پاورپوینت آشنایی با اسفنج دریایی

پاورپوینت آشنایی با اسفنج دریایی

دسته بندی:

قیمت: 35000 تومان

تعداد نمایش: 420 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 18 ژوئن 2022

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت آشنایی با اسفنج دریایی

پاورپوینت آشنایی با اسفنج دریایی شامل 26 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن

مقدمه

اسفنج ها جانورانی هستند که در دسته ی بی مهرگان قرار می گیرند و در خیلی از مواقع در دریاها زندگی می کنند. این جانوران ساده ترین دسته ی موجودات بوده و شکل ظاهری که دارند تحت تاثیر محیط زندگی و نوع آبی است که در آن زندگی می کنند. اندازه این جانوران که در یک نقطه ثابت و به طور غیرمتحرک در دریاها هستند، دارای اندازه هایی بین چند میلی متر تا چند متر هستند. عمق آب های محل سکونت اسفنج ها زیاد بوده وبیشتر این جانداران به اجسام داخل دریا می چسبند. این مبحث  اطلاعات ما را درباره ویژگی های اسفنج ها و انواع آن ها بالا می برد.

اسفنج ها چه موجوداتی هستند؟

اسفنج ها با شکل های مختلف (گرد، مسطح، کوزه ای و …) از دسته ی بی مهرگان هستند. رنگ های آن ها می تواند قرمز، زرد، نارنجی، بنفش، آبی و یا سیاه باشد. محل زندگی آن ها در قسمت های عمیق (تا ۷ کیلومتر) دریاها و آب های شور و به صورت چسبیده به اجسامی مانند صدف ها است. یکی از تفاوت های اسفنج ها با مرجان ها بدن نرم آن هاست. اما مرجان ها دارای بدنی سخت و محکم هستند. در بدن اسفنجها بافت یا اندام مشخص و متمایزی وجود نداشته و تقارن در بدن آن ها دیده نمی شود. شکلی که اسفنج ها دارند متاثر از محل زندگی آن ها برای جذب آب و مواد غذایی است. برخی از این جانوران را می توان در آب های شیرین دید.

ساختار بدنی اسفنج ها

ساختار بدنی این جانوران، یک توده توخالی است که توسط ماده ژله مانندی که مزانشیم یا مزوهیل نامیده می شود، حفظ می شود. کلاژن ماده ی تشکیل دهنده این مزانشیم است. سلول های یقه ای، پوشاننده سطح داخلی این جانوران هستند. چون تاژک سلول های استوانه ای یقه ای، توسط یقه یا طوقه ای پوشیده شده، این نام را به خود اختصاص داده اند. در بدن این جانوران یک حفره ای وجود دارد که ورود و خروج آب از آن صورت می گیرد. تاژک هایی که در سلول های یقه ای وجود دارد، با حرکات خود باعث هدایت آب در داخل این حفره ها می شود. کانال هایی به نام اوستیوم ها راه به حفره ی اسفنجها دارند که بعد از گذر از مزانشیم به اینجا می رسند.

سلول های صفحه مانندی مثل پیناکوسیت ها که پوشاننده سطح اسفنجها هستند، سلول های لوفوسیت و کولنسیت که ترشح کننده کلاژن هستند، رابدیفر، اووسیت و اسپرماتوسیت به عنوان سلول های تولید مثلی و … از دیگر سلول هایی هستند که در ساختار بدنی این جانداران وجود دارند.

و …

فهرست مطالب

مقدمه

اسفنج ها چه موجوداتی هستند؟

ساختار بدنی اسفنج ها

اسکلت در اسفنج ها

تولید مثل

سیستم گردش آب

تغذیه و تنفس اسفنج ها

حرکت اسفنج ها

رده های اسفنج ها

رابطه اسفنج ها با موجودات دیگر

کاربردهای اسفنج ها

عنوان : پاورپوینت آشنایی با اسفنج دریایی

تعداد صفحات : 26

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت آشنایی با اسفنج دریایی

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید