پاورپوینت معماری مسجد شیخ زاید ابوظبی

پاورپوینت معماری مسجد شیخ زاید ابوظبی

دسته بندی:

قیمت: 32900 تومان

تعداد نمایش: 179 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 30 می 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت معماری مسجد شیخ زاید ابوظبی

پاورپوینت معماری مسجد شیخ زاید ابوظبی ppt در 47 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

مقدمه

مسجد شیخ زاید (نام کامل عربی: مسجد الشیخ زاید بن سلطان آل نهیان) مسجدی در شهر ابوظبی، کشور امارات است. این مسجد بعد از مسجد الحرام و مسجد النبی ومسجدالاقصی چهارمین مسجد بزرگ جهان است و یکی از نقاط دیدنی امارات متحده عربی به‌شمار می‌آید.

نام این مسجد از شیخ زاید بن سلطان آل نهیان گرفته شده‌است که بنیان‌گذار و نخستین رئیس کشور امارات بوده و در همین مسجد دفن شده‌است. او در ۲۰ رمضان ۱۴۲۵ ه. ق (۴ نوامبر ۲۰۰۴ میلادی) درگذشت و قبر وی در سمت شمال مسجد واقع شده‌است این مسجد به‌طور رسمی در ماه رمضان در سال ۲۰۰۷ میلادی گشوده شد.

این مسجد در منطقه‌ای بزرگ میان دو پل «مصفح» و «مقطع» در مدخل جزیرهٔ أبوظبی قرار دارد. اگرچه ورود به مسجد برای نامسلمانان در امارات ممنوع است ولی این مسجد برای امکان بازدید گردشگران یک استثنا است. مسجد «شیخ زاید» یکی از آثار معماری بی نظیر است که از 80 گنبد و 1000 ستون ساخته شده است و قابلیت پذیرش 4 هزار نمازگزار را دارد.

 

محل مسجد شیخ زاید

این مسجد در منطقه‌ای بزرگ میان دو پل «مصفح» و «مقطع» در مدخل جزیرهٔ أبوظبی قرار دارد. اگرچه ورود به مسجد برای نامسلمانان در امارات ممنوع است ولی این مسجد برای امکان بازدید گردشگران یک استثناء است. روزانه ده‌ها زن غربی از مسجد شیخ زاید آل نهیان ابوظبی به عنوان چهارمین مسجد بزرگ پس از حرمین شریفین ومسجدالاقصی، بازدید می‌کنند که با توجه به اینکه این مسجد به روی غیرمسلمانان باز است، آن‌ها هم به احترام مکان معنوی مسلمانان با پوششهای اسلامی یعنی یک عبای بلند مشکی و پوشش سر وارد این مسجد می‌شوند.

 

قبه‌ ها ومناره‌ های مسجد شیخ زاید

طبق بررسی‌های صورت گرفته از سوی سازمان کنفرانس اسلامی (منظمهٔ مؤتمر اسلامی) از مرکز ابحاث تاریخ وفنون (قبه) أصلی (رئیسی) مسجد شیخ زاید، بزرگترین و نخستین (قبه) درجهان است بأرتفاع (۸۳) متر، وقطر داخلی آن (۸ر۳۲) متر می‌باشد، و از لحاظ مساحت نیز مسجد شیخ زاید بعد از حرمین شریفین سومین مسجد جهان محسوب می‌شود.

 

معماری مسجد شیخ زاید بن سلطان

مسجد شیخ زاید در منطقه‌ای بزرگ میان دو پل «مصفح» و «مقطع» در مدخل جزیرهٔ أبوظبی قرار دارد. اگرچه ورود به مسجد برای نامسلمانان در امارات ممنوع است ولی این مسجد برای امکان بازدید گردشگران یک استثنا است. روزانه ده‌ها زن غربی از مسجد شیخ زاید آل نهیان ابوظبی به عنوان سومین مسجد بزرگ پس از حرمین شریفین، بازدید می‌کنند که با توجه به اینکه این مسجد به روی غیرمسلمانان باز است، آنها هم به احترام مکان معنوی مسلمانان با پوششهای اسلامی یعنی یک عبای بلند مشکی و پوشش سر وارد این مسجد می‌شوند.

 

گنبدها و مناره‌های مسجد شیخ زاید

طبق بررسی‌های سازمان کنفرانس اسلامی، گنبد اصلی مسجد شیخ زاید بزرگ‌ترین و نخستین گنبد در جهان محسوب می شود که ارتفاع آن 83 متر و قطر داخلی آن 32.8 متر است و در وسط بنای زیبای مسجد شیخ زاید ابوظبی قرار دارد. در کل این مجموعه شامل 82 گنبد در 7 سایز مختلف است که بر سر رواق‌های خارجی و مداخل اصلی و جانبی واقع شده اند. تمام گنبدها، پیازی شکل و روکشی از جنس مرمر دارند و با ورود نور طبیعی، روشنایی داخل مسجد و شبستان را رؤیایی می‌کنند. علاوه بر گنبدهای مرمری، 14 گنبد سبز و شیشه‌ای هم در ورودی مسجد شیخ زاید ابوظبی مشاهده می‌شود که درواقع سقف وضوخانه مردانه و زنانه هستند.

 

 

عنوان: پاورپوینت معماری مسجد شیخ زاید ابوظبی

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 47 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

پاورپوینت معماری مسجد شیخ زاید ابوظبی

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید