پاورپوینت مدیریت منابع انسانی در کسب و کار
پاورپوینت مدیریت منابع انسانی در کسب و کار در 50 اسلاید در تابستان 1403 تهیه شده که برای دانشجویان رشته مدیریت مفید است. این پاورپوینت به راحتی قابل ویرایش است و در ادامه بخشی از محتوای آن را برای شما قرار داده ایم و پس از آن نیز فهرست محتوای پاورپوینت و همچنین تصویری از پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت را نیز قرار داده ایم و در صورتی که مایل باشید می توانید این پاورپوینت را خریداری نموده و به تمام محتوای آن دسترسی داشته باشید
بخشی از متن:
مدیریت منابع انسانی چیست؟
بسیاری از سازمان ها و شرکت ها از گذشته تاکنون، بخشی به عنوان مدیریت منابع انسانی دارند، اما تعریف دقیق مدیریت منابع انسانی چیست و چرا شرح وظایف این مدیران در تمام سازمان ها و شرکت ها یکسان نیست. واحد مدیریت منابع انسانی، از وظایف مدیریتی می باشد که مسئولیت کلیه فعالیت ها و خط مشی های سازمان که مربوط به کارکنان است را برعهده دارد.
البته این تعریف از دیدگاه وظیفه گرایانه است و لیست وظایف و مسئولیت های واحد مدیریت منابع انسانی را یادآوری می کند. در تعریف دقیق تر مدیریت منابع انسانی می توان گفت، مدیر منابع انسانی، نقش جذب و استخدام همکاران و نیروی کار جدید را بر عهده دارد.
هدف از مدیریت منابع انسانی چیست؟
بهبود فضای کسب و کار برای افزایش درآمد با کمترین هزینه، هدف مدیریت منابع انسانی است. در واقع بهبود و رونق فضای تولید و خدمات نتیجه برنامه ریزی مدیر منابع انسانی برای رشد اقتصادی می باشد؛ به گونه ای که فضای کسب و کار بستری مناسب برای مشارکت کارکنان در جهت رسیدن به اهداف بلند مدت سازمان باشد. در گذشته، کارگران و نیروی کار به عنوان ابزاری غیر حرفه ای و موقت محسوب می شدند
که به سادگی قابل جایگزینی بودند. به همین دلیل روحیه و انگیزه نیروی کار برای افزایش کارایی در بلند مدت اهمیتی نداشت و صرفا تنها شیوه افزایش کارایی منابع انسانی، اعمال فشار و افزایش نظارت بود. اما در دنیای امروز، شیوه اعمال فشار بر روی نیروی کار و تعویض نیروها، می تواند تاثیرات منفی به همراه داشته باشد؛ بنابراین هوشمندانه ترین راهکار برای افزایش بازدهی نیروی کار، استفاده از اصول مدیریت منابع انسانی است. مدیر منابع انسانی می تواند برای ایجاد محیطی انگیزه بخش با فضایی منصفانه برای کارکنان برنامه ریزی می کند. به این ترتیب که سیستم مدیریت منابع انسانی را به گونه ای طراحی می کند که نیروی کار برای رسیدن به رفاه و حفظ جایگاه خود، در جهت افزایش بازدهی کسب و کار تلاش خواهد کرد.
جایگاه مدیریت منابع انسانی در کسب و کارها
جایگاه مدیریت منابع انسانی در کسب و کارهای مختلف یکسان نیست. بسیاری از مدیران، تاثیرگذاری و نقش مدیریت منابع انسانی را مربوط به سازمان های بزرگ میدانند و تاثیر مدیریت منابع انسانی و ضرورت آن در سازمان ها و کسب و کارهای کوچک را نادیده می گیرند زیرا:
1- جایگاه مدیریت منابع انسانی در بسیاری از سازمان ها کوچک شمرده می شود. در حدی که حتی وظیفه مدیر منابع انسانی را حضور غیاب کارکنان، نگهداری پرونده ها و تنظیم جدول های اضافه کار و کسر کار برای محاسبه حقوق در نظر می گیرند.
2- این سازمان ها تعریف درستی از مدیریت منابع انسانی نداشته به همین دلیل جایگاه مدیریت منابع انسانی را بی اهمیت دانسته و حاضر نیستند حقوقی بابت این سمت به مدیران منابع انسانی پرداخت کنند.
3- برخی از مدیران نیز نقش و جایگاه مدیریت منابع انسانی در کسب و کار را به نوعی هنر کار کشیدن از نیروی کار میدانند به همین دلیل، این شغل را به رسمیت نمی شناسند و نقش مدیر منابع انسانی و واحد منابع انسانی را به عنوان نماینده ارتباط با نیروی کار و افزایش بهره وری و حفظ نیروی کار ماهر، نادیده می گیرند.
فهرست:
مدیریت منابع انسانی چیست؟
هدف از مدیریت منابع انسانی چیست؟
جایگاه مدیریت منابع انسانی در کسب و کارها
وظایف واحد مدیریت منابع انسانی
مدیریت منابع انسانی در کسبوکار، چقدر مهم است؟
نقش مدیریت منابع انسانی در سازمان
نکات کلیدی منابع انسانی در کسبوکار
اصول مدیریت منابع انسانی
عنوان: پاورپوینت مدیریت منابع انسانی در کسب و کار
فرمت: pptx
تعداد صفحات: 50 اسلاید
تصویر پیش نمایش: