پاورپوینت روانشناسی رشد

پاورپوینت روانشناسی رشد

دسته بندی:

قیمت: 33900 تومان

تعداد نمایش: 166 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 20 دسامبر 2021

به روز رسانی در: 29 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت روانشناسی رشد

پاورپوینت روانشناسی رشد ppt در 45 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان روانشناسی بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

 

مقدمه

مردم در طول زندگی تغییر بسیاری می کنند. این شاخه از روانشناسی رشد انسان ها را در طول عمرشان، از زمان تولد تا مرگ، توصیف می کند. روانشناسان تلاش می کنند که چگونه و چرا افراد در طول زندگی تغییر می کنند را توضیح دهند. در حالی که بسیاری از این تغییرات عادی و مورد انتظار است. اما هنوز هم می توانند چالش هایی را ایجاد کنند که بعضی اوقات مردم برای مدیریت، نیاز به کمک های اضافی دارند. با درک فرایند توسعه هنجاری، متخصصان قادر به شناسایی مشکلات احتمالی و مداخلات اولیه هستند که می تواند منجر به نتایج بهتر شود. روانشناسان رشد می توانند با افراد در هر سنی برای درمان مسائل و حمایت از رشد همکاری کنند، اگر چه برخی تصمیم می گیرند که در یک منطقه خاص مانند کودکی، بزرگسالی یا کهنسالی تخصص پیدا کنند.

 

 

روانشناسی رشد چیست؟

روانشناسی رشد شاخه ای از روانشناسی است که بر چگونگی رشد و تغییر مردم در طول عمرشان تمرکز دارد. افرادی که در این زمینه تخصص دارند فقط نگران تغییرات جسمی نیستند که با رشد افراد رخ می دهد. آن ها همچنین به پیشرفت اجتماعی، عاطفی و شناختی که در طول زندگی رخ می دهد نگاه می کنند. برخی از بسیاری از موضوعاتی که روانشناسان رشد ممکن است به بیماران در برخورد با آن ها کمک کنند.

 

 

پرسش‌های اصلی در روان‌شناسی رشد چیست؟

چند بحث و موضوع مهم در طول تاریخچه روان‌شناسی رشد وجود داشته است. بعضی از پرسش‌های اصلی که از سوی روان‌شناسان و پژوهشگران مطرح گردیده، حول محور اهمیت نسبی وراثت در مقابل محیط، فرایندی که رشد از طریق آن صورت می‌گیرد و اهمیت کلی آزمایش‌های اولیه در مقابل رویدادهای بعدی، بوده است.

 

 

نظریه رشد ذهنی پیاژه

پیاژه از آن جهت کودکان را موردمطالعه قرار داده است که از طریق جمع‌آوری اطلاعاتی درباره رفتارها و اندیشه‌های آنان به شناسایی اعمال و افکار کودکان و بزرگ‌سالان هر دو نائل آید. در واقع هدف اصلی پژوهش‌های پیاژه معرفت‌شناسی یا دانش شناسی بوده است که بدین منظور روانشناسی ژنتیک را به عنوان وسیله انتخاب کرده تا منشأ و تکامل دانش را در نزد نوع بشر بررسی کند.

فرض پیاژه آن است که اگر بفهمد که چگونه دانش (در نزد کودکان) ساخته می‌شود آنگاه خواهد فهمید که دانش چیست

 

 

فهرست

مقدمه

تاریخچه روانشناسی رشد

روانشناسی رشد چیست؟

مطالعه رشد چگونه صورت می‌گیرد؟

پرسش‌های اصلی در روان‌شناسی رشد چیست؟

رشد روانی اجتماعی چیست؟

نظریه رشد ذهنی پیاژه

طرح یا طرح‌واره رفتاری (SCHEMA)

 

 

عنوان: پاورپوینت روانشناسی رشد

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 45 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید