متر و ارتفاع 1متر از سطح زمـین بـاغ و بـا مصـالحی از آجرهای کوچک لاهوری در هسته مرکزی و کفسازی از سنگ سرخ بر روی آن، ساخته شده است. به سبب این ارتفاع، در اطراف سکو، پلکان هایی آجری بـرای ورود بـه صـحن آرامگاه ایجاد شده است  . ساخت بناهای آرامگاهی با نقشه 8 ضلعی تقلید کاملی است از نقشه رایج این دست از بناها در بازه زمانی دوره تیموری و صفوی کـه تـا قرن نهم هجری در ایران به کار رفته است.

 

 

تزیینات

تزیینات معماری در شبه قاره همواره با کاربرد جواهرات و سـنگهـایی چـون یشـم بـا روش های پـرچینکـاری، مرصـعکـاری و خـاتم بـر روی سـنگهـای مرمـرین سـفید و سنگهای ماسهای سرخ، همراه بوده است. بنابر نوشته محققان، نمـای بیرونـی آرامگـاه پیش از آنکه به سبب نزاعی قومی در سده 19م آسیب ببیند با سنگهای مرمر سفید پوشیده شده و ازاره خارجی دیوارهای هریک از اضلاع از سـنگهـای بسـتر رودخانه یا سنگ ابری و ازاره تزیینی درونی آرامگاه از سنگ مرمر سفید بود .

 

 

فهرست

چکیده

مقدمه

میرزا حسن آصف‌خان

موقعیت آرامگاه

ویژگی های معماری

گنبد

نمای بیرونی بنا

سنگ گور

تزیینات

نتیجه گیری

 

 

عنوان: پاورپوینت معماری آرامگاه میرزا حسن خان آصف

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 40 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید