پاورپوینت تحلیل مهمانسرای عباسی اصفهان

پاورپوینت تحلیل مهمانسرای عباسی اصفهان

دسته بندی:

قیمت: 32000 تومان

تعداد نمایش: 110 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 21 ژوئن 2021

به روز رسانی در: 29 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت تحلیل مهمانسرای عباسی اصفهان

در این فایل مهمانسرای عباسی واقع در  اصفهان در قالب پاورپوینت و دارای 41  اسلاید قابل ویرایش مورد بررسی قرار گرفته است. این فایل مناسب رشته معماری تهیه شده است . این فایل به گونه ای تنظیم شده ؛ که  می توان قالب آن را به دلخواه تغییر داد. از این رو در ادامه ابتدا فهرست مطالب ؛ سپس مختصری از متن  و در پایان پیش نمایشی از اسلایدها قرار داده شده است. برای درک بهتر مطالب نیز از خطوط گرافیکی استفاده شده است.

پاورپوینت تحلیل مهمانسرای عباسی اصفهان

41 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

تاریخچه
معرفی پروژه مهمانسرای عباسی اصفهان
ریزفضاها
موقعیت

قدمت بنا
وجه تسمیه
ویژگی طراحی مهمانسرای عباسی اصفهان
تزیینات بنا
مصالح
مراحل نوسازی کاروانسرا به هتل
مقطع
نما
هدف بازسازی مهمانسرای عباسی اصفهان
پلان مهمانسرای عباسی اصفهان
و…

 

مختصری از متن:

در چهار گوشه بنا چهار برج مدور و در وسط اضلاع شمالی و جنوبی نیز دو برج پنج ضلعی وجود دارد. دورتادور لبه فوقانی دیوار خارجی و برج‌ها دیوار جان پناهی با کنگره‏های زیبا و تزئینات‏ آجرکاری وجود دارد.

این جان پناه علاوه بر جنبه تزیینی عاملی‏ بوده است جهت جلوگیری از سقوط مسافران هنگام شب بدین‏ صورت که در شب‌های گرم تابستان معمولا مسافران به  پشت بام  می رفتند و از این سردر ورودی به صورت پیش‏آمد با دو گوشه پخ استفاده می کردند.در قسمت میانی فضای سر پوشیده اصلی قرار دارد که درگاه‏ ورودی در آن واقع شده است.

کنگره های دست انداز بام و آجرکاری آنها و برج‌های طرفین نمایی پرکار در این جبهه پدید آورده است. چهار برج مدور در چهار گوشه کاروانسرا، که به صورت استوانه ای کامل از امتداد اضلاع خارجی بیرون زده اند، حجم بنا را استوارتر می نمایند.

به علاوه، دو برج با قاعده نیم هشت در میانه اضلاع طولی کاروانسرا قرار دارد. سردر کاروانسرا و هشتی و ایوان پشت آن بی واسطه به یکدیگر متصل هستند.

درگاه ورودی از طریق دالان کوتاهی به سرسرا می‏رسد. سرسرا مربع شکل‏ بوده و چهار گوشه آن پخ است و طرفین آن فضاهای مربوط به اقامت نگهبانان و انجام خدماتی همچون خواربارفروشی و نانوایی دیده می‏ شود.

ورودی کاروانسرا در ضلع جنوب غربی آن است. سردر مرتفع با طاق نماهایی در دو طبقه طرفین آن از سطح نمای خارجی بنا پیش آمده و ردیف طاق نماها در نمای این جبهه سردر را شاخص کرده است.

 

 

عنوان  : پاورپوینت تحلیل مهمانسرای عباسی اصفهان

فرمت : ppt

تعداد صفحات 41

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

تحلیل مهمانسرای عباسی اصفهان

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید