پاورپوینت کاشت داشت برداشت لوبیا

پاورپوینت کاشت داشت برداشت لوبیا

دسته بندی:

قیمت: 25000 تومان

تعداد نمایش: 17 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 21 جولای 2024

به روز رسانی در: 21 جولای 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت کاشت داشت برداشت لوبیا

پاورپوینت کاشت داشت برداشت انواع لوبیا در25 اسلاید و در تابستان 1403 تهیه شده که برای دانشجویان کشاورزی و همچنین علاقمندان به علوم کشاورزی مفید است. در ادامه بخشی از متن این پاورپوینت را همراه با فهرست مطالب آن قرار داده ایم و در انتها نیز تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را مشاهده می کنید و با خرید این پاورپوینت می توانید به تمام محتوای آن دسترسی داشته باشید. ضمنا این پاورپوینت قابل ویرایش می باشد.

بخشی از متن:

کاشت انواع لوبیا

لوبیا از جمله گیاهان زراعی بسیاری چون ذرت، آفتاب‌گردان و سیب‌زمینی است که با کشف قاره‌ی آمریکا و در قرن شانزدهم وارد اروپا و بعدا آسیا شد. برخی می‌گویند واژه‌ی لوبیا دارای ریشه‌ی سانسکریت و به معنی بیضی شکل است.

لوبیا نام نوعی دانه خوراکی است. درسال ۱۵۳۳ میلادی لوبیا به نام مکزیکی اولیه‌اش «ایاکوک» از آمریکا به اروپا آورده شد و از آنجا به سایر نقاط جهان راه یافت و اکنون همه ساله میلیون‌ها تن به مصرف می‌رسد و یکی از مواد غذایی نسبتاً ارزان و فراوان است.

لوبیا انواع مختلفی دارد که تا حدودی همانند هم کاشته می شود، لوبیاهای رنگی نیز به تازگی وارد ایران شده و مورد استقبال قرار گرفته است، لوبیا را یا به صورت تازه و برای مصرف غلاف های آن برداشت می کنند یا بعد از خشک شدن بر روی بوته به خاطر دانه های آن برداشت می کنند.

لوبیا حساس به سرما و گرمای تابستان است و تنها در بهار می‌توان آنرا کشت کرد. این گیاه را در خاک‌های مختلف می‌توان کشت کرد اما از آنجاکه به خشکی مقاومت ندارد معمولا بصورت فاریاب کاشته می‌شود.

لوبیا به دو صورت سبز و خشک مصرف می‌شود. لوبیا ممکن است همراه غلاف سبز آن و به عنوان سبزی مصرف شود و یا آنکه هدف از کشت آن دانه‌های خشک شده‌ی آن باشد. کشت زراعی آن معمولا برای تهیه‌ی دانه‌های خشک می‌باشد.

انتخاب بذر لوبیا

ریشه‌های گیاه لوبیا مانند سایر گیاهان تیره‌ی بقولات دارای غده‌هایی است که تثبیت‌کننده ازت می‌باشند. برگ‌های لوبیا مرکب بوده و از سه برگچه با کرک‌هایی ریز تشکیل شده است. گل های این گیاه به صورت خوشه‌ای و یا منفرد از جوانه‌های جانبی کنار برگ‌ها به‌وجود می‌آیند و همینطور خودگشن بوده و برای بارور شدن نیازی به گرده‌افشانی ندارند.

لوبیاها ممکن است بالارونده و یا پاکوتاه باشند. ارقام بالا رونده حدود ۱.۵ تا ۲ متر رشد می‌کنند و طبعا احتیاج به قیم دارند؛ اما ارتفاع انواع پاکوتاه به ندرت از ۴۰ یا ۵۰ سانتیمتر تجاوز می‌کند.

فهرست:

کاشت انواع لوبیا

انتخاب بذر لوبیا

نور مناسب برای کاشت انواع لوبیا

دما و نور محیط برای کاشت انواع لوبیا

خاک مناسب برای کاشت انواع لوبیا

آبیاری لوبیا

کوددهی برای کاشت انواع لوبیا

روش کاشت لوبیا در باغچه

مراحل کاشت لوبیا در گلدان

کنترل علف هرز

آفات و بیماری ها

کود های لوبیا

انواع لوبیا

انواع کاشت لوبیا

روش نم کاری (هیرم کاری)

روش کشت پخشی

روش کشت خطی

روش کشت ردیفی (فارویی)

انواع ماشن های کاشت وداشت لوبیا

زمان برداشت لوبیا

انبارداری لوبیا

اهمیت بسته بندی حبوبات

عنوان: پاورپوینت کاشت داشت برداشت لوبیا

فرمت: pptx

تعداد صفحات : 25 اسلاید

پیشنمای اسلایدها:

پاورپوینت کاشت داشت برداشت لوبیا

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید