پاورپوینت اعلامیه ی جهانی حقوق بشر

پاورپوینت اعلامیه ی جهانی حقوق بشر

دسته بندی:

قیمت: 35000 تومان

تعداد نمایش: 110 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 17 نوامبر 2021

به روز رسانی در: 29 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت اعلامیه ی جهانی حقوق بشر

پاورپوینت اعلامیه ی جهانی حقوق بشر شامل 26 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن

مقدمه

پیشینه‌ی مفهوم حقوق بشر به پیشینه‌ی تاریخ بشریت برمی‌گردد. در همه‌ی اعصار مجموعه حقوقی به بشریت از منظر بشر بودن او تعلق می‌گرفت. در قرن پنجم پیش از میلاد اندیشه‌های حقوق بشر در ذهن کورش شاه هخامنشی در ایران شکل گرفت تا جایی که برخی از صاحبنظران معتقدند که قدیمی‌ترین و نخستین منشور بین‌المللی حقوق بشر، منشور کورش است. کورش در منشور خود که بعد از فتح بابل صادر شد مجموعه‌ای از حقوق را برای مردم بابل در نظر گرفت: “به مردم شهر بابل آزاری نرسد، همه‌ی مردم در پرستش خدای خود آزاد باشند و بی‌دینان تحت فشار قرار نگیرند و… .

اگرچه توجه به این قدمت موضوعی اعلامیه‌ی حقوق بشر، مهم است اما آنچه در اینجا از آن یاد می‌کنیم، اعلامیه‌ی جهانی حقوق بشر در دوران معاصر است که در جهان غرب پیشینه‌ی داشته است: از جمله منشور کبیر انگلستان در 1215م، اعلامیه‌ی حقوق در انگلستان در 1689م، اعلامیه‌ی استقلال آمریکا در 1776م، اعلامیه‌ی حقوق بشر فرانسه در 1789م و…. در مجموع می‌توان گفت ریشه‌های تشکیل این اعلامیه به جنگ جهانی اول برمی‌گردد، که در 1914م شروع شد و به مدت چهار سال حدود 20 میلیون نفر از افراد بشر کشته یا مفقود و یا ناقص‌الاعضاء شدند و علاوه‌‌بر آن بشریت تلفات فراوانی را متحمل شد و پس از آن جنگ جهانی دوم ایجاد شد (1939م تا 1945م) که حدود 55 میلیون نفر کشته شدند و 20میلیون نفر از مردم را مجروح ساختند، دو بمب اتمی و در پی آن کشتار وسیع مردم هیروشیما و ناکازاکی ژاپن، هدیه‌ی منحصر به ‌فرد آمریکا به بشریت در پایان جنگ جهانی دوم بود.

کارگردانان این جنگ‌ها قدرت‌های جهانی آن زمان و عصر حاضر بودند. بعد از این فجایع جهانی علیه بشریت بود که تلاش‌هایی جدی برای تنظیم برنامه‌ای مدون به منظور توجه به بشریت و حقوق آن‌ها صورت گرفت. تا به اعلامیه‌ی جهانی حقوق بشر نوبت رسید که عمومی‌ترین آن برنامه‌ها در سطح جهانی بود و توسط کمسیون حقوق بشر (تأسیس: 1946م) که تا آن زمان اصلی‌ترین نهاد حقوق بشری سازمان ملل متحد محسوب می‌شد و 18 کشور عضو آن بودند، پیش‌نویس شد و در دسامبر سال 1948م آن‌را به مجمع عمومی سازمان ملل متحد ارجاع دادند و در آنجا این اعلامیه به اتفاق آرای شرکت‌کنندگان آن زمان تصویب شد و تنها شش کشور عضو بلوک شوروی، عربستان سعودی و آفریقای‌جنوبی به این اعلامیه رأی منفی دادند. از نظر معنا حقوق بشر به مجموعه حقوقی گفته می‌شود که برای حفظ شان، جایگاه و رفاه انسانی تک تک افراد وضع شده است.

تفاوت حقوق بشر با حقوق بشردوستانه

مفهوم حقوق بشردوستانه نیز از مفاهیم شبیه به این عبارت است که برای جلوگیری از خلط دو مبحث اشاره‌ای به تفاوت معنای این‌ دو می‌کنیم: حقوق بشردوستانه واژه‌ای است که در قرن حاضر و بعد از حقوق بشر بوجود آمد، حقوق بشر به حقوقی گفته می‌شود که محور آن انسان است از آن جهت که انسان بوده و اختصاص به حالت معینی ندارد. اما حقوق بشردوستانه به مقرراتی گفته می‌شود که در حال درگیری مسلحانه‌ی طرفین متخاصم باید رعایت شود. نکته‌اش آن است که گاهی آن‌چه که بعد از جنگ به موجب اعلامیه‌ی حقوق بشر ممنوع و پدیده‌ای اضطراری تلقی می‌شد، همان اصول جهت رعایت حقوق قربانیان در شرایط جنگ، به رسمیت شناخته می‌شد.

 و …

فهرست مطالب

مقدمه

تفاوت حقوق بشر با حقوق بشردوستانه

اصول اعلامیه‌ی حقوق بشر

ضمانت اجرای اعلامیه‌ی حقوق بشر

حقوق بشر از منظر اسلام

عنوان : پاورپوینت اعلامیه ی جهانی حقوق بشر

فرمت : pptx

تعداد صفحات : 26

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت اعلامیه ی جهانی حقوق بشر

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید