دانلود رایگان کتاب کاوشی در اعماق pdf

دانلود رایگان کتاب کاوشی در اعماق pdf
Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

دانلود رایگان کتاب کاوشی در اعماق pdf

با یک کتاب روانشناسی دیگر از سایت درآمد ناب همراه شما هستیم. کتاب کاوشی در اعماق نوشته‌ محمدرضا زادهوش در 72 صفحه مطالبی درباره‌ خودشناسی را ارائه می کند. خودشناسی، پرداختن به زندگی، دوری از سطح و یافتن گوهر زندگی در ژرفای وجود است.

انسان، پژوهش درباره خود، خودی را که در دسترس‌ترین است، رها کرده، و به پژوهش درباره گذشته‌های دور و آینده نارسیده پرداخته است. حاصل، به دست آوردن اطلاعات فراوان درباره چیزهایی است که به کار زندگی نمی‌آید، و دست‌یابی به مدارک و القابی که ناخود را فربه و خود را لاغر می‌کند. محروم شدن از زندگی، و سرگردانی در بیابان سوزان ناآگاهی، ویژگی انسان امروز است.

.

.

بخشی از کتاب کاوشی در اعماق

انسان‌ها از لذتی به سوی لذتی دیگر حرکت می‌کنند. گاه در آن می‌مانند، و پافشاری می‌کنند، تا روزگار، آن‌ها را جدا کند، و یا خود، از آن جدا می‌شوند. آدم‌هایی هستند که از وضعیت خود، لذت می‌برند؛ چون واقعاً لذت دارد، آدم‌هایی هستند که وضعیت آن‌ها چندان خوب نیست؛ ولی از آن، لذت می‌برند. روزی موقعیت همه این‌ها از میان می‌رود، گیرم که موقعیت آن‌ها به مرگ متصل شود، بیماری، میان لذت آنان نیاید؛ ولی مرگ خواهد آمد. هرجور که حساب کنی، لذت عارف، چیز دیگری است، لذت بردن‌های رقت‌بار نیست.

.

دانلود رایگان کتاب کاوشی در اعماق pdf

.

پیش گفتار pdf کتاب کاوشی در اعماق

یکی از فرعونها را بیست و پنج ساله فرض کرده بودند، و پژوهش های اخیر نشان می دهد او سی و پنج ساله بوده است. اینگونه، همۀ تاریخ مصر، ده سال، جا به جا می شود. دربارۀ گذشته های دور، باید به نادرستی تحقیقات تا صد سال و بیشتر نیز باور داشته باشی. آدمی، دربارۀ همسایه یا دوستی که در دسترس اوست، چیزی نمی داند، در حالی که دربارۀ موجودات ناشناختۀ هزاران سال پیش، به تحقیقات می پردازد.

انسان، خودی را که در دسترسترین موجود جهان به شمار میرود، به فراموشی سپرده است تا دربارۀ ملت های پیشین پژوهش کند، و به گمانه زنی بپردازد. در میان تاریخ دانان و باستانشناسان هرچه موضوع تحقیق، دورتر از زمان ما باشد، ارزش بیشتری دارد و در میان آینده پژوهان، هرچه دورتر، بهتر.

عمق نادرستی این تحقیقات هنگامی است که سخن نادرست این محققان را دربارۀ خود، انسان معاصر، دوستان و اطرافیان میشنوی، و در میبابی چه فاجعۀ بزرگی، روی داده است. هنگامی که دربارۀ دایناسورها، مطلب نادرستی منتشر شود، کسی نیست که تذکری بدهد. مدتها باید بگذرد تا این نادرستی آشکار شود؛ ولی پژوهشگر ما، جوایز و برداشتهای خود را کرده است. در نهایت، خواهند گفت: او نیز نظر خودش را داده است؛ اگر نادرستی کار پژوهشگران، خیلی زود روشن می شود، آنها نمی توانند مدرک خود را دریافت کنند. تمام کار ما، همین بوده است، نادانی خود را وسعت داده ایم. جمجمۀ انسان در ده هزار سال پیش، چگونه بوده و چه سیری داشته است؟ ولی محتوای انسان و عملکرد او، مورد توجه نیست.

.

.

مقدمه کتاب کاوشی در اعماق pdf

جوانی، متن بسیار کوتاهی را در فضای مجازی برای من فرستاد. خواندم و نفهیمدم چه گفته است. چند بار دیگر، در حالات و اوقات مختلف خواندم، نکند گیرایی من در آن ساعت، پایین بوده است؛ ولی باز چیزی درنیافتم. او دکترای زبان و ادبیات فارسی داشت. در اوج جوانی، و نه در هپروت پیری. یک متن بدون غلط، و با رعایت تمام نکات نگارشی و ویرایشی نگاشته بود، بدون

اینکه توجه کند باید محتوایی با معنی داشته باشد.

روزی روزگاری متوجه نبودیم که باید به آموزش زبان فارسی بپردازیم، گمان می کردیم چون زبان رسمی کشور ما زبان فارسی است، بی نیاز از آموزش این زبان هستیم؛ ولی امروزه این آموزش را تا حدی که به آن نیاز نیست، دنبال می کنیم، شمار دانش آموختگان این رشته، بسیار بیش از نیاز ماست؛ ولی رها نمی کنیم. اگر تمام بی ادبان را در دانشکدۀ ادبیات گرد هم بیاوریم، و دانشکدۀ ادبیات ما، جامع تمام بی ادبی ها باشد، به کجا خواهیم رسید؟ هنگامی که تمام توجه ما به دریافت چیزی بیرون، مانند علم و شبه علم و تأیید دیگران برای چیزهایی مانند مدرک باشد، حاصل سالها تلاش، ممکن است اینقدر پوچ شود.

سرانجام به آنچه مورد نظر است، دست خواهیم یافت، شاید در بهترین دانشگاه، با نظارت مشهورترین استادان زمانۀ ما، و با برترین نمرۀ ممکن؛ اما آنکه این قبا را بر تن میکند، خود است یا ناخود؟ قرار بود ما عمر و سرمایۀ خود را صرف خود کنیم، و تمام آن، به کیسۀ دیگری رفته است. انسانهای بدون محتوا؛ ولی با دارایی های بسیار، کارنامه های رنگارنگ، و مدارک و القاب و عناوین گوناگون.

.

.

فهرست مطالب کتاب کاوشی در اعماق

پیشگفتار

مقدمه

به ژرفا

واویلا

در حاشیه

با پرسش

در امتحان

محراب

دروغ پردازی

نیاز به تربیت

در حسرت عقل

مصرف کنندگان

تشابه ظاهری

صنعت کنکور

نوان خانه

دلسوزی

دافع

خوراک های خوب

بر سطح

لذت عارف

رشکب رانگیز

گدای تأیید

غوغای بیرون

غم آخرت

دعا و دوستی

ناگاه

از عمر

روزهای پراهمیت

حالت تخدیری

خوب نمایی

نفی

بوسه بر دست

محل

ادامۀ سخن

همین و همین

حال و روز

آن حالت

در خور ذکر

عصر کارت

نخستین داستان ها

جلسات هنری

نوسانات

گرایش هنری

مغزیجات

رتبهب ندی

ژنراتور

کاروان جهل

جاهل باش

نشر نادانی

بن بست

با وجود دانا ین

مدیریت های کلان

کار خیر

نقدها

طلوع حقیقت

چشم و گوش

شفا

با تو

ریشه دار

تاریخ تقلب

برنامۀ کودک

مدل

حال بد

هیجان های منفی

اتمام

.

.

عنوان: کتاب کاوشی در اعماق

نویسنده: محمدرضا زادهوش

موضوع: کتاب روانشناسی

تعداد صفحات: 72 صفحه

فرمت: pdf

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 450 KB

دانلود رایگان

.

.

کلمات کلیدی:

کتاب کاوشی در اعماق pdf, دانلود pdf کاوشی در اعماق, دانلود کتاب روانشناسی pdf, دانلود pdf روانشناسی, کتاب pdf روانشناسی, خودشناسی، خودسازی، تغییر زندگی، تغییر خود، تغییر در خود، تغییر در زندگی، چگونه خود رابشناسیم، مهارت های زندگی، کتاب خودشناسی pdf، بهترین کتاب خودشناسی، کتاب خودسازی، خودشناسی pdf، شناخت خود، شناخت شخصیت خود، راه شناخت خود چیست، مراحل شناخت خود، بهترین کتاب در مورد خودشناسی، چگونه به خودشناسی برسیم، دانلود رایگان کتاب کاوشی در اعماق، دانلود pdf کتاب کاوشی در اعماق

.

.

دانلود آموزش های روانشناسی

در بخش زیر فایل های آموزشی روانشناسی با فرمت های پاورپوینت و دوره های آموزشی صوتی در رابطه با ازدواج، همسرداری، تربیت فرزند، روابط قبل از ازدواج و سایر موضوعات مرتبط با روانشناسی را برای دانلود قرار داده ایم.

در صورتی که مایل به دریافت آموزش های روانشناسی هستید می توانید روی لینک زیر کلیک کنید و آموزش مورد نظر خود را انتخاب کرده و دریافت نمایید:

دانلود دوره آموزشی روانشناسی و پاورپوینت روانشناسی

.

.

 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید