پاورپوینت ابوالحسن بنی صدر

پاورپوینت ابوالحسن بنی صدر

دسته بندی:

قیمت: 35000 تومان

تعداد نمایش: 138 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 2 سپتامبر 2021

به روز رسانی در: 29 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت ابوالحسن بنی صدر

پاورپوینت ابوالحسن بنی صدر شامل 39 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن

ولادت

سیدابوالحسن بنی‌صدر فرزند مرحوم آیت‌الله سیدنصرالله بنی‌صدر در دوم فروردین 1312 در قریه‌ی باغچه واقع در 16 فرسنگی همدان متولد شد. ایشان پس از گذراندن دوره‌های ابتدایی و متوسطه وارد دانشگاه الهیات تهران شد و در آنجا به مطالعه‌ی علوم معقول و منقول مشغول شد. پس از چهار سال تحقیق در مؤسسه‌ی تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران و سپس در دانشگاه حقوق به تحصیل رشته اقتصاد پرداخت. وی در همین دوران بازداشت شدند. پس از قیام 15 خرداد 1342 به فرانسه رفت و در سال1357به ایران بازگشت. ایشانپس از استعفای دولت موقت در اولین انتخابات ریاست جمهوری اسلامی شرکت و به‌عنوان اولین رئیس‌جمهور برگزیده شد و در بیمارستان قلب تهران حکم ریاست جمهوری را از دست امام‌خمینی‌(ره) دریافت کرد. در اواخر بهمن ماه به سمت فرماندهی کل قوا برگزیده شد. در29 مرداد1359 محمد‌علی رجایی را به‌عنوان نخست‌وزیر خود به مجلس معرفی نمود.

اما در ادامه به‌خاطر وجود ویژگی‌هایی در شخصیت رفتاری ایشان همچون علاقه به‌کسب قدرت باعث شد که به‌مخالفت با نیروهای انقلابی بپردازد و براین اساس، مسائلی را پیش بیاورد که موجب شددر 20 خرداد امام‌خمینی(ره) ایشان را از فرماندهی نیروهای مسلح برکنار کند. سرانجامدر31 خرداد طرح عدم کفایت سیاسی وی به‌تصویب مجلس رسید و در اول تیر ماه1360 با فرمان امام‌(ره) به‌دلیل عدم کفایت سیاسی از مقام ریاست‌جمهوری اسلامی ایران عزل گردید و شورای ریاست جمهوری عهده‌دار وظایف ریاست جمهوری شد.

فعالیت‌های سیاسی بنی‌صدر قبل از ریاست جمهوری

ابوالحسن بنی‌صدر که پس از گذراندن بخشی از تحصیلات خود، عازم اروپا شده بود، با گسترده شدن مبارزات بر ضد حکومت پهلوی، در سال 1342 به عضویت جبهه‌ی ملی در اروپا درآمد. او در عین‌حال به‌تدریج روابط خود را با گروه‌های اسلام‌گرا نیز گسترش داد و از جمله به تشکیلات دانشجویان مسلمان خارج از کشور و انجمن‌های اسلامی پیوست. ایشان که با پیروزی انقلاب اسلامی وارد ایران شده بود در سخنرانی‌ها، مصاحبه‌ها و مناظره‌های متعددی شرکت کرد به‌گونه‌ای که طی مدت کوتاهی توانست خود را به‌عنوان چهره‌ای اسلام‌گرا و در عین‌حال روشنفکر و انقلابی معرفی کند. وی بعدا به عضویت شورای انقلاب درآمد و به‌دنبال استعفای دولت موقت پس از تسخیر لانه‌ی جاسوسی آمریکا، به‌سمت سرپرست وزارت‌خارجه و همچنین وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزیده شد. پس از آن نیز در اولین انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران، به‌عنوان اولین رئیس‌جمهور ایران برگزیده شد. ایشان به‌لحاظ مبانی فکری، از همان دوران قبل از انقلاب، به‌مواردی اشاره می‌کرد که برخی از بزرگان نظام نسبت به‌آن اعلام خطر کرده بودند. به‌عنوان نمونه ایشان درباره‌ی رهبری روحانیت، می‌گوید که «رهبری سنتی، یعنی رهبری روحانیت کارساز نیست و حداکثرکاری که می‌تواند بکند تخریب یک نظام است و در مرحله‌ی سازندگی کاری از آن ساخته نیست. روحانیت قالب فکری ثابتی دارد و نمی‌تواند مسائلی را که به‌مقتضای زمان پدید می‌آید حل کند. خلاصه رهبری نهضت باید از روحانیت به‌گروه روشنفکران انتقال یابد.»

و …

فهرست مطالب

مقدمه

فعالیت‌های سیاسی بنی‌صدر قبل از ریاست جمهوری

زمینه‌های پیروزی بنی‌صدر در انتخابات ریاست‌‌جمهوری

دوران ریاست‌جمهوری بنی‌صدر

ترفندهای بنی صدر

موثرترین تاکتیک بنی صدر

چهره واقعی بنی صدر

جمع‌بندی

عنوان : پاورپوینت ابوالحسن بنی صدر

فرمت : pptx

تعداد صفحات : 39

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پیمان آخال چیست

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید