پاورپوینت قاعده زرین چیست

پاورپوینت قاعده زرین چیست

دسته بندی:

قیمت: 35000 تومان

تعداد نمایش: 118 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 11 آگوست 2021

به روز رسانی در: 29 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت قاعده زرین چیست

پاورپوینت قاعده زرین چیست شامل 24 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن

مقدمه

ادیان مختلف همواره درپی این مسأله بودند که نحوه صحیح زیستن را به بشریت بیاموزند ازاین رو دستورالعمل های ارزشی واخلاقی را برای آدمیان به ارمغان آوردند . با این که ادیان گوناگون با زبان های مختلف وروش های متفاوت انسان ها را هدایت می کنند، دربیان بسیاری ازارزش های اخلاقی با یکدیگراشتراک دارند.

یکی ازمسائل مهم اخلاقی که به عنوان قاعده و قانونی درفلسفه ی اخلاقی مطرح می باشد قاعده ی زرین بوده که درادیان و فرهنگ‌های گوناگون جهان بسیار بر آن تأکید شده است. اهمیت این آموزه تا حدی است که عیسی مسیح و کنفوسیوس این قاعده را خلاصه‌ی کل تعالیم شان دانستند .

علاوه بر این بیشترین تاکید بر این قاعده در دین مقدس اسلام صورت گرفته چنان چه علی (ع) می فرمایند: هر چه را برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند و هر چه را برای خود نمی پسندی برای دیگران هم مپسند. بر اساس قاعده ی زرین باید با دیگران طوری رفتار کنیم که رضایت می‌دهیم آنها نیز در همان موقعیت آن گونه با ما رفتار کنند. در ابتدا دلایل اهمیت این قاعده را توضیح می‌دهیم .

اهمیت قاعده زرین

انسان موجودی اجتماعی بوده و در تعامل نزدیک و سازنده با سایر آدمیان است که می‌تواند به رشد و بالندگی و آرامش روحی و روانی دست یابد. اما برای آن که بتوانیم با سایر انسانها زندگی خوبی داشته باشیم بایستی روابط خود با آنها را بر اساس اخلاقیات تنظیم کنیم و برای این مهم لازم است تا درکی صحیح از ارزش‌ها و آمال و آرزوهای دیگران داشته باشیم و به عقاید آنان احترام بگذاریم. در واقع با رعایت ضوابط اخلاقی تکثر و تنوع عقاید و خواسته‌های انسان‌ها هم جهت می‌شود و آنها را برای فعالیت های مشترک سازمان می‌دهد.

از این رو نیاز به یک اخلاق در سطح اجتماع به طور واضح احساس می شود و بایستی بدان توجه نمود. اما اساس اخلاق آزادی عمل بوده و بدون پیش فرض گرفتن آزادی بحث از اخلاقیات موضوعیت ندارد.

گرچه ما در حوزه اخلاق در گزینش موضع اخلاقی خود مختار هستیم اما باید توجه کنیم که همواره محدودیت‌های بنیادی برای این آزادی عمل وجود دارد.

از آن جا که برای زیستن در کنار سایر آدمیان باید به احساسات، عواطف و خواسته‌های آنان توجه کنیم و بتوانیم بر مبنای قاعده‌ای عمل کنیم که هم ما و هم دیگران در آسایش بسر ببریم و دچار تعارض نشویم، قاعده‌ی زرین، قاعده‌ای مفید و کارآمد خواهد بود و ما را در رساندن به این مهم یاری می دهد.

و …

فهرست مطالب

مقدمه

اهمیت قاعده زرین

عناصر قاعده‌ی زرین

وجدان اخلاقی و قاعده‌ی زرین

گستره ی قاعده ی زرین

کاربرد عملی قاعده زرین

 

عنوان : پاورپوینت قاعده زرین چیست

فرمت : pptx

تعداد صفحات : 24

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

قاعده زرین چیست

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید