پاورپوینت برآورد تقاضا و انواع روش ها

پاورپوینت برآورد تقاضا و انواع روش ها

دسته بندی:

قیمت: 19000 تومان

تعداد نمایش: 18 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 29 آوریل 2024

به روز رسانی در: 29 آوریل 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت برآورد تقاضا

پاورپوینت برآورد تقاضا در 15 اسلاید در بهار 1403 تهیه شده که برای دانشجویان رشته اقتصاد مفید است. این پاورپوینت برآورد تقاضا پاورپوینت به راحتی قابل ویرایش است و در ادامه بخشی از محتوای آن را برای شما قرار داده ایم و پس از آن نیز فهرست محتوای پاورپوینت و همچنین تصویری از پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت را نیز قرار داده ایم و در صورتی که مایل باشید می توانید این پاورپوینت را خریداری نموده و به تمام محتوای آن دسترسی داشته باشید.

بخشی از متن:

روش های متداول برای برآورد تقاضا

روش‌های پیش‌بینی تقاضا را می‌توانیم به دو دسته کمی و کیفی تقسیم کنیم. روش‌های کمی با داده‌های عددی و مدل‌های ریاضی کار می‌کنند. روش‌های کیفی به داده‌های عددی وابسته نیستند و بر اساس دیدگاه متخصصان کار می‌کنند. زمانی که داده‌های کمی کافی نباشند، داده‌ها نقص داشته باشند، محیط پیچیده باشند، یا پیش‌بینی برای بلند مدت انجام شود، روش‌های کیفی بهتر از روش‌های کمی عمل می‌کنند. ضمن این که خیلی وقت‌ها از هر دو روش کمی و کیفی برای پیش‌بینی استفاده می‌کنیم تا نتایج دقیق‌تری به دست بیاوریم.

مصاحبه با مصرف کننده

نظرسنجی از مشتریان یک روش کیفی برای پیش‌بینی تقاضا است که با پرسش سوال از مشتریان فعلی و مشتریان بالقوه در مورد قصد خرید آن‌ها در آینده انجام می‌شود. این روش کمک می‌کند که عادات و نیازهای مشتریان را شناسایی و پیش‌بینی کنیم. برای این که بتوانیم از این روش به طور موثر استفاده کنیم، توجه به  ملاحظات زیر مفید است: مشتریان را باید به چند گروه با سلایق و خواسته‌های مشابه تقسیم کنیم.

با این کار می‌توانیم بازار هدف را بهتر بشناسیم و پیش‌بینی‌های دقیق‌تری انجام دهیم. تعداد مشتریانی که از آن‌ها نظرسنجی می‌کنیم را باید طوری انتخاب کنیم که نماینده مناسبی برای بازار مورد نظرمان باشند. بدین ترتیب خطای پیش‌بینی کاهش می‌یابد و می‌توانیم نتایج نظرسنجی را با اطمینان بیشتری تعمیم دهیم. باید مشتریانی را انتخاب کنیم که اطلاعات کافی در مورد محصول یا خدمت مورد نظرمان داشته باشند. بدین ترتیب می‌توانیم نظرات مشتریان را بر اساس نیاز واقعی‌شان بسنجیم و از تاثیرگذاری عوامل غیرمرتبط بکاهیم. این روش برای محصول یا خدمتی مناسب است که مشتریان نظرات نسبتاً پایداری در موردشان داشته باشند. هر چه تاثیر عوامل محیطی کم‌تر و نظر مشتریان پایدارتر باشد، بازه زمانی پیش‌بینی را می‌توانیم بلندتر انتخاب کنیم.

روش آزمایشی بازار

در مواردى که خريداران براى خريدهاى خود برنامه‌ريزى دقيقى ندارند يا در انجام و تحقق مقاصد خود بى‌ثبات هستند و يا وقتى که کارشناسان از اظهارنظر عاجز مى‌مانند، يک شرکت از روش آزمون مستقيم بازار استفاده مى‌کند. روش آزمون مستقيم بازار، براى پيش‌بينى فروش يک کالاى جديد يا توزيع يک کالاى جاافتاده در بازار، اما در يک کانال توزيع جديد يا منطقه جديد، بسيار مفيد واقع مى‌شود.

فهرست:

روش های متداول برای برآورد تقاضا

مصاحبه با مصرف کننده

روش آزمایشی بازار

برآورد آماری تابع تقاضا (تحلیل رگرسیون)

مشخص کردن فرم تابع تقاضا

شکل تابع تقاضا

جمع آوری داده ها

متغیر مجازی

عنوان: پاورپوینت برآورد تقاضا

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 15 اسلاید

تصویر پیش نمایش:

پاورپوینت برآورد تقاضا

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید