پاورپوینت چطور در بازار رقابتی متمایز شویم؟
پاورپوینت چطور در بازار رقابتی متمایز شویم؟ در 50 اسلاید در بهار 1404 تهیه شده که برای دانشجویان رشته مدیریت مفید است. این پاورپوینت به راحتی قابل ویرایش است و در ادامه بخشی از محتوای آن را برای شما قرار داده ایم و پس از آن نیز فهرست محتوای پاورپوینت و همچنین تصویری از پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت را نیز قرار داده ایم و در صورتی که مایل باشید می توانید این پاورپوینت را خریداری نموده و به تمام محتوای آن دسترسی داشته باشید
بخشی از متن:
بررسی عوامل ایجاد بازار رقابتی
تولید کننده ها برای اینکه بتوانند محصولات خود را به فروش برسانند باید بتوانند از مزیت هایی استفاده کنند که در برابر رقبا متمایز شوند. به همین دلیل اول باید بتوانیم محصول هایمان را به فروش برسانیم و بعد شروع به تولید آن کنیم مثل بازاریابی فضای مجازی و ثبت سفارش قبل از خرید و اینکه محصول هایمان را قبل از این که تولید کنیم، به فروش برسانیم.
در دسترس قرار بگیریم و بتوانیم محصول هایمان را خوب معرفی کنیم تا برای آن ها همیشه مشتری باشد و به عبارتی می توان گفت وقتی محصول را به فروش برسانیم سرمایه لازم برای تولید را به دست می آوریم و بدون ترس از اینکه بعد از تولید محصول آیا مشتری وجود دارد که محصول را از ما خریداری کند یا نه؟
1- کاهش قدرت خرید مشتری
زمانی که قیمت کالا بالا باشد بسیاری از مردمی که درآمد بالایی ندارند و قدرت خرید بالایی ندارند بعضی از کالا ها را نمی توانند خریداری کنند، در نتیجه هنگامی که تقاضا از محصولات کم شود باعث می شود که تولید کننده نتواند تمام محصول خود را به فروش برساند بنابراین یک بازار رقابتی به وجود می آید که باعث می شود همه ی تولید کنندگان نتوانند محصولات خود را بفروش برسانند.
2- ورود بازار های خارجی
برند ها و اجناس خارجی وارد کشور می شوند و جای اجناس داخلی را می گیرند. در این صورت افراد وقتی که اجناس خارجی را می بینند تمایل به آن اجناس پیدا می کنند و خرید از کالاهای داخلی کم می شود. بنابراین تولید کنندگان داخلی با مازاد عرضه مواجه می شوند. اگر برند قوی باشد و خیلی خوب بتوانیم خودمان را در بازار معرفی کنیم و شناخته شویم قطعا خرید از ما انجام می شود
چگونه در یک بازار شلوغ متمایز شویم؟
1- خدمات مشتریان برتر
هر کاروکسبی دوست دارد ادعا کند که بهترین خدمات مشتریان را ارائه میدهد. اما به بهترین خدماتی فکر کنید که تا بحال دریافت کردهاید. آیا کارمندان شما نام مشتریان را میدانند؟ آیا درباره کاروکسب و حتی خانواده آنها اطلاعات کافی دارند؟ آیا چالشها و ترجیحات هر مشتری را میدانند؟ برای مثال خیلی از افراد ترجیح میدهند به رستورانی بروند که علاوه بر غذای موردنظر آنها، خدماتی عالی نیز به آنها ارائه میدهد. آنها از اینکه پرسنل رستوران از ذائقه و ترجیحات غذایی آنها اطلاع دارند لذت میبرند.
2- تجربه برتر برای مشتری
خدمات مشتری به فراهم کردن خدمات پایهای برای مشتری اشاره دارد اما تجربه مشتری به خدماتی اشاره دارد که هیچ کس دیگری برای مشتری فراهم نمیکند و حتی خود او نیز انتظارش را ندارد. برای مثال یک تعویض روغنی را میشناسم که برای زمان انتظار صاحب خودرو نیز برنامهریزی کرده است و در فاصلهای که روغن خودروی او تعویض میشود با چای و قهوه و ارائه روزنامه و مجله تجربه متفاوتی از سایرین را برایش رقم میزند.
3- گوش دادن به نظرات مشتریان
در اغلب صنایع شرایط به گونهای شده است که گزینههای نوآوری محدود و محدودتر شده است. اما اگر واقعاً به مشتریان گوش دهیم، آنها سرنخهایی درباره آنچه برایشان ارزش دارد به ما میدهند. باید ببینیم چه چیزی برای هر مشتری اولویت دارد: کیفیت، حمل و نقل، سرعت، مدت زمان تسویه حساب و … . سپس باید همان مزیت را گسترش دهیم و در اختیار مشتری قرار دهیم.
4-کیفیت برتر
تقریباً در نزدیکی منزل هر کسی چندین و چند رستوران وجود دارد اما ما ترجیح میدهیم سراغ بهترین برویم. چگونه میتوانیم نام شرکت خود را به عنوان شرکتی که ارائهدهنده کیفیت برتر محصول و خدمات مرتبط با آن است در بازار جا بیندازیم؟ آیا روی آموزش کارمندانمان کار کردهایم
استراتژیهای کارآمد برای ایجاد تمایز
1- شناخت عمیق از بازار و مشتریان
برای ایجاد تمایز، نخستین قدم شناخت دقیق بازار و مشتریان است. شما باید از نیازها، خواستهها و مشکلات مشتریان خود آگاه باشید. انجام تحقیقات بازار و استفاده از ابزارهای تحلیلی به شما کمک میکند تا دیدگاه بهتری نسبت به رفتار و سلیقههای مشتریان داشته باشید. این اطلاعات پایهای برای توسعه محصولات و خدماتی است که دقیقاً پاسخگوی نیازهای مشتریان شما باشد. به عنوان مثال، اگر شما در حوزه فروش لوازم آرایشی فعالیت میکنید، باید بدانید که مشتریان شما بیشتر به دنبال چه نوع محصولاتی هستند و چه ویژگیهایی برایشان اهمیت دارد.
۲- نوآوری در محصولات و خدمات
یکی از کلیدیترین راهها برای ایجاد تمایز، نوآوری در محصولات و خدمات است. به جای تقلید از رقبا، میتوانید با ارائه محصولات یا خدماتی که به طور ویژه نیازهای خاصی را برآورده میکنند، خود را متمایز کنید. به عنوان مثال، اگر شما یک برند پوشاک هستید، میتوانید بر روی استفاده از مواد سازگار با محیط زیست تمرکز کنید یا خطوط تولیدی منحصر به فردی ایجاد کنید که بر اساس سلیقههای مختلف طراحی شدهاند. این نوع نوآوری نه تنها شما را از رقبا متمایز میکند، بلکه میتواند به جذب مشتریان جدیدی که به دنبال محصولات منحصر به فرد هستند، کمک کند.
۳- ارائه تجربه مشتری منحصربهفرد
تجربه مشتری یکی از عوامل مهمی است که میتواند به ایجاد تمایز در کسب و کار شما کمک کند. ایجاد یک تجربه مثبت و خاطرهانگیز برای مشتریان نه تنها آنها را به خرید مجدد ترغیب میکند، بلکه باعث میشود تا آنها برند شما را به دیگران نیز معرفی کنند. به عنوان مثال، ارائه خدمات مشاورهای قبل از فروش، ارسال پیامهای شخصیسازی شده یا حتی طراحی وبسایت کاربرپسند میتواند تأثیر بسزایی در بهبود تجربه مشتری داشته باشد
فهرست:
بازار رقابتی چیست؟
بررسی عوامل ایجاد بازار رقابتی
راه های فروش در بازار رقابتی
چگونه در یک بازار شلوغ متمایز شویم؟
عوامل اصلی افزایش فروش در بازار
اهمیت تمایز در بازار رقابتی
استراتژیهای کارآمد برای ایجاد تمایز
۱۲ روش برای متمایز کردن کسب و کارتان از رقبا
عنوان: پاورپوینت چطور در بازار رقابتی متمایز شویم؟
فرمت: pptx
تعداد صفحات: 50 اسلاید
تصویر پیش نمایش: