پاورپوینت معرفی سیاره اورانوس

پاورپوینت معرفی سیاره اورانوس

دسته بندی:

قیمت: 35000 تومان

تعداد نمایش: 159 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 26 می 2022

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت معرفی سیاره اورانوس

پاورپوینت معرفی سیاره اورانوس شامل 24 اسلاید زیبا، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد. همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن

مقدمه

اورانوس در لاتین به نام خدای آسمان هاست و از لحاظ فاصله با خورشید هفتمین سیاره است. اورانوس ساختاری شبیه نپتون دارد و آن را سیاره بزرگ یخی نیز می نامند. گاز متان اطراف آن باعث رنگ های آبی و سبز در آن شده است. با این مبحث برای معرفی و بیان ویژگی های این سیاره همراه باشید.

تاریخچه اورانوس

در ابتدا اورانوس با تعداد دفعات رصدها به عنوان یک ستاره ثبت شده بود. در سال ۱۷۸۱ این سیاره را ویلیام هرشل در خانه خود در شهر بث رصد و کشف کرد. در ابتدا او اورانوس را به عنوان یک ستاره دنباله دار معرفی کرد. تا این که بعدها آن را سیاره خطاب کرد. دیدن این سیاره در تمدن های باستانی سخت بود که باعث دیر کشف شدن آن شد. اورانوس را یک فضانورد به نام جوآن باد از نام خدای یونان باستان نام گذاری کرده است. نام اورانیوم را از نام این سیاره در سال ۱۷۸۹ (سال کشف این عنصر مهم) انتخاب کردند. این سیاره اولین سیاره کشف شده با تلسکوپ می باشد.

ویژگی های سیاره اورانوس

سیاره اورانوس از لحاظ جرم چهارمین سیاره و از لحاظ اندازه سومین سیاره منظومه شمسی می باشد و بزرگی آن چهار برابر زمین می باشد. این سیاره نیز مانند سیارات مشتری و زحل یک سیاره گازی است. هسته این سیاره سنگی و صخره ای بوده و اطراف آن را گاز و یخ پوشانده است. اورانوس در منظومه شمسی بعد از زحل در ردیف هفتم قرار دارد. این سیاره جو ضخیمی دارد که از هیدروژن، هلیم و متان تشکیل شده است. اعتقاد دانشمندان به وجود اقیانوسی بزرگ با دمای بسیار بالای ۲۷۶۰ درجه سانتی گراد در سطح اورانوس می باشد. اورانوس با داشتن دمای جوی ۲۲۴- درجه سانتی گراد، سردترین دما را در منظومه شمسی دارد که حتی از نپتون هم سردتر است.

توجه :

در این سیاره فشارهای سیاره ای زیادی بر آن وجود دارد که همین انتظار وجود الماس در سطح و داخل آن را تقویت می کند.

مدار و چرخش سیاره اورانوس

فاصله ای که این سیاره از خورشید دارد ۳ میلیارد کیلومتر است و محور چرخشی ۹۸ درجه دارد و مایل می چرخد. در دیگر سیارات که چرخش روی محور عمودی دارند، چرخش این سیاره روی محور افقی می باشد. علت این امر را طبق نظریه ای در برخورد یک جسم بسیار بزرگ به این سیاره و تغییر جهت چرخش آن می دانند. طبق نظریه ی جدیدی که ارائه شده علت را وجود قمر بزرگ در اورانوس بیان می کنند. این قمر توسط گرانشی از طرف سیارات دیگر در زمانی که منظومه شمسی جوان بود کشیده می شد، همین کشش و نیروی گرانش سیاره مذکور را مایل کرده است.

توجه :

تاثیری که انحراف محور اورانوس روی قطب های آن می گذارد باعث می شود هر قطب ۴۲ سال در روشنایی (قطب شمال) و ۴۲ سال در تاریکی (قطب جنوب) باشد. هر بار چرخش سیاره به دور خورشید ۸۴ سال طول می کشد و به دلیل مایل بودن این سیاره فصل های طولانی (۲۱ سال) در آن جا داریم. جالب است که با وجود این مدت هایی که سیاره مقابل خورشید است، باید دماهای مختلفی داشته باشد، ولی ویجر ۲ مشخص کرده که دما در همه ی نقاط سیاره ۲۲۴- درجه سانتی گراد است و به دلیل فاصله دوری که از خورشید دارد اختلاف دمای دو فصل زمستان و تابستان در قطب های آن دو درجه سانتی گراد است.

و …

فهرست مطالب

مقدمه

تاریخچه اورانوس

ویژگی های سیاره اورانوس

مدار و چرخش سیاره اورانوس

ساختار درونی اورانوس و مقایسه با زمین

جو و اتمسفر اورانوس

میدان مغناطیسی اورانوس

حلقه های سیاره اورانوس

قمرهای سیاره اورانوس

عنوان : پاورپوینت معرفی سیاره اورانوس

تعداد صفحات : 24

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت معرفی سیاره اورانوس

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید