پاورپوینت اصول چهارده گانه ویلسن

پاورپوینت اصول چهارده گانه ویلسن

دسته بندی:

قیمت: 35000 تومان

تعداد نمایش: 116 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 16 نوامبر 2021

به روز رسانی در: 29 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت اصول چهارده گانه ویلسن

پاورپوینت اصول چهارده گانه ویلسن شامل 26 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن

مقدمه

در غرب اولین‌بار اندیشه‌ی صلح را مسیحیت در قرون وسطی با تاسیس دو نهاد حقوقی به نام‌های “صلح الهی” و “متارکه‌ی الهی” دنبال می‌کردند. صلح الهی کوششی بود در راه تنظیم مقررات جنگ که توسط شورای لاتران به سال 1059م تعمیم داده شد و برخی از افراد اموال و اماکن از تعرض مصون می‌ماندند. متارکه‌ی الهی که شورای کلرمن به سال 1095م مقرراتی در باب آن وضع کرد نهادی بود که ایام جنگ و ستیز را محدود می‌نمود.

درحالی‌که قبل از آن دین مبین اسلام به قواعد صلح و جنگ پرداخته بود و به مواردی چون شناسایی دولت‌های غیراسلامی، حقوق دیپلماتیک و کنسولی، حقوق بیگانگان و اقلیت‌های مذهبی، روش‌های سیاسی و حقوقی حل و فصل اختلافات بین‌المللی و حقوق بشردوستانه توجه ویژه‌ای کرده است.

از طرف دیگر اندیشه‌ی صلح و تمدن جهان، رویای کهن نویسندگانی چون ویلیام پن، جرمی بنتام، امانوئل کانت، فیخته و آبه دو سنت پیر بود. با این‌حال تنها شخصیت سیاسی که درباره‌ی صلح عملا کارهایی را انجام داد ویلسون رئیس‌جمهور آمریکا بود که در پیام خود به کنگره‌ی این کشور در (ژانویه‌ی 1918م) چهارده اصل خود را به‌عنوان برنامه‌ای جهت صلح بادوام و پایان دادن به جنگ جهانی اول پیشنهاد کرد.

زمینه‌های پذیرش اصول چهارده‌گانه‌ی ویلسون

هنگام شروع جنگ جهانی اول تمام بحث و اندیشه‌ی صلح، خاموش و به فراموشی سپرده شد. احساسات تند و مهیج، التهاب وطن‌پرستی، شوق نظامی‌گری و اراده‌ی پیروز شدن یا فناء شدن قلوب مردم را لبریز کرده بود حتی متعصب‌ترین طرفداران فرضیه‌های صلح‌طلبی مجبور بودند اذعان کنند که اگر درصدد تبلیغ نظریات خود برآیند تنها امید دشمن به پیروزی را تشویق می‌کنند. ولی در سال 1917م موج بیزاری از جنگ و صلح‌طلبی اروپا را فرا گرفت قحطی و کمبود در شهر‌ها و مقاومت سخت در سرمای جبهه‌‌ها خصوصا در زمستان (1917 ـ 1916م) مردم و سربازان را به اعتراض علیه جنگ واداشت.

صلح‌طلبی، اتحاد مقدس ملی را که در آغاز جنگ در اغلب کشورهای اروپائی به‌وجود آمده بود از بین برد و موج صلح‌طلبی طرفدارانی جدی در محافل رسمی و در بین مقامات مهم سیاسی مذهبی و نظامی پیدا کرد. ویلسن در دسامبر 1916م پیشنهاد افتتاح مذاکرات مربوط به صلح (صلح بدون پیروزی) را ارائه کرد. شارل اول امپراتور اتریش و بتمن‌‌ ـ‌ هلوگ صدراعظم آلمان چگونگی صلح با متفقین را مورد بررسی قرار دادند. پاپ بنوای پانزدهم نیز طی فراخوانی جزء صلح‌طلبان گردید و در انگلستان و فرانسه هم دولت‌مردان به طرفداری از صلح فوری برخاستند. در روسیه این موج قوی‌تر بود و می‌توان گفت تنها کشوری بود که در آن‌جا این موج به پیروزی رسید.

جنبش جدید در آمریکا، بریتانیا، آلمان و کشورهای بی‌طرف اروپا به‌طور جداگانه ظهور کرد گروه‌های مختلف به ‌خودی خود به‌وجود آمدند و برنامه‌هایشان به‌طور‌کلی به ‌یکدیگر شباهت داشت ولی حدود اعمال نفوذ گروه‌ها در کشورهای مختلف بسیار متفاوت بود.

با توجه به این شرائط بود که گروهی از کشورهای اروپائی و ایالات متحده‌ی آمریکا، جهت برقراری صلح و آرامش، نخستین تلاش‌های محرمانه‌ی خود را آغاز کردند. مهم‌ترین تلاش‌ها در چارچوب اتحاد برای پیش‌برد صلح در سال 1915م آغاز شد ویلیام هوارد تافت رئیس‌جمهور اسبق آمریکا مهم‌ترین رهبر این حرکت سیاسی بود.

ویلسن در ماه مه‌ی 1916م بسیاری از اصول آن‌را تایید کرد و در ژانویه‌ی 1918م با ایراد یک سخنرانی در کنگره‌، چهارده اصل معروف خود را به‌عنوان اهداف جنگی دولت آمریکا به کنگره ارائه داد. این اصول با استثنائات جزئی به‌عنوان اهداف جنگی متفقین مورد قبول واقع شد.

 و …

فهرست مطالب

مقدمه

زمینه‌های پذیرش اصول چهارده‌گانه‌ی ویلسون

مفاد اصول چهارده‌گانه‌ی ویلسون

تحقق اصول چهارده‌گانه‌ی ویلسن در پیمان‌های صلح بعد از جنگ جهانی اول

عنوان : پاورپوینت اصول چهارده گانه ویلسن

فرمت : pptx

تعداد صفحات : 26

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت اصول چهارده گانه ویلسن

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید