پاورپوینت معماری آرامگاه امام حسین (ع)

پاورپوینت معماری آرامگاه امام حسین (ع)

دسته بندی:

قیمت: 32900 تومان

تعداد نمایش: 175 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 28 دسامبر 2021

به روز رسانی در: 29 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت معماری آرامگاه امام حسین (ع)

پاورپوینت معماری آرامگاه امام حسین(ع) ppt در 47 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

 

مقدمه

حرم امام حسین (ع) یا حرم حسینی، در قلب شهر کربلا واقع شده است و هرساله شیعیان بسیاری را برای زیارت به سوی خود می کشاند. این حرم مطهر محل دفن امام سوم شیعیان به همراه دو فرزند ایشان، علی اصغر و علی اکبر است. همچنین آرامگاه بیشتر شهدای کربلا، تعداد زیادی از بزرگان شیعیان، علمای دینی و … نیز در این مکان مقدس وجود دارد.

حرم کنونیِ امام حسین شاهکاری از دوره آل بویه به حساب می آید هر چند از آن زمان تا به امروز تغییرات بسیاری در بخش های مختلف به وجود آمده است. خوب است بدانید که ساخت حرم امام سوم شیعیان بین در سال 367 قمری آغاز و در سال 371 قمری به پایان رسید.

 

 

صحن حرم

صحن حرم امام‌حسین(ع) محدوده‌ای ‌است‌ که رواق‌ها و گنبدخانه حرم را در میان گرفته است. برخی نام «جامع» را به صحن داده‌اند؛ از آن‌روی که مردم در هنگام نماز و نیز برای زیارت و یا خواندن دعا و برگزاری مراسم دینی، آن‌جا گرد هم می‌آیند. نام «مشهد» نیز بر صحن نهاده شده است، از آن‌روی که مردم برای زیارت و دعا در آن‌جا حضور می‌یابند.

مرقد امام حسین(ع) در میان بخش قدیمی شهر کربلا قرار گرفته و تا پیش از سال ۱۹۴۸م خانه‌ها، بازارها و بناهای دیگر بدان متصل بود و میان آنها و حرم خیابانی وجود نداشته است. در این سال بر گرد حرم امام(ع) خیابانی احداث کردند و اجازه ندادند بناهای شهر به مجموعه بناهای حرم متصل شود.

 

 

رواق‌ها

گنبدخانه حرم امام(ع) را چهار رواق در چهار سمت دربرگرفته است. عرض هر یک از رواق‌ها ۵ متر و طول رواق‌های شمالی و جنوبی تقریباً ۴۰ متر و طول هر کدام از رواق‌های شرقی و غربی تقریباً ۴۵ متر است و ارتفاع هر رواقی هم به دوازده متر می‌رسد. کف رواق‌ها با سنگ‌های سفید شفاف فرش شده و در وسط هر یک از دیوارها آینه‌هایی در اندازه‌های مختلف کوچک و بزرگ وجود دارد.

 

 

گنجینه و کتابخانه حرم

گنجینه حرم در سمت شمال آن واقع است و جواهرات و نفایس و آثار ارزشمند بی‌شماری را در خود جای داده که در گذر سده‌های گوناگون، شاهان و فرمانروایان سرزمینهای اسلامی هدیه کرده‌اند. کتابخانه حرم در سمت شرق آستانه حرم قرار گرفته و چندین قرآن خطّی نفیس در آن نگهداری می‌شود.

 

 

فهرست

مقدمه

حرم امام حسین

وضعیت کنونی حرم حسینی

معماری حرم

صحن حرم

درهای صحن

درب‌ها و رواق‌های حرم امام حسین(ع)

گنبد

گلدسته‌ها

ایوان طلا

رواق‌ها

ضریح حرم

مرقد شهدای کربلا

گنجینه و کتابخانه حرم

تولیت حرم امام حسین(ع)

 

 

عنوان: پاورپوینت معماری آرامگاه امام حسین (ع)

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 47 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید