پاورپوینت جغرافیای پزشکی چیست

پاورپوینت جغرافیای پزشکی چیست

دسته بندی:

قیمت: 35000 تومان

تعداد نمایش: 112 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 12 مارس 2022

به روز رسانی در: 29 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت جغرافیای پزشکی چیست

پاورپوینت جغرافیای پزشکی چیست شامل 35 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن

مقدمه

جغرافیای جدید پراکندگی الگوهای طبیعی و انسانی را با توجه به روابط عملی و پیوستگی داخلی آنها که در مکان ویژه ای ظاهر می شوند مطالعه می کند. با در نظرگرفتن این مفهوم می توان گفت که جغرافیای پزشکی:

شکل پراکندگی امراض مختلف را که با شرایط و امکانات زیست ناحیه ای گره می خورد مورد بررسی قرار می دهد.به دیگر سخن امراض معینی در نواحی خاص جغرافیایی انتشار می یابد واز خصیصه های نواحی جغرافیایی تأثیر می پذیرد.

جغرافیای پزشکی شاخه ای از جغرافیای انسانی است که به مطالعه روابط بین محیط طبیعی  و پراکندگی بیماریها می پردازد. در این رشته از جغرافیا شناخت تآثیر عوامل طبیعی ( آب وهوا، شدت و جهش وزش باد، تابش آفتاب، تشعشعات رادیواکتیو طبیعی، ارتفاع ، بافت وجنس و ترکیبات و اجزاء متشکله خاک، پوشش گیاهی، کیفیت وکمیت آب…) بر  پیکر انسان مورد نظر است.

ماهیت جغرافیای پزشکی

برای تبیین ماهیت جغرافیای پزشکی لازم است ابتدا تعریفی کلی از دو علم پزشکی و جغرافیا ارائه کرد؛

مفهوم و ماهیت علم پزشکی : در یک تعریف کلی می توان علم پزشکی را« مطالعه و بررسی ، تشخیص، علت یابی، و درمان بیماریهای انسان» معرفی کرد.

مفهوم وماهیت علم جغرافیا: در تعاریف مختلفی که از علم جغرافیا به عمل آمده، ماهیت و جوهره  این علم « مطالعه ، شناخت و تفسیر روابط متقابل انسان ومحیط » دانسته شده است.

تأثیری پذیری بیماریها در پیدایش، ظهور، گسترش وحتی درمان از شرایط محیطی ، حلقه ی ارتیاط دو علم پزشکی و جغرافیا ، و نقطه ی آغازین علم جغرافیای پزشکی است. بنابراین شناخت علل وچگونگی درمان برخی از بیماریها ماهیت جغرافیایی به خود گرفته وموضوع سلامت و امراض انسان تا جایی که به عوامل محیطی وابسته باشد رنگ جغرافیایی خواهد داشت.

ماهیت پزشکی جغرافیای پزشکی آن قسمت از علم پزشکی است که در علت یابی، پراکنش و درمان بیماریها به شرایط محیطی توجه می نماید.

ماهیت جغرافیایی جغرافیای پزشکی آن بخش از علم جغرافیا است که در مطالعه ی اکولوژیکی انسان به بستر محیطی و جغرافیایی بروز، گسترش و درمان بیماریها توجه دارد.

*جغرافیای پزشکی تلفیقی از وجوه مشترک بین موضوع علم پزشکی بیماریها در سه مرحله علت یابی، پراکنش و درمان از یک سو و عوامل محیطی در قالب لیتوسفر، هیدروسفر، اتمسفر وبیوسفر به عنوان بستر جغرافیایی از دیگر سو است. *

و …

فهرست مطالب

مقدمه

ماهیت جغرافیای پزشکی

مفهوم جغرافیای پزشکی

تاریخچه ی جغرافیای پزشکی

سابقه کار در جغرافیای پزشکی

جغرافیای پزشکی در طب اسلامی

جغرافیای پزشکی سرطان پوست در ایران

توضیح مکتب ساختارگرایی ازعامل سلطه بر جغرافیای پزشکی

عنوان : پاورپوینت جغرافیای پزشکی چیست

فرمت : pptx

تعداد صفحات : 35

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت جغرافیای پزشکی چیست

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید