پاورپوینت اخلاق پست مدرن

پاورپوینت اخلاق پست مدرن

دسته بندی:

قیمت: 35000 تومان

تعداد نمایش: 102 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 22 جولای 2021

به روز رسانی در: 29 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت اخلاق پست مدرن

پاورپوینت اخلاق پست مدرن شامل 28 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن 

مقدمه

رویکرد متفکران پست مدرن به مقوله‌ اخلاق به دو جهت‌گیری کاملاً متفاوت تقسیم می‌شود. رویکرد اول مبتنی بر نگاه بدبینانه به انسان و عدم بهبود شرایط زیستش و در نتیجه مروج ناامیدی، بی‌معنایی و پوچی می‌باشد و بر این مبنا قائل به زوال اخلاق و از دست رفتن آن در جهان کنونی است. اما بر مبنای رویکرد دوم، امکان دگرگونی و پیشرفت در وضعیت انسان معاصر وجود دارد از این رو می‌توان نوعی اخلاق را برای او صورت‌بندی کرد.

در این مبحث در نظر داریم تا بر مبنای رویکرد دوم مؤلفه‌های اساسی اخلاق پست مدرن را برشماریم اما قبل از آن لازم است، مختصری با اصول تفکر پست مدرن آشنا شویم.

 

واکنش در برابر مدرنیه

تفکر پست مدرن را در واقع باید واکنش و عکس‌العملی در برابر مدرنیته دانست. مدرنیسم، که در معرفت‌شناسی واقع‌گر بود و بر این پایه همواره مدعی سیطره‌ همه جانبه‌ عقل بر هستی بود، دچار بحران و رکوردی بنیادی شد. از مهمترین دلایل ناکامی مدرنیته می‌توان به دو جنگ جهانی که از پیامدهای مدرنیسم بود اشاره کرد. بنابراین مدرنیته که مدعی آزاد سازی بشر از خرافه‌پرستی و موهومات بود اکنون خود، انسان‌ها را در چنگال علم و تکنولوژی اسیر کرده بود. در چنین شرایط و اوضاع و احوالی بود که تفکر پست مدرن مطرح شد و متفکران آن به نظریه‌پردازی پرداختند.

 

نفی فرا روایت

به اعتقاد بسیاری از متفکران پست مدرن از جمله لیوتار مهمترین ویژگی تفکر پست مدرن نفی فرا روایت است. مقصود از فراروایت اعتقاد به اصول و مبانی جهان شمول و عامی می‌باشد که برای همه انسان‌ها در همه‌ زمان‌ها و مکان‌ها ثابت و جاودانه باشد. به عنوان نمونه آزادی مظلومان یا سیطره‌ همه جانبه‌ عقل بر عالم فراروایت‌هایی هستند که روایت‌ها و آرمان‌های دیگر بدان‌ها ختم می‌شوند.

در جهان پست مدرن هیچ آرمان غایی و نهایی وجود ندارد که کثرت اهداف و آرمان‌های دیگر بشر را وحدت بخشد و به مثابه نقطه اتصالی باشد که همه آنها را به هم متصل کند. با نفی فراروایت حتی عقل هم که آرمان انسان مدرن بود تاریخی می‌شود و نسبیتی تمام عیار بر آن حاکم می‌گردد.

و …

 

فهرست مطالب

مقدمه

واکنش در برابر مدرنیه

نفی فرا روایت

نقد خردباوری

عدم کلیت احکام اخلاقی

فقدان جهت‌گیری ارزشی

آفرینش اخلاق

نسبیت اخلاقی

اخلاق پست مدرن و اخلاق اسلامی

عنوان : پاورپوینت اخلاق پست مدرن

تعداد صفحات : 28

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت اخلاق پست مدرن

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید