پاورپوینت فرق های مدیریت پروژه (PM) با مدیریت فرایند کسب و کار (BPM) چه چیزی است؟ در 21 اسلاید در پاییز 1403 تهیه شده که برای دانشجویان رشته مدیریت مفید است. این پاورپوینت به راحتی قابل ویرایش است و در ادامه بخشی از محتوای آن را برای شما قرار داده ایم و پس از آن نیز فهرست محتوای پاورپوینت و همچنین تصویری از پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت را نیز قرار داده ایم و در صورتی که مایل باشید می توانید این پاورپوینت را خریداری نموده و به تمام محتوای آن دسترسی داشته باشید
بخشی از متن:
مدیریت فرآیند کسب و کار چیست؟
مدیریت فرآیند کسب و کار هنر ایجاد، مدیریت و سادهسازی فرآیندهای داخلی سازمان است که نحوه جریان منابع، اطلاعات و همکاری را تعیین میکند. هدف در اینجا کاملاً ساده است. BPM با یک روش مشخص برای سازماندهی، ساخت و نگهداری فرآیندها به سازمان کمک میکند تا با حذف کارهای تکراری و انجام کارهای مهمتر، نتایج موفقیتآمیز روزمره بهطور مداوم تکرار شده
و افزایش پیدا کند. برای درک تفاوت BPM و PM لازم است با هر یک بیشتر آشنا شوید. مدیریت فرآیند کسب و کار از طریق ۳ رکن اصلی به این هدف میرسد
1- کارکنان
این افراد با استفاده از طراحی ساده سیستمهای پیچیده، میتوانند بهطور مستقل عمل کنند. BPM سادهسازی روش کار کارمندان را هدف قرار داده است. یکی از راههای انجام این کار تجهیز اعضای فعال در سازمان برای مدیریت کار خود با استفاده از ابزاری مانند BPMS میباشد.
2- فرآیندها
تمرکز BPM نه تنها بر ایجاد فرآیندها، بلکه بیشتر بر مدیریت آنها است تا بتوانند در اوج کارایی عمل کنند. هدف BPM اصلاح این فرآیندها است، بنابراین سازمانها میتوانند
تفاوت BPM و PM
تفاوتهای اساسی بین BPM و مدیریت پروژه عواملی هستند که نحوه عملکرد آنها، نوع مشکلاتی که حل میکنند و درنهایت نحوه استفاده از آنها را تعیین میکند.
1- مهمترین تفاوت این است که مدیریت فرآیند یک چرخه تکراری است زیرا فرآیندها در طول عمر سازمان تکرار میشوند، اما مدیریت پروژه یک مجموعه فعالیت در یک بازه زمانی میباشند که یک زمان شروع و در یک زمان به اتمام میرسند.
2- هدف از مدیریت فرآیند بهرهوری است. مدیریت پروژه بر شفافیت متمرکز است.
3- مدیریت فرآیند برای ادغام با هر مکانی که شرکت کار خود را سازماندهی میکند، طراحی شده است. راهحلهای مدیریت پروژه برای انطباق سریع با تغییرات طراحی شدهاند.
زمان استفاده از مدیریت فرآیند کسب و کار و مدیریت پروژه
درک این که BPM و مدیریت پروژه چیست به شما کمک میکند بین هر دو مفهوم تمایز قائل شوید تا بتوانید راهحل مناسبی را برای وضعیتی که در پیش دارید انتخاب کنید. در اینجا خلاصهای از شرایط و چارچوب برای استفاده از هر یک از این دو مفهوم پیشنهاد میشود. از مدیریت فرآیند کسب و کار زمانی استفاده کنید که:
1- شما در حال حاضر یک طرح کلی برای انجام یک کار دارید. فرآیندها قابل تکرار هستند و میتوانند برای انجام وظایف بارها و بارها با حداقل اصطکاک مورد استفاده قرار گیرند.
2- شما میخواهید سرعت و دقت کار سازمان را بهبود ببخشید.
فهرست:
مدیریت فرآیند کسب و کار چیست؟
مدیریت پروژه چیست؟
تفاوت BPM و PM
چگونه پروژهها به فرآیند تبدیل میشوند؟
زمان استفاده از مدیریت فرآیند کسب و کار و مدیریت پروژه
مزایای مدیریت پروژه و مدیریت کسب و کار
کاربرد BPM در سازمان ها
عنوان: پاورپوینت فرق های مدیریت پروژه (PM) با مدیریت فرایند کسب و کار (BPM) چه چیزی است؟
فرمت: pptx
تعداد صفحات: 21 اسلاید
تصویر پیش نمایش: