پاورپوینت عهدنامه ترکمانچای

پاورپوینت عهدنامه ترکمانچای

دسته بندی:

قیمت: 35000 تومان

تعداد نمایش: 156 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 7 اکتبر 2021

به روز رسانی در: 29 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت عهدنامه ترکمانچای

پاورپوینت عهدنامه ترکمانچای شامل 24 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن 

مقدمه

عهدنامه ترکمانچای در دوره قاجار میان ایران و روسیه تزاری منعقد شد تا امضای آن خط پایانی بر جنگ میان این ۲ دولت باشد، اما طی آن ایالت‌هایی در قفقاز از ایران جدا و به روسیه اهدا شد.

با روی کار آمدن سلطنت قاجار، منطقه قفقاز اهمیت ویژه‌ای پیدا کرد. رشد و گسترش سرمایه‌های تجاری روسیه که از زمان پطرکبیر آغاز شده بود، سیاست نظامی خاصی در پی داشت که از یکسو گرایش به تسلط بر دریای سیاه برای برتری بر حکومت عثمانی و از سوی دیگر، سلطه بر دریای خزر برای نفوذ به شبه قاره هند را در اولویت قرار می‌داد. الحاق گرجستان به روسیه در تاریخ ۱۲ سپتامبر ۱۸۰۱ و خودمختاری برخی حکام محلی تحت حمایت روسیه، موضوع مهم دیگری بود که حکومت قاجار را به تسلط بر قفقاز و دستیابی به مرزهای صفوی تحریک می‌کرد.

پیش از این، دو اردوکشی نظامی آقا محمدخان به قفقاز در سال‌های ۱۲۰۹ و ۱۲۱۱، روس‌ها را برای اقدامات تسلط بر این ناحیه وادار کرده بود؛ از این رو در سال ۱۸۰۳ میلادی، نخستین دوره جنگ‌های ایران و روسیه آغاز شد که ده سال ادامه یافت و به شکست ایران و عقد عهدنامه گلستان انجامید و اقدامات سیاسی ایران برای پس گرفتن مناطق اشغال شده، طی سال‌های پس از انعقاد این قرارداد بی نتیجه ماند.

 

تصرف قفقاز توسط روسیه

برخوردهای نظامی ایران و عثمانی در فاصله سال‌های ۱۲۳۶ تا ۱۲۳۸ در غرب و شمال غرب که منجر به عقد قرارداد هفت ماده‌ای صلح شد و توجه سیاست خارجی ایران به مسائل مرزی با عثمانی، فرصتی برای رفع اختلافات مرزی ایران و روسیه  باقی نگذاشت و به استقرار روس‌ها در مناطق تصرف شده قفقاز استحکام بخشید. با اشتغال ایران به مسئله عثمانی و قطع نسبی مذاکرات، روس‌ها مالکیت سه منطقه مهم و راهبردی را مطرح کردند؛ با این حال در سال ۱۲۴۰مازاروویچ، نماینده دولت روسیه درباره تعیین مرزهای دو کشور با عباس میرزا و اللهیارخان آصف الدوله و حسن خان ساری اصلان در چمن سلطانیه مذاکره کرد. این مذاکرات، که ادعاهای تازه روس‌ها را مبنی بر مالکیت محل‌های سه‌گانه در برداشت بی نتیجه ماند و تنها نتیجه آن، انتقال مذاکرات به تفلیس با حضور یرمولوف، فرمانده کل نظامی قفقاز بود.

و …

 

فهرست مطالب

مقدمه

تصرف قفقاز توسط روسیه

شکست مذاکرات ایران و روسیه

تلاش نافرجام برای مذاکرات و آغاز نبرد ایران و روسیه

سقوط تبریز و تقاضای صلح

امضای عهد نامه ترکمانچای

محتوای عهدنامه

محورهای سیاسی عهدنامه

محورهای تجاری عهدنامه

 

عنوان : پاورپوینت عهدنامه ترکمانچای

فرمت : پاورپوینت

تعداد صفحات : 24

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید