پاورپوینت تاریخ زبان فارسی

پاورپوینت تاریخ زبان فارسی

دسته بندی:

قیمت: 35000 تومان

تعداد نمایش: 44 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 18 ژانویه 2023

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت تاریخ زبان فارسی

پاورپوینت تاریخ زبان فارسی شامل 179 اسلاید زیبا هستش، با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد که به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد. در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان رشته ادبیات کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید.

 

 

بخشی از متن پاورپوینت :

معرفی و راهنمایی کلی طرح درس «تاریخ زبان فارسی» و جایگاه آن در میان درسهای دیگر:

هدف کلی این درس آشنایی با تاریخ تحول زبان و بررسی دوره‌های تاریخی زبان فارسی در سه دوره مستقل فارسی باستان، فارسی میانه و فارسی جدید (نو). در این درس بررسی و مقایسه‌ زبانهای ایران قبل از اسلام و تحولات آنها و  چگونگی تحول و پیدایش فارسی بعد از اسلام بررسی می‌شود. زبان امری اجتماعی و وسیله‌ای است برای برطرف کردن نیاز افراد جامعه به برقراری ارتباط با یکدیگر و تفهیم و تفاهم. تغییراتی که در زبان رخ می‌دهد تصادفی و اتفاقی نیست بلکه تابع قوانین و قواعد معینی است و به همین دلیل، با اینکه هر زبانی از صورت اصلی خود بسیار دور شده است، می‌توان رابطه آن را با اصل و با زبانهای دیگری که از آن منشعب شده‌اند تشخیص داد.

زبان مانند یک امر طبیعی به طریقی مشخص تحول و تکامل می‌یابد و به‌ همین دلیل باید دانست که تغییر یا دور شدن یک صورت زبانی از اصل و صورت قدیمی خطا و غلط شمرده نمی‌شود بلکه معلول رویدادهای اجتناب‌ناپذیر زمان است. در دوره باستان هر اسم به هشت حالت مختلف صرف می‌شد و علایم صرفی نیز تکواژهایی پایانی بود که به واژه ساده می‌پیوست. در فارسی جدید با حذف تکواژه های پایانی، نه تنها نظام صرف اسامی به کلی از بین‌رفته بلکه ساخت جنس دستوری و شمار مثنی نیز از دستگاه زبان خارج شده است.

 

 

فهرست مطالب پاورپوینت :

انواع زبان ها

زبان های تک هجایی

زبان های پیوندی

زبان های تصریفی

زبان های منفرد

دوره باستان

زبان سکایی

زبان مادی

فارسی باستان

زبان اوستایی

خط اوستایی

زبان خوارزمی میانه

زبان بلخی

زبان پارتی

زبان فارسی میانه

خط پهلوی

هزوارش

خط مانوی

 

 

پیش نمایش بخشی از صفحات پاورپوینت

 

پاورپوینت تاریخ زبان فارسی

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید