پاورپوینت دروغگویی کودک و نحوه برخورد با آن

پاورپوینت دروغگویی کودک و نحوه برخورد با آن

دسته بندی:

قیمت: 39000 تومان

تعداد نمایش: 21 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 18 جولای 2024

به روز رسانی در: 18 جولای 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت دروغگویی کودک و نحوه برخورد با آن

پاورپوینت دروغگویی کودک و نحوه برخورد با آن در 67 اسلاید در بهار 1403 تهیه شده که افرادی که تمایل دارند رفتار کودکان را بهتر بشناسند از آن استفاده کنند این پاورپوینت به راحتی قابل ویرایش است و در ادامه بخشی از محتوای آن را برای شما قرار داده ایم و پس از آن نیز فهرست محتوای پاورپوینت و همچنین تصویری از پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت را نیز قرار داده ایم و در صورتی که مایل باشید می توانید این پاورپوینت را خریداری نموده و به تمام محتوای آن دسترسی داشته باشید

بخشی از متن:

چرا کودکان دروغ می گویند؟

اولین راه برای مقابله با دروغگویی در کودکان این است که عواملی دروغگویی شناسایی شود. درباره علت دروغگویی در کودکان می‌توان به عوامل زیر اشاره کرد:

1- عدم تشخیص خیال از واقعیت موجب می‌شود فکر کنیم کودکان دروغ می‌گویند: خیلی از بچه‌های زیر شش سال قادر نیستند حقیقت را خیالتشان تشخیص دهند. آنها فکر می‌کنند هر چه در خیال و تصور به ذهنشان خطور می‌کند، واقعی است. مثلا یک کودک دو ساله به راحتی می‌تواند اسباب‌بازی دوستش را بردارد

و بگوید مال خودم است. این رفتار را به خاطر دروغگویی انجام نمی‌دهد، بلکه هنوز تصوری از مفهوم مالکیت ندارد و فکر کند چیزی که دوست دارد می‌تواند متعلق به خودش باشد. به علاوه ممکن است یک کودک سه یا چهار ساله، چیزی را که در خیال خود می‌بیند به عنوان یک اتفاق واقعی برای شما تعریف کند. چنین تخیلاتی برای این کودک، عین واقعیت هستند.

2- نداشتن توجه و تمرکز کافی باعث درغگویی در کودکان می‌شود: بسیاری از بچه‌ها توجه و تمرکز کافی ندارند و یادشان نمی‌ماند که چه کار کرده‌اند. بازه‌ی توجه بچه‌ها خیلی کمتر از بزرگسالان است. نمی‌توان از یک کودک انتظار داشت یادش مانده باشد که دیروز چه کارهایی با جزییات انجام داده است. بنابراین اگر فرزندتان نتوانست در مورد دو سه روز قبل، حقیقت را به شما بگوید، نگران نباشید، این مساله بیشتر از حافظه ضعیف بچه‌ها در مقابل بزرگسالان نشات می گیرد.

علت دروغگویی در کودکان

لازم به ذکر است برای حل مشکلات سلامت روان و اختلالات رفتاری بهترین راه ‌حل ریشه ‌یابی و یافتن مشکلات پایه ‌ای و علت ‌یابی است. هر انسانی ممکن است با توجه به شرایط خود دلایل گوناگونی برای دروغ گفتن داشته باشد اما با توجه به تحقیقات انجام شده به یکسری دلایل مشترک برخوردیم که در ادامه به آن می ‌پردازیم:

1- عدم پاسخ منطقی و قابل توجیه به نیازهای کودک

2- تحقیر کودک به واسطه ‌ی والدین و اطرافیان که ضعف شخصیتی در کودک به‌وجود می ‌آورد منجر به دروغ‌ گویی می ‌شود

3- برای جلب توجه والدین و اطرافیان که درصورت عدم توجه مناسب از سوی والدین ممکن است دروغ‌گویی بیشتر هم بشود.

4- داشتن الگوهای نامناسب مثل والدین دروغگو

5- سرکوب و تنبیه‌ های شدید و مستبدانه

6- انتظار بیش ‌از حدتوان و ترس از انتقاد

دلایل دروغگویی در کودکان

دروغگویی یکی از انواع اختلالات رفتاری در کودکان است و برای درمان، نیاز به ریشه‌یابی و علت‌یابی دارد، کودکان نیز مانند بزرگسالان ممکن است دلایل مختلفی برای دروغگویی داشته باشند، بعضی از این دلایل با بزرگسالان مشترک است و بعضی از آن‌ها نیز به صورت اختصاصی در کودکان مشاهده می‌شود که عبارتند از:

1- امتحان کردن

کودک ممکن است به دلیل امتحان کردن دانسته‌های خود یا پاسخ دیگران دروغ بگویند، مثلاً کودکی که درباره رنگ چیزی دروغ می‌گوید احتمالاً قصد دارد بداند دیگران درباره رنگ آن چه نظری دارند.

2- دروغ برای دروغ

تشخیص این شکل از دروغگویی در کودکان برای امتحان دانسته‌ها کمی دشوار به نظر می‌رسد، کودک دروغ نمی‌گوید که چیزی به دست بیاورد یا چیزی را امتحان کند بلکه دروغ می‌گوید تنها به دلیل اینکه می‌تواند این کار را انجام دهد و میلی به راست گفتن به پدر و مادر خود ندارد.

و…….

فهرست:

چرا کودکان دروغ می گویند؟

علت دروغگویی در کودکان

دلایل دروغگویی در کودکان

چگونه متوجه می‌شوید که فرزندتان دروغ می‌گوید؟

علل دروغ‌ گویی کودکان

علائم دروغگویی کودک

راه‌های تشویق کودکان به راستگویی

نحوه رفتار با کودکان دروغگو

درمان و راه مقابله با دروغ ‌گویی کودک

عنوان: پاورپوینت دروغگویی کودک و نحوه برخورد با آن

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 67 اسلاید

تصویر پیش نمایش:

پاورپوینت دروغگویی کودک و نحوه برخورد با آن

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید