پاورپوینت زندگینامه حاجی میرزا آقاسی

پاورپوینت زندگینامه حاجی میرزا آقاسی

دسته بندی:

قیمت: 35000 تومان

تعداد نمایش: 138 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 12 آگوست 2021

به روز رسانی در: 29 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت زندگینامه حاجی میرزا آقاسی

پاورپوینت زندگینامه حاجی میرزا آقاسی شامل 31 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن 

مقدمه

حاجی ملا عباس ماکویی، معروف به حاجی میرزا آقاسی، در سال 1168هـ.ق در ماکو متولد شد. چون هم نام جدش بود، برای احترام به وی، او را به نام عباس نخوانده و آقاسی خواندند و او به این نام مشهور شد. حاجی میرزا آقاسی از خاندان (طایفه) بیاتی بود که شاه عباس 300 خانوار از آنان را از ایروان در ارمنستان امروزی به دره‌ی ماکو انتقال داد تا امنیت این گذرگاه مهم کوهستانی که دهه‌ها در دست راهزنان ساکن در قلعه‌ی ماکو بود، حفظ کنند.

حاجی میرزا آقاسی بعد از طی تحصیلات اولیه در سن 14 سالگی جهت ادامه‌ی تحصیل عازم عتبات عالیات گردید و در محضر آخوند ملاعبدالصمد همدانی تلّمذ نمود و ارادت خاصی نسبت به وی پیدا کرد و او را به مردای برگزید و به سلک درویشی درآمد و از آنجا که حاجی میرزا آقاسی طبع شعر نیز داشت در اشعار خود نسبت به لقب استاد خود عبدالصمد همدانی که فخرالدین بوده، تخلص فخری می‌جست.

بعد از این‌که در حادثه‌ی حمله‌ی وهابیون به کربلا، ملاعبدالصمد به قتل رسید، میرزا آقاسی بنابر وصیت او، خانواده‌ی استاد خود را به همدان برد و سپس خود عازم آذربایجان شد. حاجی میرزا آقاسی چون دارای علم ریاضی، حکمت الهی، تصوف و عرفان بود، و از علوم دینی اطلاع کافی داشت، خود را به میرزا عیسی قائم مقام (وزیر عباس میرزا نایب‌السلطنه) نزدیک کرد، و میرزا عیسی قائم مقام او را به تعلیم فرزندش میرزا موسی‌خان گماشت و او را از لباس درویش به کسوت روحانیت درآورد. خدمت در دستگاه قائم مقام بزرگ موجب گردید تا هر از چندگاهی به حضور عباس میرزا نایب‌السلطنه برسد. حاجی میرزا آقاسی بعد از چندی در پیشگاه عباس میرزا معروف شد و عباس میرزا نیز تربیت فرزندش محمد میرزا را به او سپرد و او نیز بیش از همه در محمد میرزا نفوذ پیدا کرد و باعث شد که محمد میرزا نیز با تصوف و عرفان و مشرب درویشی آشنا شد. تا جایی که محمد میرزا حاجی میرزا را صاحب کشف و کرامات می‌دانست.

در جریان جنگ‌های دوره‌ی دوم ایران و روسیه، حاجی میرزا آقاسی به اسم معلم بهرام میرزا و جهانگیر میرزا همراه اردو بود. در این ایام که مصادف با تبعید قائم مقام بود، حاجی میرزا آقاسی به خدمت فتحعلی شاه راه یافت و میرزا نصرالله اردبیلی را که معلم شاهزادگان بود، به بی‌ربطی و بی‌سررشتگی در امر تعلیم در نظر عباس میرزای نایب‌السلطنه جلوه می‌داد. عباس میرزا، حاجی میرزا آقاسی را امر کرد که هفته‌ای دوبار به خدمت فتحعلی شاه رسیده و راجع به امر تعلیم بچه‌ها بکوشد. حاجی میرزا آقاسی از طریق عرفان و معرفت و خداشناسی و زهد ورع در فتحعلی شاه نفوذ پیدا نمود.

در سال 1251هـ.ق حاجی میرزا آقاسی، حج یکی از تجار ایرانی را خرید و به زیارت حج رفت. در این سال عزت نساء دختر هفدهم فتحعلی شاه که بیوه زن بود، عازم مکه بود. حاجی به علت شوخ طبعی، موجبات رضایت خاطر عزت نساء را فراهم آورد، به‌گونه‌ای که بعد از وی تقاضای خواستگاری نمود. اما این امر موجب خشم عزت نساء گردید لیکن بعد از چند سال حاجی میرزا به این آرزوی خود رسید و با عزت نساء ازدواج نمود.

و …

 

فهرست مطالب

مقدمه

به صدارت رسیدن حاجی میرزا آقاسی

حذف رقبای سیاسی

رویدادهای خارجی در زمان صدارت حاجی میرزا آقاسی

تحولات سیاست داخلی در زمان صدارت حاجی میرزا آقاسی

پایان کار حاجی میرزا آقاسی

عنوان : پاورپوینت زندگینامه حاجی میرزا آقاسی

تعداد صفحات : 31

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت زندگینامه حاجی میرزا آقاسی

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید