پاورپوینت حاضر جوابی کودک و نحوه برخورد با آن

پاورپوینت حاضر جوابی کودک و نحوه برخورد با آن

دسته بندی:

قیمت: 34900 تومان

تعداد نمایش: 15 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 20 جولای 2024

به روز رسانی در: 20 جولای 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت حاضر جوابی کودک و نحوه برخورد با آن

پاورپوینت حاضر جوابی کودک و نحوه برخورد با آن در 53 اسلاید در بهار 1403 تهیه شده که افرادی که تمایل دارند رفتار کودکان را بهتر بشناسند از آن استفاده کنند این پاورپوینت به راحتی قابل ویرایش است و در ادامه بخشی از محتوای آن را برای شما قرار داده ایم و پس از آن نیز فهرست محتوای پاورپوینت و همچنین تصویری از پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت را نیز قرار داده ایم و در صورتی که مایل باشید می توانید این پاورپوینت را خریداری نموده و به تمام محتوای آن دسترسی داشته باشید

بخشی از متن:

حاضرجوابی در کودکان

حاضرجوابی در کودکان یک عادت رفتاری و اکتسابی در واکنش و پاسخگویی به یک موضوع است که گاهی با لحن بی‌ادبانه و شرورانه همراه است. حاضرجوابی در سنین پایین ابزاری برای خودشیرینی کودک است؛ متأسفانه والدین به این رفتار پاسخ مثبت می‌دهند و در بسیاری از مواقع بعد از گذشتن دوران کودکی والدین نمی‌توانند

حاضرجوابی را در کودکشان کنترل کنند. البته باید به این نکته توجه کرد که «نه گفتن» گاهی اوقات یک شجاعت محسوب می‌شود و والدین در موقع حاضرجوابی فرزندانشان بر سر دوراهی قرار می‌گیرند؛ از طرفی دوست دارند کودک مستقلی داشته باشند که در برابر خواسته‌های نابجای دیگران بایستد

دلایل حاضرجوابی در کودکان

قبل از پرداختن به موضوع رفتار با کودک حاضرجواب لازم است بدانید کودکان به دلایل متعددی حاضرجوابی می‌کنند. در ارتباط با علت گستاخی کودکان می‌توان به دلایل زیر اشاره کرد:

1- کودک احساس می‌کند که به او به اندازه کافی احترام گذاشته نمی‌شود؛

2- کودک احساس می‌کند که توسط والدین تحت کنترل است؛

3- تعامل اعضای خانواده با یکدیگر همراه با بی‌احترامی است؛

علت حاضرجوابی کودکان

لحن تند و گاها شرورانه کودکان، به دلایل رشدی، ژنتیکی و محیطی متعددی مربوط می‌شود. آگاهی از این علل، باعث درک و همدلی شما با نیازهای فرزند و پاسخگویی بهتر به درخواست‌های او می‌شود.

1- لجبازی و تمرین «نه گفتن»

همزمان با افزایش مهارت‌های حسی‌-حرکتی و توان راه‌رفتن، بچه‌ها نیاز بیشتری به استقلال و خودمختاری پیدا می‌کنند. آن‌ها در حال آزمایش توانمندی‌های‌شان هستند و از موفقیت در انجام کارهای ریز و درشت لذت می‌برند. یک نکته انحرافی: بچه‌های نوپا درک دقیقی از علیت و تاثیرگذاری رفتارشان بر جهان ندارند؛ به همین دلیل، مثلا ساعت‌ها به قابلمه ضربه می‌زنند و از شنیدن صدای آن متعجب و شگفت‌زده می‌شوند.

یکی از موارد ابراز وجود و مشاهده تاثیرگذاری رفتارشان بر جهان و شاید مهم‌ترین آن‌ها، تمرین مهارت نه گفتن است. کودکان از حدود 2-3 سالگی به طرز عجیب و غریبی با نظرات و خواسته‌های دیگران مخالفت می‌کنند. این سرکشی‌ها به معنای مخالفت واقعی نیست، بلکه نشانه‌ای از رشدِ نیاز به استقلال و خودمختاری در بچه‌ها است. اگر به دنبال تربیت فرزندانی سالم و باجسارت هستید، باید از طریق آموزش مهارت نه گفتن به کودکان، شیوه درست ابراز وجود و جرات‌ورزی را به آن‌ها یاد بدهید.

2- حساسیت و زودرنجی

بعضی کودکان دارای نوعی خلق‌وخوی دشوار و زودرنج هستند. آن‌ها با کوچک‌ترین مشکلی احساس ناراحتی می‌کنند. این ویژگی شخصیتی، تاب و تحمل کودک در مواجهه با سختی‌‌ها را کاهش و تندخویی و بداخلاقی او را افزایش می‌دهد. به دلیل نیاز شدید به احترام، حاضرجوابی این کودکان حالتی لجوجانه‌تر از دیگر همسالان پیدا می‌کند. البته جای نگرانی نیست؛ اگر نحوه درست برخورد با آن‌ها را بلد باشید، مدیریت رفتارشان حتی از کودکان آسان‌گیر هم راحت‌تر است.

3- مهارت کلامی ناکافی و عدم آگاهی از معنای کلمات

دایره واژگان کودکان محدود است و از معنای دقیق همان چند کلمه هم آگاهی دقیقی ندارند. به عنوان مثال، یک کودک 2-3 ساله، نهایتا 200 تا 300 کلمه برای بیان خواسته‌هایش دارد. حالا اگر مشکل دستور زبان و شکل‌گیری ساختارهای زبانی را هم به آن اضافه کنیم، شاید زبان‌درازی کودک خیلی هم دستِ خودش نباشد.

و……..

فهرست:

حاضرجوابی در کودکان

دلایل حاضرجوابی در کودکان

علت حاضرجوابی کودکان

چرا کودکان حاضرجوابی و گستاخی می‌کنند

نحوه رفتار با کودک حاضر جواب

روش برخورد با حاضرجوابی کودکان

راه حل برای حاضر جوابی کودک

عنوان: پاورپوینت حاضر جوابی کودک و نحوه برخورد با آن

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 53 اسلاید

تصویر پیش نمایش:

151 1

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید