پاورپوینت اطلاعات و جاسوسی نظامی

پاورپوینت اطلاعات و جاسوسی نظامی

دسته بندی:

قیمت: 15000 تومان

تعداد نمایش: 101 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 17 نوامبر 2021

به روز رسانی در: 17 نوامبر 2021

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت اطلاعات و جاسوسی نظامی

پاورپوینت اطلاعات و جاسوسی نظامی شامل 28 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن

مقدمه

جاسوسی اصولا برای شناسایی دشمن انجام می‌شود و اخبار مربوط به دشمن که به‌وسیله‌ی جاسوسان حرفه‌ای جمع‌آوری می‌شود، به اطلاعات سری مرسوم است؛ به بیان دیگر جمع‌آوری اطلاعات پنهانی با استفاده از ترفند و فریب را جاسوسی گویند. جاسوسی قدیمی‌ترین شیوه‌ی جمع‌آوری اطلاعات سری است.

افکار عمومی، بیشترین دانسته‌های خود، درباره‌ی اطلاعات و جاسوسی را یا از فیلم‌های جاسوسی سرگرم‌کننده و یا از طریق گزارش مربوط به رسوایی‌هایی که در انجام کارها با ندانم‌کاری‌های نهاد‌های مختلف اتفاق افتاده است، می‌گیرد. اما در مورد آنچه به‌ نیاز واقعی درباره‌ی اطلاعات صحیح مربوط می‌شود، در جامعه‌ی جهانی، نقص‌هایی وجود دارد.

در میان دولت‌های مختلف، انتشار ارقام دقیق در مورد منابع مالی و تعداد کارکنان سازمان‌های اطلاعاتی و جاسوسی نظامی با توجه به مقررات مربوط به حفظ اسرار با موانعی روبروست. اما یک چیز را با قاطعیت می‌توان گفت: در مورد سازمان‌های اطلاعاتی تنها می‌توان تصویری اجمالی به‌دست داد، مشروط بر ‌این‌که درباره‌ی آنها در حد‌ امکان مطالب زیادی دانسته شود.

از زمان‌های قدیم کشور‌های جهان تلاش کرده‌اند از سویی روابط و نیات نظامی و سیاسی خود را مخفی نگاه دارند و از سوی دیگر با استفاده از جاسوسی به این‌گونه امور در کشور‌های دیگر و به‌خصوص دشمنان پی ببرند.

در بسیاری از کشور‌ها وجود سازمان‌های اطلاعاتی برای تصمیم‌گیری‌های دولت اجتناب‌ناپذیر است. البته دولت اطلاعات خود را از طریق‌های مختلف شامل وزارت‌خانه‌ها‌، نهاد‌های وابسطه به آنها، سفارت‌خانه‌های کشور در نقاط مختلف دنیا، مطبوعات و روزنامه‌ها و… به‌دست می‌آورد، با این تفاوت که سازمان‌های اطلاعاتی و جاسوسی می‌توانند اطلاعات و اخبار بیشتری به‌دست آورند؛ بنابراین می‌توان گفت که دنیای جاسوسی، دنیای تکنولوژی و پول است.

تخمین‌زده می‌شود فقط در ایالات متحده سالانه شش میلیارد دلار صرف مبارزه با جاسوسی اقتصادی‌ می‌شود که با احتساب هزینه‌های جاسوسی نظامی، این مبلغ در ایالات متحده به 16میلیارد دلار و در اروپا به پنج میلیارد دلار بالغ می‌شود. این در‌ حالی است که آمار دقیقی در مورد وجوهی که از سوی دولت‌های در‌ حال‌ توسعه، صرف جمع‌آوری اطلاعات محرمانه‌ی سیاسی و نظامی از دنیای غرب می‌کنند، در دست نیست.

اهداف اطلاعات و جاسوسی

اطلاعات مفید و مطلوب، کلید پیش‌گیری حملات به کشور‌ها است. اطلاعات انسانی بهتر، به‌خصوص در مورد گروه‌های تروریستی بهره‌مند از حمایت‌های مخفی دولت‌ها، باید مکمل اطلاعات فنی باشد. جهان در عصر جدید شاهد دگرگونی عظیمی در بخش علوم و فنون مربوط به اطلاع‌رسانی قرار دارد. کشورها و مردمی که بتوانند در جریان این انقلاب بزرگ از فرصت‌ها بهره ببرند و ابتکار عمل و تحرک کافی داشته باشند، آینده را در اختیار خواهند داشت و در رقابت‌های جهانی آینده، نقش هدایت‌کننده‌ی استراتژیک ایفا خواهند نمود. قدرت یا ضعف توان اطلاعاتی است که سرنوشت کشورها را تعیین می‌کند و بزرگ‌ترین معیار هماهنگ‌کننده‌ی توان دولت‌ها در رقابت‌های بین‌المللی خواهد بود.

 و …

فهرست مطالب

مقدمه

دکترین ترومن

اصل 4 ترومن

کمک به کشورهای آزاد (ترکیه و یونان)

اصل 4 ترومن و ایران

جمع بندی

عنوان : پاورپوینت اطلاعات و جاسوسی نظامی

فرمت : pptx

تعداد صفحات : 28

پیش نمایش اسلاید های پاورپوینت

پاورپوینت اطلاعات و جاسوسی نظامی

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید