پاورپوینت تعریف موک MOOC چیست

پاورپوینت تعریف موک MOOC چیست

دسته بندی:

قیمت: 15000 تومان

تعداد نمایش: 84 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 4 جولای 2021

به روز رسانی در: 4 جولای 2021

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت تعریف موک MOOC چیست

پاورپوینت تعریف موک MOOC چیست شامل 27 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن 

مقدمه

در این مطلب قصد داریم شما را با موک (MOOC) آشنا کنیم. پیش از پرداختن به موضوع، ابتدا بیایید این موقعیت‌ها را در نظر بگیرید: در رشته‌ای تحصیل کرده‌اید، اما می‌خواهید اطلاعات خود را در آن رشته تحصیلی بیشتر و پیشرفته‌تر کنید، شغل یا حرفه‌ای دارید که نیاز می‌بینید برای پیشرفت در آن، اطلاعات و دانش خود را ارتقا دهید، به موضوعی متفاوت از رشته تحصیلی‌تان علاقه دارید و دوست دارید علاقه‌تان را دنبال کنید و در آن موضوع تحصیل و کسب دانش کنید.

موک برای کسانی که در چنین موقعیت‌هایی قرار گرفته‌اند، ابزار بسیار کارآمدی است. نوعی آموزش از راه دور در دانشگاه‌ها که فرصت خوبی برای یادگیری مطالب جدید در اختیار همه قرار می‌دهد. موک‌ها اولین بار توسط دانشگاه‌های MIT، استنفورد و هاروارد ایجاد شد. اما شرکت‌هایی چون IEEE یا لینوکس نیز موک ایجاد کرده‌اند.

 

موک چیست؟

تعریفی که ویکی‌پدیا از موک (MOOC) ارائه داده است، عبارت است از: دوره آنلاین انبوه و باز (massive open online course). در واقع یک دوره آموزشی آنلاین است که هدف آن مشارکت تعاملی در سطح گسترده و دسترسی باز از طریق وب است. علاوه بر مواد آموزشی سنتی چون ویدئوها، مقالات و تمرین‌ها، موک‌ها یکسری انجمن‌های کاربری تعاملی ایجاد می‌کنند که به شکل‌گیری اجتماعی از دانش‎آموزان، اساتید و دستیاران آموزشی کمک می‌کند. موک‌ها در واقع فرم پیشرفته‌ای از آموزش از راه دور هستند.

گرچه موک توسط دانشگاه‌ها تولید شده، اما دانشگاه‌ها خودشان به ندرت موک را ارائه می‌دهند. در عوض وابسته به ارائه‌دهندگان دوره هستند مانند:

• Coursera

• edX

• FutureLearn

• Udacity

از تعریف موک (Massive Open Online Course) می‌توان 4 عنصر اصلی این مفهوم را استخراج کرد:

انبوه (Massive): منطق این دوره‌ها این است که هیچ محدودیتی در تعداد افرادی که در دوره‌ها ثبت‌نام می‌کنند، اعمال نکند. یعنی افزایش در تعداد ثبت‌نامی‌ها بدون ایجاد اخلال در روند آموزش صورت گیرد.

باز بودن (Open): باز بودن دوره‌های موک می‌تواند جنبه‌های متفاوتی داشته باشد. اول اینکه بدین معناست که شرکت در این دوره‌ها برای همه باز است و هیچ نیازی به مدرک یا پیش‌نیازی ندارد. دوم، رایگان بودن دسترسی به منابع آموزشی است (گرچه مواردی چون پرسیدن سوال مستقیم از معلم یا گرفتن مدرک در پایان دوره می‌تواند هزینه داشته باشد). معنای دیگر باز بودن، می‌تواند استفاده از یک پلتفرم آموزشی باز باشد، منابع آموزشی در جاهای مختلفی چون وبسایت، وبلاگ یا چندرسانه‌ای‌ها میزبانی می‌شوند. و در نهایت اینکه این دوره‌ها به طور وسیع از محتوای باز استفاده می‌کنند، محتوای دوره به طور عموم منتشر می‌شود و همه می‌توانند از آن استفاده مجدد کنند.

آنلاین بودن (Online): خاصیت این دوره‌ها آنلاین بودنشان است و نیاز به حضور فیزیکی در کلاس درس ندارد. یعنی هر کس از هر جای دنیا تنها با دسترسی به اینترنت می‌تواند در این دوره‌ها شرکت کند.

دوره آموزشی (Course): برای دانش‌آموزان یکسری اهداف آموزشی تعریف می‌شوند که برای رسیدن به آنها باید یکسری تکالیف و فعالیت‌ها را در بازه زمانی مشخص شده انجام دهند. از طرفی برای ارزیابی دانش آنها، آزمون و امتحان گرفته می‌شود. تعاملاتی نیز بین دانش‌آموزان و معلمان برقرار می‌شود.

و …

فهرست مطالب

مقدمه

موک چیست؟

دوره‌های موک (MOOC) چه زمان شروع می‌شوند؟

آیا موک‌ها ددلاین دارند؟

موک‌ها چقدر طول می‌کشند؟

آزمون در موک (MOOC) چگونه است؟

آیا بابت پایان دوره موک گواهی داده می‌شود؟

آیا عناصر داخل موک پولی هستند؟

آیا محدودیتی برای دسترسی به موک وجود دارد؟

آیا می‌توان با مربی خود در موک در تماس بود؟

پیش از پیوستن به موک چه چیزهایی را باید در نظر گرفت؟

آیا به وسیله موک می‌توان مدرک آکادمیک به دست آورد؟

دسته‌بندی موک‌ها

سخن آخر

عنوان : تعریف موک MOOC چیست

فرمت : پاورپوینت

تعداد صفحات : 27

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

تعریف موک MOOC چیست

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید