پاورپوینت جنبش اخوان المسلمین

پاورپوینت جنبش اخوان المسلمین

دسته بندی:

قیمت: 35000 تومان

تعداد نمایش: 296 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 2 نوامبر 2021

به روز رسانی در: 29 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت جنبش اخوان المسلمین

پاورپوینت جنبش اخوان المسلمین شامل 25 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.

این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن

مقدمه

فهم جهان و دنیای سیاست در گرو شناخت پدیده‌های مهم و تاثیرگذار در آن می‌باشد. جنبش اخوان‌المسلمین به‌عنوان یکی از مهم‌ترین، گسترده‌ترین و تاثیرگذارترین جنبش‌های اسلامی در عرصه سیاست، در سال 1928م بنا نهاده شد و تا زمان حاضر، در صحنه‌ی سیاست ایفای نقش می‌کند.

پیدایش و شکل‌گیری نهضت اخوان‌المسلمین را باید متاثر از عوامل متعدد محیطی دانست. عواملی که شامل وضعیت رقت‌بار معیشتی مسلمان خصوصا جامعه اعراب مصر، جهل و بی‌اطلاعی مسلمین از جهان پیرامون خصوصا جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنند، بی‌دینی روشنفکران، نفوذ فکری و فرهنگی و سیاسی غرب در بلاد اسلامی، تعطیلی قوانین اسلام در جوامع می‌شدند. در این فضا بود که شخصیت‌هایی رشد کردند تا جامعه فلک‌زده مصر و به‌طورکلی جهان اسلام را با بازگرداندن به اسلام اصیل از فلاکت نجات دهند.

حسن‌البنا به‌عنوان یکی از همین افراد، هنگام تحصیل تعلیمات مذهبی و دوره آموزگاری در دارالعلوم قاهره، با مشکلات زندگی مردم در شهرهای بزرگ و زندگی مرفه نیروهای انگلیسی و مقامات فرانسوی که در سطح بسیار بالایی از زندگی مردم مصر بود، مواجه شد.

پس از مشاهده چنین واقعیاتی، ایشان به عضویت سازمان‌های گوناگون مذهبی درآمد و با همگامی سایرین در انجمن‌های اسلامی برنامه تدریس و شرکت در فعالیت‌های ضداستعماری را آغاز کرد.

وی پس از فارغ‌التحصیلی از دارالعلوم قاهره برای تدریس عازم «شهر اسماعیلیه» شد. ایشان در همان ابتدای ورودشان به شهر اسماعیلیه که کاملا با آن ناآشنا بود سعی در شناخت عوامل تاثیرگذار در این جامعه جدید را داشت. پس از مطالعه این جوامع عوامل تاثیرگذار را «علماء و شیوخ طریقت، اعیان، باشگاه‌های شهر» دانست.

«اتحاد و عدم تفرقه» اصلی بود که وی در مراحل مختلف تبلیغی از آن الهام می‌گرفت و از آن تحت عناوینی نظیر وحدت مسلمین، برادری و اخوت اسلامی دفاع می‌کرد و با مدنظر قرار دادن تشتت مذهبی جامعه مصر، سعی داشت بر مسائلی تاکید کند که جنبه اختلافی نداشته باشند و آنها را ضمن قرار دادن در یک جبهه واحد، بر علیه استعمار بسیج کند.

 و …

فهرست مطالب

مقدمه

شکل‌ گیری

اصول اخوان‌المسلمین

اخوان‌المسلمین و دولت‌های اسلامی

انحلال اخوان و ترور حسن‌البناء

سازمان‌های منشعب از اخوان‌المسلمین

فعالیت سازمان پس از حسن‌البنا

عنوان : پاورپوینت جنبش اخوان المسلمین

فرمت : pptx

تعداد صفحات : 25

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت جنبش اخوان المسلمین

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید