پاورپوینت روانشناسی بالینی

پاورپوینت روانشناسی بالینی

دسته بندی:

قیمت: 34900 تومان

تعداد نمایش: 310 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 20 دسامبر 2021

به روز رسانی در: 29 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت روانشناسی بالینی

پاورپوینت روانشناسی بالینی ppt در 49 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان روانشناسی بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

مقدمه

روان‌شناسی بالینی شاخه‌ای از علم روان شناسی است که ماهیت کلینیکال و درمانی دارد که به درک، پیش‌بینی و درمان مشکلات عاطفی،رفتاری نابهنجاری، ناتوانی و آشفتگی‌های شناختی، هیجانی، زیستی، روان‌شناختی، اجتماعی،خانوادگی، رفتاری و ارتقای سلامت روان درمانجو کمک می‌کند و از عمر آن به عنوان یک رشته تخصصی و مستقل حدود 90 سال می‌گذرد. تاریخ آن با تکامل روان‌شناسی مرضی آمیخته است و گذشته آن به زمان انسان اولیه می‌رسد؛ زمانی که بشر نخستین امراض روانی را پدیده‌ای ماورءالطبیعه می‌دانست.

خلاصه اینکه روانشناسی بالینی هم یک پروسه درمانی جامع و هم یک ارائه دهنده خدمات رواندرمانی در روانشناسی محسوب می شود. روانشناسان بالینی خدمات درمانی حرفه ای را برای تشخیص، ارزیابی، معالجه و پیشگیری از انواع اختلالات شخصیت، روانی، عاطفی، روحی و روانی و رفتاری در افراد در هر سنی را ارائه می دهند.

 

 زمینه های کاری روانشناسی بالینی

تلاش برای تعریف روانشناسی بالینی بر اساس مشکلاتی که متخصصان بالینی با آنها سر و کار دارند ناامید کننده است چرا که تعداد و انواع این مشکلات آن قدر زیاد است که ذهنمان را آشفته می­‌کند: افسردگی، اضطراب، روان‌پریشی، اختلالات شخصیت، عقب‌ماندگی ذهنی، اعتیاد، ناتوانی‌­های یادگیری، بزهکاری کودکان و نوجوانان، مشکلات شغلی و مشکلات جنسی تنها تعداد اندکی از آن مشکلات است.

 

 

تفاوت روانشناس بالینی و روانپزشک

روانشناسی بالینی چندین ویژگی را با سایر حرفه ها به اشتراک دارد و این همپوشانی بعضی اوقات باعث سردرگمی می شود. بسیاری از سردرگمی ها تفاوت بین روانشناس بالینی و روانپزشک است. اگرچه روانپزشکی به تئوری و روش های روانشناسی می پردازد، اما در درجه اول شاخه پزشکی است. بنابراین، در حالی که هر دو گروه با بیماران دارای مشکلات مشابه برخورد می کنند، اما معمولا رویکردشان نسبت به انجام این کار متفاوت است.

 

 

اهداف روانشناسی بالینی چیست؟

هدف روانشناسی بالینی این است که به مراجعان یا درمانجویان خود در جهت شناسایی مشکلات رفتاری، عاطفی و روانی‌شان کمک کنند. سپس باید به آنها کمک کنند تا با یک برنامه‌ریزی درمانی درست و هدف‌گذاری مناسب به توسعه رفتاری، شغلی، اجتماعی یا تحصیلی برسند. باید بدانید که هیچ روش مشخص و کلی برای درمان افرادی که به روانشناس بالینی مراجعه می‌کنند، وجود ندارد. پس وظیفه متخصص روانشناسی بالینی چیست ؟ او باید برای هر فرد به طور جداگانه اقدام به طراحی پلَن درمانی کند.

 

 

فهرست

مقدمه

تاریخچه روانشناسی بالینی

تکامل در طول جنگ های جهانی

 زمینه های کاری روانشناسی بالینی

یک روانشناس بالینی چه کاری انجام می دهد؟

تفاوت روانشناس بالینی و روانپزشک

تفاوت روانشناس بالینی و مشاور

فعالیت‌های روان‌شناسان بالینی

درمان / مداخله

تشخیص / سنجش

آموزش.

نظارت بالینی

تحقیق و پژوهش

سنت تحقیقاتی و علمی

اهداف روانشناسی بالینی چیست؟

هنر یا علم؟

رویکردهای روانشناسی بالینی چیست؟

گروه درمانی

معایب شغلی روانشناسی بالینی

 

 

عنوان: پاورپوینت روانشناسی بالینی

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 44 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید