پاورپوینت هر آنچه باید در زمینه مدیریت پروژه در کسب و کار بدانید
پاورپوینت هر آنچه باید در زمینه مدیریت پروژه در کسب و کار بدانید در40 اسلاید در تابستان 1403 تهیه شده که برای دانشجویان رشته مدیریت مفید است. این پاورپوینت به راحتی قابل ویرایش است و در ادامه بخشی از محتوای آن را برای شما قرار داده ایم و پس از آن نیز فهرست محتوای پاورپوینت و همچنین تصویری از پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت را نیز قرار داده ایم و در صورتی که مایل باشید می توانید این پاورپوینت را خریداری نموده و به تمام محتوای آن دسترسی داشته باشید
بخشی از متن:
آشنایی با مدیریت پروژه
مدیریت پروژه در واقع به عنوان رشته ای شناخته می شود که شامل شروع، برنامه ریزی، اجرا و کنترل کار تیمی که شامل مجموعه ای از افراد است برای دستیابی به یک هدف یا مجموعه ای از اهداف خاص می باشد. این اهداف می توانند شامل توسعه یا تولید محصولات جدید، ارائه خدمات منحصر به فرد یا بهبود برخی از ویژگی های مهم در یک محصول یا خدمات باشند.
از طریق این فیلد فعالیت ها با استفاده از ابزارهای مختلف مدیریتی در پروژه کنترل می شوند. به همین علت نیز یک مدیر پروژه باید دارای اطلاعات کاملی درباره روانشناسی، مجموعه دانش مورد نیاز برای کار کردن با این ابزارها و همینطور مهارت های تجربی برای کار کردن با این ابزارها باشد. هدف اصلی از این فیلد خاص در هر پروژه ای اطمینان از دستیابی به اهداف خاص بیان شده
نکات مهمی که باید درباره این فیلد بدانید
اکثر پروژه ها به صورت موقتی تعریف می شوند. آنها دارای یک نقطه شروع و پایان مشخص هستند. تعریفی که در بخش قبلی بیان کردیم می تواند به خوبی تفاوت میان مدیریت پروژه و مدیریت نرم افزار را به شما نشان دهد چرا که مدیریت یک نرم افزار می تواند به صورت طولانی مدت و حتی دائمی باشد. یک مدیر پروژه حتما باید روی یک پروژه تمرکز داشته باشد
در حالی که یک مدیر نرم افزار می تواند روی چندین پروژه مرتبط با نرم افزار نیز مدیریت و نظارت داشته باشد. در زمان تعریف مدیر پروژه حتما باید به تعریف پروژه نیز دقت کافی داشته باشید. عملیات ها و فرایندهای عادی یک شرکت جز پروژه به شمار نمی آیند. به عنوان مثال در یک شرکت یا کسب و کار تولیدی روند قرار دادن منابع برای تولید محصولات جدید به عنوان یک پروژه شناخته نمی شود
قدم ها و رویکردهای موجود در مدیریت پروژه
اولین قدمی که در مدیریت پروژه باید بردارید برنامه ریزی برای پروژه ای است که در دست دارید. در این مرحله شما باید پیش بینی کاملی از هزینه ها و منابع مورد نیاز برای انجام پروژه داشته باشید. خروجی حاصل از برنامه ریزی برای پروژه یک طرح کامل است که توسط مدیر پروژه ارائه می شود و در آن شرح تمام وظایف، فعالیت ها، وابستگی ها و بازه های زمانی مورد نیاز برای انجام هر فعالیت ذکر شده است.
گام دوم از مدیریت پروژه تعیین کردن اهدافی است که در راستای پروژه وجود دارند. شما در این مرحله باید مشخص کنید که آیا انجام این پروژه می تواند نیازمندی های مشتری یا سایر ذینفعان پروژه را به طور کامل برطرف کند
فهرست:
آشنایی با مدیریت پروژه
نکات مهمی که باید درباره این فیلد بدانید
یک مدیر پروژه چه مواردی را مدیریت می کند؟
قدم ها و رویکردهای موجود در مدیریت پروژه
زمان بندی مناسب و طراحی پلن های جایگزین
هدف از مدیریت پروژه چیست؟
انواع مدیریت پروژه؛ آشنایی با 7 نوع محبوب و معروف مدیریت پروژه
بررسی مراحل مدیریت پروژه
اصول مدیریت پروژه طبق ویرایش هفتم استاندارد PMBOK
عنوان: پاورپوینت هر آنچه باید در زمینه مدیریت پروژه در کسب و کار بدانید
فرمت: pptx
تعداد صفحات: 40 اسلاید
تصویر پیش نمایش: