پاورپوینت جامعه شناسی کل گرا

پاورپوینت جامعه شناسی کل گرا

دسته بندی:

قیمت: 15000 تومان

تعداد نمایش: 97 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 30 ژانویه 2022

به روز رسانی در: 30 ژانویه 2022

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت جامعه شناسی کل گرا

پاورپوینت جامعه شناسی کل گرا شامل 23 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن

مقدمه

جامعه‌شناسی کل‌گرا که با عنوان جامعه‌شناسی کلان (Macro) نیز از آن یاد می‌شود، در مقابل جامعه‌شناسی خُردنگر (Micro) قرار دارد. در جامعه‌شناسی کلان،‌ “پدیده اجتماعیِ تام” و “ساخت کلّی در سطح جوامع”، مورد بررسی قرار می‌گیرند.

سیر تاریخی جامعه‌شناسی کل‌گرا

جریان جامعه‌شناسی کلان به‌عنوان گرایش مسلّط نزد جامعه‌شناسان قرن نوزدهم، هیچ‌گاه از نظریات جامعه‌شناسی، غایب نبوده است. این جریان، بنیانگذاران قرن نوزدهم مثل کنت، سن‌سیمون، اسپنسر و دورکیم و نیز ابن‌خلدون، منتسکیو، مارکس و لوکاچ را دربر می‌گیرد. حتی جامعه‌شناسان نسبی‌گرایی چون سوروکین، پارسونز و گورویچ هم درک کل جامعه، روابط اجتماع، ساختارها، تمامیّت‌ها و تحوّلات تاریخی را مدّ‌نظر داشته‌اند.

ارگانیسم “اسپنسر”، وفاق اجتماعی “کنت”، نظام اجتماعی “پارسونز”، ساخت و کارکرد اجتماعی “لوی اشتراوس و پارسونز”، ساختار و زیرساختار “مارکس”، پدیده اجتماعی تام ” ژرژ گورویچ” و … مفاهیمی هستند، که جامعه‌شناسان مختلف به‌منظور یکپارچه‌کردن و درک تمامیت جامعه ابداع کرده‌اند. این مفاهیم، در جستجوی قانونمندی‌هایی است که بر این نظام‌ها و ساخت‌ها حاکم است. بنابراین جامعه‌شناسی، از همان ابتدا با طرح مسائل و موضوعات کلی و عام جامعه آغاز شد. جامعه‌شناسان کلاسیک قرن نوزدهم مانند پیشگامان خود در قرن هجدهم کلان‌گرا بودند. منشأ جامعه، مراحل تحوّل و تکامل جامعه، وحدت و یگانگی جوامع بشری و مانند آن، موضوعات اساسی جامعه‌شناسی را تشکیل می‌داد.

اسپنسر به‌دنبال ویژگی‌های عام توده‌های متراکم و اولیه بود؛ کنت با قبول تقدم کل بر عنصر سازنده و ترکیب بر تحلیل بررسی‌های جامعه‌شناسی خود یعنی تاریخ نوع بشر می‌پرداخت و مبانی مشترک و اساس پایدار جامعه را جستجو می‌کرد؛ اعتقاد دورکیم به روش‌های مقایسه‌ای و تطبیقی و مراحل جامعه از ابتدایی‌ به مدرن، همین اعتقاد کلان‌نگر را آشکار می‌کند و مارکس، با قبول اصل مراحل تکامل تاریخ بشریت، به‌طور کامل یک کل‌گراست.

دورکیم به‌عنوان یکی از شخصیت‌های مؤثر در توسعه کل‌گرایی ادعا می‌کرد، جامعه یک واقعیت غیر قابل تقلیل به روان‌شناسی فردی است و حتی تبیین فردی‌ترین کنش افراد، تابعی از قوانین و نیروهای شخصی است که کلیّت‌های اجتماعی را شکل می‌دهند.

نوع جدید کل‌گرایی، ساختارگرایی است. این دیدگاه رهیافتی به زبان است و زبان را سیستمی از نشانه‌ها می‌داند که نظم و معنای آن، صرفاً محصول روابط میان نشانه‌ها و اجزای درون نظام زبانی است و از درون زندگی اجتماعی یا مقاصد خودآگاه افراد حاصل نمی‌شود. هر نظام زبانی با یک منطق ذاتی که عناصر را به یکدیگر ربط می‌دهد، مشخص می‌شود. کنش‌گران تنها سوژه‌های یک نظام معنایی‌اند که به‌وسیله آن به‌وجود آمده‌اند و به‌منظور درک رفتار آنان باید به منطق درونی‌ای که این عناصر را در یک کل و نظام جمعی منظم می‌کند، توجه کنند.

و …

فهرست مطالب

مقدمه

سیر تاریخی جامعه‌شناسی کل‌گرا

ویژگی‌های نظریه کل‌گرایی

نقد کل‌گرایی

عنوان : پاورپوینت جامعه شناسی کل گرا

فرمت : pptx

تعداد صفحات : 23

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت جامعه شناسی کل گرا

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید