پاورپوینت چیستی تجزیه و تحلیل سیستم و تحلیل کننده در مدیریت

پاورپوینت چیستی تجزیه و تحلیل سیستم و تحلیل کننده در مدیریت

دسته بندی:

قیمت: 34900 تومان

تعداد نمایش: 11 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 30 اکتبر 2024

به روز رسانی در: 30 اکتبر 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت فصل دوم – چیستی تجزیه و تحلیل سیستم و تحلیل کننده در مدیریت در 50 اسلاید در پاییز 1403  تهیه شده که برای دانشجویان رشته مدیریت مفید است. این پاورپوینت به راحتی قابل ویرایش است و در ادامه بخشی از محتوای آن را برای شما قرار داده ایم و پس از آن نیز فهرست محتوای پاورپوینت و همچنین تصویری از پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت را نیز قرار داده ایم و در صورتی که مایل باشید می توانید این پاورپوینت را خریداری نموده و به تمام محتوای آن دسترسی داشته باشید

بخشی از متن:
ارتباط مدیریت با تجزیه و تحلیل سیستم
یکی از مهم‌ترین وظایفی که برای مدیران برشمرده‌اند، وظیفه ایجاد تغییر است. مـدیران موظفند در عین حال که تعادل سازمان خود را حفظ می‌کنند، همگام با آخرین تغییرات و تحولاتی که در جهان رخ می‌دهد، تغییراتی لازم را در سازمان خود به وجود آورنـد و از جدیدترین روش‌ها و شیوه‌های انجام کار، در اداره امور سـازمان خـود بهـره گیرنـد. حتی اگر مدیری در رأس پیشرفته‌ترین سازمان‌ها قرار داشته باشد، باز هم از انجام ایـن وظیفه مبری نخواهد بود. زیرا مـا در دنیـایی شـتاب زده و بـا تغییـرات سـریع زنـدگی می‌کنیم.
تغییر و تحول در زنـدگی بشـر، جبـراً رخ مـی‌دهـد و ایـن تغییـرات در تمـام جنبه‌های زندگی اتفاق می‌افتد. شتاب این تغییرات، روز افزون است و سـازمان‌هـای مـا نیز، همزمان با سایر پدیده‌های زندگی، دستخوش تغییر و تحول بدون وقفـه‌ای هسـتند. در واقع، کلیه سیستم‌های موجود، در این دنیای متغیر و متحول محاط شـده‌انـد. هـدف تمام سیستم‌ها بقاست؛ یعنی، بودن و وجود داشتن. برای نیل به این هـدف، سیسـتم‌هـا چاره‌ای جز همگامی با تغییرات و تحـولات نـدارد.
شـرایط محـیط بـر سیسـتم، تغییـر وتحول است و وظیفه اساسی هر سیستم همگامی با تغییـر و تـلاش در جهـت اعمـال نفوذ بر تغییر است. در چنین وضعیتی اگر به شدت ندویم به سـختی عقـب مـی مـانیم. حتی برای حفظ وضع موجود نیز ناچاریم مجدانه بکوشیم و تـلاش کنـیم، وگـر نـه در همان جایی که هستیم هم نمی‌توانیم باقی بمانیم.

وظایف واحد تجزیه و تحلیل سیستم‌ها
چنان چه واحد تجزیه و تحلیل سیستم‌ها در داخل سازمان به وجود آید، به عنـوان واحـد ستادی عمل می‌کند و مدیران را در اجرای وظیفه ایجاد تغییر مدد می‌رساند. ذیلاً به اهم وظایف واحد تجزیه و تحلیل سیستم‌ها و روش‌ها اشاره می‌شود:
1- بررسی و تجزیه و تحلیل ترکیب و ساخت سازمان به منظور ایجاد تشکیلات مناسـب با احتیاجات سازمان.
2- استقرار مناسب‌ترین سیستم‌ها، روش‌ها و شیوه‌های انجام کار در سازمان.

3- تهیه اطلاعات دقیق و بهنگام برای مدیران و مقامات مسئول.
4- کوشش در هماهنگ ساختن سازمان با آخرین تغییرات و پیشرفت‌ها از طریق تجزیـه و تحلیل مداوم و مستمر سیستم‌ها و روش‌ها.
5- تدوین دستور العمل‌های کتبی و مدون به توصیه مقامات مسئول سازمان.
6- بررسی و تجزیه و تحلیل نحوه تقسیم کـار، بـه منظـور منطقـی و صـحیح کـار بـین کارکنان

فواید تجزیه و تحلیل سیستم‌ها
1- تجزیه و تحلیل سیستم‌ها اقدامی مناسب جهت بررسی مسائل و مشـکلات سـازمانی است. در تجزیه و تحلیل سیستم، هم به محیطی که سیستم در آن محاط شده اسـت، توجه می‌شود و هم به کلیت سیستم و اجزای تشکیل دهنده آن. تنها به بررسی علائم ظاهری اکتفا نمی‌شود و به بررسی عمقی مسائل و درک و فهم ارتبـاط هـای موجـود نیز اقدام می‌گردد.

2- بهره وری یک سازمان را معمولاً از دو طریق می‌توان افزایش داد: اول با تشویق افـراد به کار کردن با سرعت بیشتر؛ دوم با ساده کردن و بهبود بخشیدن به روش‌هـای کـار. چون سرعت کار اشخاص را تنها تا حد مشخصی می‌توان افـزایش داد، بـا تجزیـه و تحلیل سیستم است که می‌توان کار را ساده کـرد و بـه افـزایش بهـره‌وری سـازمانی یاری رساند.

3- تجزیه و تحلیل سیستم‌ها را می‌توان اقدامی در جهت مددرسانی به مدیران و مقامات مسئول در امر سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری دانست. با در نظـر داشـتن هـدف‌هـای عالیه سازمانی، مشکلات موجود بررسی می‌شوند و راه‌های مختلـف رفـع مشـکل و نتایج احتمالی هر یک، پیش‌بینی و مقایسه می‌گـردد و اطلاعـات مکتسـبه در اختیـار مدیران قرار داده می‌شود و آن‌ها خواهنـد توانسـت بـا شـناخت کـافی از موقعیـت، قضاوت آگاهانه‌ای داشته باشند و تصمیم مناسبی برای رفع مشکل بگیرنـد. بـه ایـن ترتیب تجزیه و تحلیل سیستم را می‌توان ابزار عملی برای کمـک بـه اتخـاذ بهتـرین تصمیمات جهت رفع مشکلات پیچیده سازمانی دانست.
4- با تجزیه و تحلیل سیستم‌ها می‌توان ساختار سازمانی مناسب‌تر و روش‌های اجرائـی کارآمدتر و شیوه‌هـای عملیـاتی پرثمرتـر  بـه وجـود آورد و بـر میـزان ثمربخشـی و اثربخشی سازمان افزود.

فهرست:
تجزیه و تحلیل سیستم چیست؟
روش‌ها در سازمان
شیوه ها در سازمان چیست؟
ارتباط مدیریت با تجزیه و تحلیل سیستم
وظایف واحد تجزیه و تحلیل سیستم‌ها
فواید تجزیه و تحلیل سیستم‌ها
تحلیل کننده یا آنالیست کیست؟
ویژگی های آنالیست چیست؟
اهمیت عامل انسانی
سیکل تجزیه و تحلیل
خلاصه

 

عنوان: پاورپوینت فصل دوم – چیستی تجزیه و تحلیل سیستم و تحلیل کننده در مدیریت
فرمت: pptx
تعداد صفحات: 50 اسلاید
تصویر پیش نمایش:

250 1

 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید