پاورپوینت معماری موزه کاخ گلستان تهران

پاورپوینت معماری موزه کاخ گلستان تهران

دسته بندی:

قیمت: 32900 تومان

تعداد نمایش: 63 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 30 آوریل 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت معماری موزه کاخ گلستان تهران

پاورپوینت معماری موزه کاخ گلستان تهران ppt در 40 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

مقدمه

بناهای تاریخی سرزمین عزیزمان ایران، همچون کاخ گلستان مهر افتخاری بر پیشانی این سرزمین هستند و نشان از دیرینگی و اهمیت این خاک در دوران گذشته دارند. این سازه ها در همه جای ایران دیده می شوند؛ از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب می توان بناهای متعددی را یافت که هر چه قدر هم غبار روزگان بر تن شان جولان دهد و نامهربانی های مان وجودشان را بیازارد، باز هم دیدنی و خواستنی هستند. می توان بارها و بارها به دیدن این آثار رفت و هر بار در گوشه ای از آنها چیز تازه ای را کشف کرد که از دل تاریخ ،هنر و معماری این سرزمین برایت سخن می گوید.

 

تاریخچه کاخ گلستان

اسناد و شواهد تاریخی حکایت از این دارند که تاریخچه کاخ گلستان به سال ۹۸۸ هجری قمری و زمان شاه عباس صفوی باز می گردد. پیترو دلا واله (Pietro Della Valle)، جهانگرد ایتالیایی، در بخشی از سفرنامه خود در سال ۱۰۲۸ هجری قمری شهر تهران را با چنارستانی که قصر سلطنتی را احاطه کرده، توصیف می کند و آن را سر آغازی بر ارگ سلطنتی می داند. این توصیف نشان دهنده آن است که این مجموعه در سال های بعد نیز مورد توجه واقع شده است. شواهد حکایت از آن دارند که در عهد کریمخان زند و ما بین سال های ۱۱۷۳ تا ۱۱۸۰ هجری قمری، ساخت دیوانخانه باعث شده تا مجموعه تغییرات اساسی کند؛ البته هیچ یک از تغییرات صورت گرفته در مجموعه گلستان را نمی توان موثرتر و باشکوه تر از دوران آقا محمدخان قاجار دانست.

 

 

فهرست

تاریخچه کاخ گلستان

آشنایی با مجموعه جهانی کاخ گلستان | میراث بی بدیل ایران

بخش ها و موزه های مجموعه کاخ گلستان

ساختمان ها

 

عنوان: پاورپوینت معماری موزه کاخ گلستان تهران

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 40 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

پاورپوینت معماری موزه کاخ گلستان تهران 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید