پاورپوینت خبرچینی کودک و دلایل آن

پاورپوینت خبرچینی کودک و دلایل آن

دسته بندی:

قیمت: 29000 تومان

تعداد نمایش: 17 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 20 جولای 2024

به روز رسانی در: 20 جولای 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت خبرچینی کودک و دلایل آن

پاورپوینت خبرچینی کودک و دلایل آن در 36 اسلاید در بهار 1403 تهیه شده که افرادی که تمایل دارند رفتار کودکان را بهتر بشناسند از آن استفاده کنند این پاورپوینت به راحتی قابل ویرایش است و در ادامه بخشی از محتوای آن را برای شما قرار داده ایم و پس از آن نیز فهرست محتوای پاورپوینت و همچنین تصویری از پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت را نیز قرار داده ایم و در صورتی که مایل باشید می توانید این پاورپوینت را خریداری نموده و به تمام محتوای آن دسترسی داشته باشید

بخشی از متن:

خبرچینی در کودکان

«مامان، علی تاب تووی حیاط رو شکست!» «بابا، اون هفته باد شیشه رو نشکسته بود، مریم شکست!» «شایان کیک توو یخچال رو بدون اجازه برداشت و خورد!» این جملات برای‌تان آشنا هستند؟ آیا فرزند شما دائما چغلی خواهر، برادر، دوستان و همکلاسی‌هایش را می‌کند؟

هرچند بد و نادرست، اما این اتفاق در بچه‌های پیش‌دبستانی و دبستانی رایج است. خبرچینی به معنای گزارش‌دادن کارهای اشتباه خواهر/برادر، دوست و همکلاسی‌ به افراد صاحب نفوذ مانند والدین و معلمان است. تقریبا تمام کودکان (حتی گاهی بزرگسالان) در محیط‌های ناامن و استرس‌زا، برای فرار از خطر، رازهای دیگران را برملا می‌کنند

علت خبرچینی کودکان

عوامل بسیار زیادی بر افزایش یکباره این موضوع در حدود 5-6 سالگی تأثیرگذار هستند. در ادامه مهم‌ترین دلایل سخن چینی در کودکان را بررسی می‌کنیم؟

1- یادگیری درباره قوانین درست و غلط

خبرچینی با آگاهی کودک از درست و غلط و شکل‌گیری پایه‌های اخلاقی در او شروع می‌شود. به اعتقاد پیاژه، روان‌شناس رشد، بچه‌ها در حدود 6 سالگی شروع به درون‌سازی قوانین و مقررات می‌کنند و به‌شدت هم در پایبندی به آن‌ها جدی هستند. به همین دلیل، وقتی بچه‌های دیگر از این قوانین تبعیت نمی‌کنند، احساس نگرانی کرده و به بزرگسالان گزارش می‌دهند. در واقع خبرکشی کاملا هم چیز بدی نیست و نشان‌دهنده رشد شناختی و اخلاقی کودک است.

2- جلب توجه و تایید دیگران

جلب توجه والدین و دیگر اطرافیان برای کودکان پیش‌دبستانی بسیار مهم است. این موضوع گاهی تا نوجوانی ادامه می‌یابد و حتی به یکی از دلایل اصلی شکل‌گیری اختلال شخصیت نمایشی در نوجوانان تبدیل می‌شود. برخی کودکان مدام در دورهمی‌ها یا مدرسه برای تاییدگرفتن یا تشویق‌شدن، گناه دیگر کودکان را برملا می‌کنند. آن‌ها مخصوصا در موقعیت‌های حاکی از احساس رهاشدگی مانند عدم آماده سازی فرزند اول برای تولد فرزند دوم، از سخن‌چینی برای تثبیت موقعیت‌شان یا بد جلوه‌دادن دیگر همسالان استفاده می‌کنند.

چرا کودکان خبرچینی می کنند؟

خبرچینی هر کودک علتی دارد که باید با توجه به شرایط کودک آن علت را پیدا کرد اما به طور کلی علل خبرچینی در کودکان شامل موارد زیر است:

1- کنترل کردن دیگران

والدین اغلب فکر می کنند علت خبرچینی فرزندشان این است که کودک احساس قدرت نمی کنند در حالی که چنین چیزی درست نیست. به گفته روانشناسان، کودکانی که خبرچینی می کنند کاملا درست و غلط را از هم تشخیص می دهند و به این دلیل خبرچینی می کنند که بتوانند دیگران را کنترل کنند و بر آن ها سلطه داشته باشند.

2- رفتار قانون مند

یکی دیگر از دلایل خبرچینی کودکان به مرحله ای از رشد کودک برمی گردد؛ در حدود ۵ سالگی، بچه ها قوانینی که باید رعایت کنند را درک می کنند اما توانایی تشخیص قانون شکنی های اصلی و جزئی را ندارند و به همین دلیل هر قانونی که شکسته می شود را به بزرگسالان گزارش می دهند.

3- انعکاس رفتار مراقبین کودک

والدین به عنوان مراقبین کودک، در مسیر تربیت فرزند باید صادقانه تر به درون خود نگاه کنند؛ اگر با کودک خشن و قضاوت کننده برخورد کنید، او نیز با همسالانش همین رفتار را خواهد داشت و این می تواند یکی از علل خبرچینی کودک باشد.

فهرست:

خبرچینی در کودکان

علت خبرچینی کودکان

چرا کودکان خبرچینی می کنند؟

دلایل سخن چینی در کودکان

علل خبرچینی کودکان

تاثیرگذاری والدین بر کودک خبرچین

نحوه برخورد با کودک خبرچین

نکات مهم در رفتار با کودک خبرچین

با کودک خبرچین چگونه رفتار کنیم؟

عنوان: پاورپوینت خبرچینی کودک و دلایل آن

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 36 اسلاید

تصویر پیش نمایش:

پاورپوینت خبرچینی کودک و دلایل آن

 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید