پاورپوینت سیستم و نگرش سیستمی در مدیریت

پاورپوینت سیستم و نگرش سیستمی در مدیریت

دسته بندی:

قیمت: 34900 تومان

تعداد نمایش: 9 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 30 اکتبر 2024

به روز رسانی در: 30 اکتبر 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت فصل اول – سیستم و نگرش سیستمی در مدیریت در 50 اسلاید در پاییز 1403  تهیه شده که برای دانشجویان رشته مدیریت مفید است. این پاورپوینت به راحتی قابل ویرایش است و در ادامه بخشی از محتوای آن را برای شما قرار داده ایم و پس از آن نیز فهرست محتوای پاورپوینت و همچنین تصویری از پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت را نیز قرار داده ایم و در صورتی که مایل باشید می توانید این پاورپوینت را خریداری نموده و به تمام محتوای آن دسترسی داشته باشید

بخشی از متن:
ترکیب سیستم
هر سیستم از اجزایی تشکیل شده است و هر جـزء نقـش خاصـی را در جهـت تحقـق هدف سیستم ایفا می‌کند
1- درون داد   (input)
درون داد‌ها یا داده‌ها، عبارتند از: کلیه آن چه که به نحوی وارد سیستم می‌شود و تحرک و فعالیت سیستم را سبب می‌گردد. بدیهی است کـه بـدون تزریـق داده، ادامـه حرکـت و زیست سیستم ممکن نخواهد بود.
در یک نظام تولیدی، داده‌ها، عبارتند از: مجموعـه از نیروی انسانی با درجات متنوعی از مهارت‌هـا و تخصـص‌هـا، مـواد اولیـه، سـرمایه، انرژی، تکنولوژی، اطلاعات و غیره. در یک نظام دانشگاهی داده‌ها، عبارتند از: اعضـای هیئت علمی، دانشجویان، کادر اداری و خدماتی، ساختار رسمی سازمانی، نظـام روابـط غیررسمی، تسهیلات فیزیکی، جـا و مکـان، اطلاعـات، دانـش هـا و معلومـات، کتـب، مجلات تخصصی، نشریات عمومی و غیره. البتـه در بـین داده‌هـا، بعضـی از  آن‌هـا بـه تناسب ماهیت سیستم، دارای اهمیت بیشتری، نسبت به سایر داده‌ها هستند.
برای مثـال، نیروی انسانی، در بسیاری از سیستم‌ها، دارای اهمیتی بیشتر از سـایر داده‌هـا‌ی سیسـتم است. انسان با نگرش خاصی که دارد می‌تواند نقش‌ها‌ی سازنده و یـا بـاز دارنـده را در سیستم ایفا کند و پویایی و تحرک سیستم یا ایستایی و انجماد آن را باعث شود.
2- فرآیند تبدیل  (میان داد)  (prosess)
درون دادی که به سیستم وارد می‌شود، طبق برنامه سیستم، در جریان تغییر و تبدیل قرار می‌گیرد. در واقع، کاری در سیستم انجام می‌شود و در نتیجه در داده‌ها، تغییر بـه وجـود می‌آید. در نظام دانشگاهی، دانشجو که یکی از داده‌ها‌ی سیستم است، در فرایند تبـدیل قرار می‌گیرد
و ذهن او با مفاهیم، واژه‌ها و مطالب علمی آشنا می‌شـود و در نگـرش او تغییراتی پدید می‌آید. در یک کارخانه تولیدی، مواد اولیه با سایر داده‌ها در هم می‌آمیزد و در جریان عملیات قرار داده می‌شود و تغییراتی در آن پدید  می‌آید.
3- برونداد (ستاده)    (output)
داده‌هایی که در فرایند تبدیل قرار می‌گیرند، طبق نظم و سازمانی که بـر سیسـتم حـاکم است، به صورت کالا یـا خـدمت، از سیسـتم بـه محـیط صـادر مـی شـوند. دانشـجوی فارغ التحصیل، تحقیق و پژوهش، برخی از ستاده‌ها‌ی نظـام دانشـگاهی هسـتند.

طبقه بندی سیستم‌ها
دانشمندان و متفکران، طبقه بندی‌های گوناگونی را برای سیسـتم‌هـا  قائـل شـده‌انـد، در این جا به نمونه‌هایی از آن‌ها اشاره می‌شود:
1- سیستم‌های اصلی و فرعی  (Sub-Systems)
سیستم‌ها به دو دسته اصلی و فرعی تقسیم شده اند. سیستم فرعی جزیـی اسـت کـه بـر خود نظارت دارد و وظیفه خاصی را انجام می‌دهـد و بـرای رسـیدن بـه هـدف معینـی می‌کوشد.
با دید گسترده‌تری، این سیستم فرعی که نقش ویژه‌ای را ایفا می‌کنـد، خـود، یکی از اجزای تشکیل دهنده سیستم بزرگ‌تری است که می‌توان آن را »سیسـتم اصـلی « نام نهاد. بنابراین، سیستم اصلی از به هم پیوستن چند سیستم فرعی پدید مـی‌آیـد. بایـد توجه داشت که وابستگی سیستم فرعی به سیستم اصلی، سبب تحلیل سیستم فرعـی در سیستم بزرگ‌تر نشده، بلکه سیستم فرعی در عین حال که به انجام دادن وظایف خویش مشغول است، در جهت تحقق هدف‌های سیستم بزرگ‌تر نیز فعالیت می‌کنـد.
به عنـوان مثال، در سیستم اصلی بدن، سیستم‌های فرعی گوارش، اعصاب، تنفس و گردش خـون، هر یک وظایف خویش را انجام می‌دهند و در عین حال با یکدیگر مربوطنـد و ارتبـاط  آن‌ها با یکدیگر در جهت کار سیستم اصلی بدن اسـت. بـه همـین ترتیـب، در سیسـتم اصلی شبکه آموزشی کشور، برخی از سیستم‌های فرعی، عبارتنـد از: آمـوزش ابتـدایی، آموزش دبیرستانی، آموزش فنی و حرفه‌ای و آموزش دانشـگاهی کـه البتـه هـر یـک از آن‌ها، خود برای سیستم‌های فرعی‌تر درون خود، سیستم اصلی محسوب می‌شوند.

2- سیستم‌های باز و بسته
تقسیم سیستم‌ها به باز و بسته، یکی دیگر از طبقه بندی هـای سیسـتم هـا اسـت.  سیسـتم بسته، سیستمی ساده است که با محـیط خـود ارتبـاطی برقـرار نمـی‌کنـد. سیسـتم بـاز، سیستمی است که با محیط خود در ارتباط است. سیستم‌های بسته در برخورد با محیط، سازمان خود را از دست می‌دهند یا جهت فعالیتشان تغییر می‌کند. برای مثال چنـان چـه یک اتم را که سیستمی بسته است، بشـکنیم و بـا محـیطش ارتبـاط دهـیم

نظریه عمومی سیستم‌ها و نگرش سیستمی
ریشه‌های اندیشه سیستمی در بلندای تاریخ بشری جای دارد. از زمان‌های قدیم، مفهوم سیستم مورد توجه اندیشمندان و فلاسفه قرار داشته است. ارسطو، افلاطون، ابن خلدون، مولوی، لایب نیتس، هگل و هرمان هسه، از جمله دانشمندانی هستند که به مفهوم سیسـتم توجه داشته‌اند. در قرن حاضر نیز »هنری کندال« از نخستین افرادی است که بـه مفهـوم سیستم و طرز کار آن اشاراتی داشته است.
یکـی از متفکرانـی کـه کمـک شـایانی بـه شناخت و ارائه نگرش سیستمی کرده اسـت، لودویـک فـون برتـالانفی(1972-1901) زیست شناس و فیلسوف اتریشی است. در واقع می‌تـوان گفـت کـه وی واضـع نظریـه عمومی سیستم‌ها به صورتی مدون و منظم است. برتالانفی در اواخر دهـه 1920 نظریه ارگانیسمی را مطرح کـرده اسـت. وی مـی‌گویـد از آن جـا کـه اساسـی‌تـرین ویژگـی موجودات، در سازمان تشکیل دهنده آنان است،
روش بررسی مرسوم که فقط به بررسی یک جزء یا یک فرایند از آن‌ها می‌پردازد، نمی‌تواند تشریح کاملی از آن موجـود انجـام دهد و نیز اطلاعاتی درباره نحوه هماهنگی اجزاء و فرایندهای گوناگون آن در اختیار ما بگذارد. وظیفه اساسی زیست شناسی، یافتن قوانین مربوط به سیستم‌های زیست شناسانه در کل سطوح است

فهرست:
سیستم چیست؟
نمونه‌هایی از سیستم
ترکیب سیستم
محیط سیستم
طبقه بندی سیستم‌ها
خواص سیستم‌های باز
طبقه بندی سلسله مراتبی بولدینگ
نظریه عمومی سیستم‌ها و نگرش سیستمی
نگرش سیستمی چیست؟
خلاصه

 

 

عنوان: پاورپوینت فصل اول – سیستم و نگرش سیستمی در مدیریت
فرمت: pptx
تعداد صفحات: 50 اسلاید
تصویر پیش نمایش:

249 1

 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید