پاورپوینت مدیریت عملکرد

پاورپوینت مدیریت عملکرد

دسته بندی:

قیمت: 29000 تومان

تعداد نمایش: 46 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 16 اکتبر 2024

به روز رسانی در: 16 اکتبر 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

پاورپوینت مدیریت عملکرد در 44 اسلاید در پاییز 1403  تهیه شده که برای دانشجویان رشته مدیریت مفید است. این پاورپوینت به راحتی قابل ویرایش است و در ادامه بخشی از محتوای آن را برای شما قرار داده ایم و پس از آن نیز فهرست محتوای پاورپوینت و همچنین تصویری از پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت را نیز قرار داده ایم و در صورتی که مایل باشید می توانید این پاورپوینت را خریداری نموده و به تمام محتوای آن دسترسی داشته باشید

بخشی از متن:
تعریف فرایند مدیریت عملکرد
مدیریت عملکرد (Performance management) فرایندی است که تضمین می‌کند فعالیت‌های سازمان منجر به تحقق اهداف به شیوه‌ای کارا و اثربخش می‌گردد. رسیدن به اهداف سازمان در گروی توانایی نیروی انسانی در انجام امور محوله است. نیروی انسانی به عنوان یکی از مهمترین عوامل در پیشبرد اهداف و ارتقای بهره‌وری سازمان‌ها محسوب می‌شود.
بنابراین بهبود عملکرد و بهسازی نیروی انسانی نیاز انکارناپذیری برای سازمان‌ها است و مدیریت عملکرد ابزاری برای دستیابی به این هدف است. مدیریت عملکرد سازمانی رویکردی است که با توسعه مفهوم ارزیابی عملکرد سازمانی مطرح گردید. ارزیابی عملکرد همواره بار منفی با خود داشته زیرا به عنوان ابزاری سنتی برای تنبیه و توبیخ کارکنان از آن استفاده می‌شده است.

مراحل متداول در مدیریت عملکرد
اگرچه بسته‌های نرم‌افزاری مدیریت عملکرد زیادی وجود دارد،‌ با این حال الگوها معمولاً برای نیازهای یک سازمان سفارشی می‌شوند. به طور معمول، برنامه های مدیریت عملکرد مؤثر شامل عناصر خاصی هستند، مانند:
1- همسویی فعالیت های کارکنان با ماموریت و اهداف شرکت: هر کارمند باید بداند که چگونه کار آن‌ها به اهداف کلی شرکت کمک می‌کند. سرپرستان و کارکنان با هم باید وظایف یک شغل را مشخص کنند.

2- ایجاد نتایج خاص عملکرد شغلی: از طریق مدیریت عملکرد، کارکنان باید بفهمند: شغل من چه کالاها یا خدماتی تولید می‌کند؟ شغل من شامل چه مراحلی است؟ کار من باید چه تاثیری بر شرکت داشته باشد؟ چگونه باید با مشتریان، همکاران و سرپرستان تعامل داشته باشم؟
3- ایجاد انتظارات مبتنی بر عملکرد: کارمندان باید این فرصت را داشته باشند که در مورد چگونگی اندازه گیری موفقیت خود نظر بدهند. انتظارات می‌تواند شامل نتایجی باشد که شامل کالاها و خدماتی است که یک کارمند تولید می‌کند..

اهداف فرایند مدیریت عملکرد در سازمان‌ها
سازمان‌ها از مدیریت عملکرد کارکنان، سه هدف راهبردی، اداری و توسعه‌ای را دنبال می‌کنند که در ادامه به تفصیل شرح داده می‌شود:
1- اهداف راهبردی
سازمان با اجرای فرایند مدیریت عملکرد و از طریق ایجاد ارتباط میان رفتار کارکنان و اهداف سازمان، زمینه را برای تحقق اهداف راهبردی خود در کسب و کار فراهم خواهد کرد. مدیریت عملکرد فرایندی است که با تبیین انتظارات سازمان از کارکنان آغاز می‌شود
و با اندازه‌گیری عملکرد آنها پایان می‌یابد. بنابراین مدیریت عملکرد تنها زمانی به اهداف کاربردی خود دست می‌یابد که اندازه‌گیری‌ها واقعی باشند و به صورت اصولی انجام شده باشند و اهداف و بازخوردها به درستی به کارکنان ابلاغ شده باشند.
2- اهداف اداری
اهداف اداری به مجموعه راه‌هایی گفته می‌شود که سازمان برای ارائه اطلاعات و تصمیم‌های خود به کارکنان استفاده می‌کند. این تصمیم‌ها می‌تواند در مورد موضوعاتی چون حضور و غیاب، حقوق و مدیریت مزایا، برنامه‌های مربوط به نگهداشت کارکنان، مزایای رفاهی، خاتمه قرارداد، استخدام نیروهای جدید و قطع همکاری با نیروهای فعلی باشد. تصمیمات مربوط به پرداخت به عنوان یکی از ابزارهای اصلی نگهداشت کارکنان، از مهم‌ترین تصمیماتی است که مدیران اتخاذ می‌کنند.
اطلاعاتی که طی فرایند مدیریت عملکرد و بر اساس اهداف اداری جمع‌آوری می‌شوند، تأثیر به‌سزایی بر آینده سازمان و کارکنان خواهند داشت، اما این امر نباید مانعی برای مدیریت عملکرد در سازمان ایجاد کند. اگر معیارهای ارزیابی به درستی تعریف شوند و روایی و پایایی لازم را داشته باشند

فهرست:
تعریف فرایند مدیریت عملکرد
ضرورت و اهمیت مدیریت عملکرد
فرایند مدیریت عملکـرد
مراحل متداول در مدیریت عملکرد
مزایای مدیریت عملکرد
ارزیابی عملکرد و تفاوت آن با فرایند مدیریت عملکرد
اهمیت فرایند مدیریت عملکرد کارکنان در سازمان‌های نوین
اهداف فرایند مدیریت عملکرد در سازمان‌ها
روش‌های ارزیابی و فرایند مدیریت عملکرد
فرایند مدیریت عملکرد کارکنان در سازمان‌های خلاق

 

عنوان: پاورپوینت مدیریت عملکرد
فرمت: pptx
تعداد صفحات: 44 اسلاید
تصویر پیش نمایش:

 

پاسخ دهید