پاورپوینت نقش نظارت و اهمیت آن در مدیریت کسب و کار

پاورپوینت نقش نظارت و اهمیت آن در مدیریت کسب و کار

دسته بندی:

قیمت: 29000 تومان

تعداد نمایش: 25 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 18 آگوست 2024

به روز رسانی در: 18 آگوست 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

پاورپوینت نقش نظارت و اهمیت آن در مدیریت کسب و کار

پاورپوینت نقش نظارت و اهمیت آن در مدیریت کسب و کار در 33 اسلاید در تابستان 1403 تهیه شده که برای دانشجویان رشته مدیریت مفید است. این پاورپوینت به راحتی قابل ویرایش است و در ادامه بخشی از محتوای آن را برای شما قرار داده ایم و پس از آن نیز فهرست محتوای پاورپوینت و همچنین تصویری از پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت را نیز قرار داده ایم و در صورتی که مایل باشید می توانید این پاورپوینت را خریداری نموده و به تمام محتوای آن دسترسی داشته باشید

 

بخشی از متن:

نظارت و پایش چیست و چه اهمیتی دارد؟

اگر کارکنان سازمان تجاری شما وظایف خود را به خوبی انجام می‌دهند و یا این که در انجام وظایف خود کوتاهی می‌کنند، نظارت و پایش آن‌ها ضرورت دارد. یکی از موضوعات منفی در رابطه با سازمان‌های جهانی این است که مدیران، رهبران و کارکنان ارشد

برای نظارت و پایش زمان کافی صرف نمی‌کنند. در صورتی که پایش انجام نشود مدیریت سازمان دچار اختلال خواهد شد. در این وضعیت، سازمان‌ها از حالت خودکار یا اتو پایلت استفاده می‌کنند که مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد. انتخاب روش مناسب و کاربردی برای نظارت و پایش بسیار مهم است. برای کنترل امور سازمان و کسب موفقیت مانیتورینگ کارکنان بسیار مهم است

 

نقش نظارت چیست

موارد زیر عملکرد اصلی است که توسط یک سرپرست انجام می‌شود:

1- ایجاد پیوند بین کارگران و مدیریت: سرپرست فردی است که مشغول نظارت است. او بر کار زیردستان نظارت دارد. او پیوند بین کارگران و مدیریت است. وی اطمینان می‌دهد كه برنامه‌ها و رویه‌ها طبق برنامه اجرا می‌شوند.

2- تماس مستقیم با کارگران: سرپرست ارتباط مستقیمی با کارگران برقرار می‌کند. او به عنوان یک دوست، فیلسوف و راهنما برای کارگران عمل می‌کند.

 

3- جلوگیری از درگیری و سوء تفاهم: وی کلیه دستورالعمل‌ها، برنامه‌ها و ایده‌های مدیریت را به کارگران و پیشنهادهای کارگران، شکایات و غیره را به مدیریت منتقل می‌کند. بنابراین، حضور وی در یک سازمان به جلوگیری از درگیری و سوء تفاهم بین کارگران و مدیریت کمک می‌کند.

 

اهمیت نظارت

نظارت مهم است زیرا:

1- واسطه‌گر: سرپرست به عنوان یک ارتباط مهم بین کارگران و مدیریت عمل می‌کند. سرپرست نه تنها هدف/ایده‌های مدیریت را برای کارگران توضیح می‌دهد بلکه مشکلات/نارضایتی‌های کارگران را نیز به مدیریت توضیح می‌دهد.

 

2- کنترل عملکرد: نظارت تضمین می‌کند عملکرد کار مطابق اهداف انجام شود. سرپرست مسئولیت به انجام رسیدن وظایف را برعهده می‌گیرد.

3- استفاده بهینه از منابع: مهارت‌های شغلی را ایجاد می‌کند که به استفاده بهینه از منابع کمک می‌کند.

4- انضباط: منجر به حفظ نظم می‌شود.

 

چگونه می‌توانیم نظارت و پایش را انجام دهیم؟

نظارت و پایش به مجموعه‌ای از فعالیت‌های سیستماتیک گفته می‌شود که به منظور ارزیابی عملکرد کارکنان مورد استفاده قرار می‌گیرند. معیار‌های سنجش در مانیتورینگ کارکنان اهداف و استاندارد‌های سازمانی هستند. در واقع عملکرد کارکنان با توجه به اهداف از پیش تعیین شده ارزیابی می‌شود.

برای این که بتوانیم مانیتورینگ کارکنان را به طور دقیق و کاربردی انجام دهیم، باید از روش‌های مناسبی استفاده کنیم. در ادامه تمامی‌ مراحل اجرایی کردن نظارت و پایش را بیان می‌کنیم. در گام‌ نخست باید انتظارات خود را از کارکنان مشخص کنیم

 

 

فهرست:

نظارت و پایش چیست و چه اهمیتی دارد؟

نقش نظارت چیست

اهمیت نظارت

چگونه می‌توانیم نظارت و پایش را انجام دهیم؟

اجرایی کردن نظارت و پایش

ارتباط مناسب با کارمندان و تاثیر آن در نظارت و پایش

مزیت‌های استفاده از نظارت و پایش در سازمان‌ها

نتایج مثبت ارزیابی عملکرد چند مورد هستند

 

عنوان: پاورپوینت نقش نظارت و اهمیت آن در مدیریت کسب و کار

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 33 اسلاید

تصویر پیش نمایش:

پاورپوینت نقش نظارت و اهمیت آن در مدیریت کسب و کار

پاسخ دهید