پاورپوینت چطور بحران کسب و کار را مدیریت کنیم

پاورپوینت چطور بحران کسب و کار را مدیریت کنیم

دسته بندی:

قیمت: 39000 تومان

تعداد نمایش: 55 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 30 سپتامبر 2024

به روز رسانی در: 30 سپتامبر 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

پاورپوینت چطور بحران کسب و کار را مدیریت کنیم در 55 اسلاید در پاییز 1403  تهیه شده که برای دانشجویان رشته مدیریت مفید است. این پاورپوینت به راحتی قابل ویرایش است و در ادامه بخشی از محتوای آن را برای شما قرار داده ایم و پس از آن نیز فهرست محتوای پاورپوینت و همچنین تصویری از پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت را نیز قرار داده ایم و در صورتی که مایل باشید می توانید این پاورپوینت را خریداری نموده و به تمام محتوای آن دسترسی داشته باشید

 

 

بخشی از متن:

فرآیند مدیریت بحران در کسب و کار

فرآیند مدیریت بحران در کسب و کار شامل مراحل مختلفی است که باید پیش‌بینی شوند. اما این فرآیند به چند صورت است که باید به آن توجه کافی داشته باشید.

 

1- مرحله قبل از بحران

اولین مرحله قبل از انجام هر کار پیشگیری برای هر نوع بحران احتمالی است. این یعنی ایجاد و تدوین یک برنامه برای مدیریت بحران، آموزش و استخدام تیم مدیریت بحران و تمرینات و مواردی از این قبیل را شامل می‌شود. یکی دیگر از کارهایی که باید در مرحله قبل از بحران انجام دهید این است که پیش‌نویس‌های اولیه برای مدیریت بحران بنویسید تا در صورت مدیریت بحران در زمان خود حداکثر صرفه‌جویی را بکنید.

 

2- مرحله حین بحران

مرحله دوم در مدیریت بحران مربوط به خود بحران است که رخ می‌دهد. بدون شک وقتی از بحران سخنی به میان می‌آید در ذهنمان همین مرحله را تصور می‌کنیم. در این مرحله باید به مراحل مختلف بحران و واکنش آن بپردازید. در این مرحله، بحران شما شروع شده است. باید در این مرحله پیام‌های اولیه‌ای که نوشتید را منتشر کنید، با ذینفعان و کارکنان تماس بگیرید و در نهایت ایمنی شرکت را در اولویت مد نظر قرار دهید.

 

3- مرحله پس از بحران

زمانی که بحران فروکش کرده باشد یا از بین رود، یعنی کار مدیریت بحران شما تمام شده است. حیاتی است که با ذینفعان، کارکنان و مشتریان خود در ارتباط باشید

 

چرا باید یک برنامه مدیریت بحران داشته باشیم؟

باید بگوییم که اگر کسب و کار شما در مرحله‌ای قرار دارد که با یک بحران در حال مواجهه شدن است به احتمال بسیار زیاد عواقب پیچیده و طولانی‌مدت را تجربه خواهید کرد. این پیامدها ممکن است به دلایل مختلف از قبیل روابط عمومی، عملیاتی یا حقوقی ربط داشته باشد. بسته به میزان آسیبی که ممکن است یکی از این عوامل داشته باشد، میزان از کار انداختن کسب و کارتان نیز متغیر خواهد بود. طبق مستنداتی که وجود دارد

 

 گفته شده است که حدود 29 درصد از شرکت‌هایی که در بین سال‌های 2014 تا 2019 با یک بحران مواجه بوده‌اند، می‌گویند که هیچ نیروی انسانی آمادگی لازم در برابر بحران را ندارد. به عبارتی دیگر می‌توان چنین بیان کرد که 28.9 درصد از شرکت‌ها و سازمان‌ها نمی‌دانند که برنامه مدیریت بحران آن‌ها به روز شده است یا نه. هر کسب و کاری برای خود باید یک برنامه مدیریت بحران داشته باشد تا بتواند در چنین مواقعی اقدامات لازم را انجام دهد

 

چگونه بر موانع بحران یک کسب و کار غلبه کنیم؟

ممکن است موانع بحران بسیاری در یک کسب و کار وجود داشته باشد اما با این حال، چگونه باید با این موانع غلبه کنیم.

1- استراتژی و برنامه‌ریزی اهمیت زیادی دارد

موفقیت در کسب و کار بدون برنامه‌ریزی و استراتژی دقیق در هیچ زمینه‌ای ممکن نیست. یکی از مهم‌ترین علل رشد نکردن در کسب و کارهای کوچک بی‌توجهی به برنامه‌ریزی و استراتژیک است. کارآفرینان، یک برنامه دقیق، جزئی و یکنواخت برای شرکت خود دارند

 و بر طبق آن ماهانه آن را اجرا و تدوین می‌کنند. این روند در طولانی مدت هیچ ارزشی نخواهد داشت چرا که لازمه یک برنامه‌ریزی موفق شناسایی دقیق موقعیت فعلی است که در آن قرار دارند. بعد از آن هم شناخت مشتریان فعلی و درک نیازها مد نظر گرفته می‌شود.

2- ریسک‌های کلیدی را بشناسید

یکی از موارد مهم برای داشتن یک استراتژی مدیریت بحران در کسب و کار تعیین محل بحران است. امروزه در محیط تجاری، روشی که کسب و کارها با آن اداره می‌شوند، زمینه ریسک بالایی را ایجاد کرده است و می‌تواند مشکلات زیادی را با خود به همراه داشته باشد. پس باتوجه به این موضوع اگر بتوان ریسک‌های کلیدی خود را شناسایی کرد، می‌توان با یک استراتژی محکم، تجارت خود را برای همیشه حفظ کرد.

 

3- ارتباط درست و شفاف ایجاد کنید

ارتباط موثر در طول یک بحران در کسب و کار حائز اهمیت است. به وجود آوردن کانال‌های ارتباطی شفاف در داخل شرکت و نیز با عوامل خارجی مانند مشتریان، شرکا و فروشندگان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این ممکن است شامل یک خط تلفن بحرانی، توسعه یک طرح برای واکنش در رسانه‌های اجتماعی و یا ارائه به‌روزرسانی منظم به دیگران در طول بحران باشد.

 

 

بخشی از متن:

بحران کسب و کار چیست؟

مدیریت بحران یعنی چه؟

فرآیند مدیریت بحران در کسب و کار

برنامه مدیریت بحران یعنی چه؟

چرا باید یک برنامه مدیریت بحران داشته باشیم؟

ویژگی‌های بحران چیست؟

دلایل ایجاد بحران چیست؟

چگونه بر موانع بحران یک کسب و کار غلبه کنیم؟

مراحل بحران چیست ؟

هفت گام برای ایجاد یک برنامه مدیریت بحران کسب و کار

  

 

عنوان: پاورپوینت چطور بحران کسب و کار را مدیریت کنیم

فرمت: pptx

تعداد صفحات:  55 اسلاید

تصویر پیش نمایش:

 

 

پاسخ دهید