پاورپوینت بیماری سالک چیست

پاورپوینت بیماری سالک چیست

دسته بندی:

قیمت: 40000 تومان

تعداد نمایش: 283 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 21 ژوئن 2022

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت بیماری سالک چیست

پاورپوینت بیماری سالک چیست شامل 25 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن

مقدمه

لیشمانیوز جلدی یا همان بیماری سالک یک بیماری تک‌یاخته‌ای است که تظاهرات بالینی بسیار گسترده‌ای دارد و چگونگی بروز این تظاهرات بالینی به نوع گونه‌ای که ناقل بیماری بوده است و همچنین واکنش سیستم ایمنی بدن میزبان بستگی دارد. این بیماری می‌تواند بر اثر گزیده شدن توسط یکی از انواع پشه‌های خاکی که در هنگام گزیدن، انگل سالک را به بدن میزبان منتقل می‌کنند، ایجاد شود. سالک یک بیماری انگلی است که بیشتر در آسیای میانه، شمال آفریقا و در آمریکای‌ میانی و جنوبی شیوع دارد. در نواحی دیگر، معمولا این بیماری در بین مسافران و مهاجران یا سربازانی که از نواحی گفته شده می‌آیند، تشخیص داده می‌شود.

علت‌ها و دلایل

تظاهرات بالینی این بیماری به نوع پشه‌ای که بیمار را نیش زده است بستگی دارد و ممکن است در حد بسیار خفیف یا در حد بروز زخم‌های پوستی (با نام سالک) باشد که به خودی‌خود خوب می‌شوند. عامل این بیماری نوعی انگل است که می‌تواند یکی از موارد زیر باشد:

  • آسیا، شمال آفریقا و خاور میانه: انگل‌های لیشمانیا ماژور، لیشمانیا تروپیکا، لیشمانیا اینفانتوم و لیشمانیا اتیوپیکا.
  • آمریکای مرکزی و جنوبی: لیشمانیا تروپیکا مکزیکانا.

علائم و نشانه‌ها

  • در اغلب موارد بیماری سالک موجب تشکیل یک یا چند زخم پوستی می‌شود.
  • زخم در مراحل اولیه به شکل یک جوش کوچک است که اطراف آن تا قطر دو سانتی‌متر قرمز است. بعد از چند هفته این جوش‌ها تیره‌رنگ می‌شوند و اطراف آن‌ها زخم‌های تشکیل می‌شود که دارای مرز مشخص است و دهانه زخم در مرکز آن قرار دارد.
  • زخم‌ها ممکن است مرطوب و عفونی باشند یا این که خشک باشند و روی آن‌ها پوسته‌پوسته شود.
  • این زخم‌ها معمولا در نواحی از بدن ایجاد می‌شوند که شخص آن را با لباس نمی‌پوشاند (و در معرض نیش حشره است)، خصوصا در صورت و دست و پا.
  • بعد از گزیده شدن توسط حشره ممکن است بلافاصله این زخم‌ها ایجاد شوند و در مواردی نیز ممکن است، بیماری هفته یا ماه‌ها در مرحله کمون باشد و سپس زخم‌ها ایجاد شوند.
  • در برخی موارد ممکن است عفونت اسپوروترکوئید در اندام‌های دیگر از جمله غدد لنفاوی جلدی نیز گسترش پیدا کند.

و …

فهرست مطالب

مقدمه

علت‌ها و دلایل

علائم و نشانه‌ها

چه کسانی در معرض خطر ابتلا به سالک هستند؟

دسته بندی‌های مختلف بیماری سالک

تشخیص

درمان

پیشکیری از گزیده شدن توسط پشه‌ی ناقل سالک

عنوان : پاورپوینت بیماری سالک چیست

تعداد صفحات : 25

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت بیماری سالک چیست

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید