پاورپوینت بی انگیزگی کودک و دلایل آن

پاورپوینت بی انگیزگی کودک و دلایل آن

دسته بندی:

قیمت: 34900 تومان

تعداد نمایش: 16 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 20 جولای 2024

به روز رسانی در: 20 جولای 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت بی انگیزگی کودک و دلایل آن

پاورپوینت بی انگیزگی کودک و دلایل آن در 60 اسلاید در تابستان 1403 تهیه شده که افرادی که تمایل دارند رفتار کودکان را بهتر بشناسند از آن استفاده کنند این پاورپوینت به راحتی قابل ویرایش است و در ادامه بخشی از محتوای آن را برای شما قرار داده ایم و پس از آن نیز فهرست محتوای پاورپوینت و همچنین تصویری از پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت را نیز قرار داده ایم و در صورتی که مایل باشید می توانید این پاورپوینت را خریداری نموده و به تمام محتوای آن دسترسی داشته باشید

بخشی از متن:

چرا کودکان بی‌انگیزه می‌شوند؟

وقتی می‌بینیم کودکی بی‌ انگیزه شده، بهتر است وارد دنیای او شویم و هدف او از رفتارش را کشف کنیم. شاید فرزندمان تلاش می‌کند به ما بگوید «شما نمی‌توانید من را مجبور کنید!» و به‌این‌ترتیب در جنگ قدرت پیروز شود. شاید او از انتظارات زیاد ما احساس رنجش می‌کند و فکر می‌کند دوست‌داشتن ما بی‌قید‌وشرط نیست و به همین دلیل می‌خواهد با تلاش‌نکردن آن را تلافی کند.

شاید او فکر می‌کند توانایی انجام‌دادن کاری را ندارد و از این رو آن را رها می‌کند؛ چرا که تلاش‌نکردن بهتر از روبه‌روشدن با شکست است. ممکن است فرزندمان خود را با خواهر و برادرانش مقایسه می‌کند و می‌کوشد تا متفاوت‌ باشد و در خانواده احساس تعلق‌خاطر و اهمیت کند. به مقاله رقابت خواهر و برادرها مراجعه کنید. دلیل بی‌ا‌نگیزگی هرچه باشد

علائم بی انگیزگی در کودکان

1- بی انگیزگی در انجام تکالیف

بی توجهی به امور مدرسه و انجام تکالیف، تا یک حدی قابل قبول است که هر کودکی نشانی از بازیگوشی و سر به هوایی دارد که به راحتی قابلیت حل کردن دارد. اما در برخی از مواقع، کودک هیچ علاقه و توجهی به تکالیف مدرسه‌ای خود نشان نمی‌دهد و خیلی از این تکالیف را به صورت نصفه و نیمه رها می‌کند و به سراغ آن‌ها نمی‌رود. در این موارد شما باید دقت کنید چرا ممکن است یک عامل زمینه‌ای در مدرسه و یا خود خانواده، کودک را نسبت به مدرسه و انجام تکالیفش دلسرد کرده است.

2- بی انگیزگی در تعامل با دوستان و جامعه

در این مورد باید حواس تان باشد که خجالت کشیدن با بی انگیزگی در برقراری ارتباط بسیار متفاوت است. مثلا کودک شما ممکن است که به صورت یکباره دیگر تمایلی به ارتباط و بازی با دوستانش از خودش نشان ندهد و یا اصلا تمایل نداشته باشد که با خانواده در ارتباط باشد و صحبت کند. این موضوع تا حد خیلی زیادی می‌تواند دلیل بی انگیزگی در کودک باشد، اما می‌تواند دلایل پیش زمینه‌ای دیگری را نیز شامل شود.

 

3- بی انگیزگی در بازی‌ها و فعالیت‌های روزمره

بازی‌های تک نفره و فعالیت‌ها و علاقه مندی‌های روزمره کودک عموما با یک شور و هیجان خاص کودک همراه است. اما کودکی که به بی انگیزگی دچار شده، به هیچ وجه تمایل ندارد که بازی‌های روزانه اش را تکرار کند و یا برای بیدار شدن و کار‌های روزمره دیگر اشتیاق داشته باشد. با دقت به این عملکرد‌ها و رفتار‌های کودک، کاملا متوجه خواهید شد که دیگر آن شور و اشتیاق قبلی در کودک تان وجود ندارد

دلایل زمینه‌ای بی انگیزگی در کودکان چیست؟

1- کمال گرایی خانواده

همان طور که می‌دانید، خانواده می‌تواند نقش بسیار مهم و موثری را در رشد و پرورش یک کودک ایفا نماید. به عنوان یک پدر و مادر و والدین کودک، باید حواس تان به انتظارات و خواسته‌های تان از کودک تان باشد. در واقع شما نباید کودک تان را مسئول رسیدن به تمامی خواسته‌هایی کنید که روز‌ی می‌خواستید و نشد.یادتان باشد که کودک شما یک انسان مستقل است که توانایی‌ها و ظرفیت‌های جسم و روحی خاص خودش را دارد و در اکثر مواقع کمال گرایی شما و تشویق او به ایده آل بودن می‌تواند فشار زیادی را به او وارد کند و او برای فرار از این فشار، روش انفعال و بی انگیزگی را پیش بگیرد.

 

2- اختلافات والدین

چه بخواهید و چه نخواهید، شما به عنوان والدین کودک، مهم‌ترین و تاثیرگذارترین افراد در زندگی او هستید، تمامی رفتار و کردار شما و حتی ارتباط شما بر روی روابط و خواسته‌ها و روحیات فرزند شما تاثیر می‌گذارد و بعد از چند مدت، نتایج تمامی این رفتار‌ها در کودک شما ظاهر خواهد شد. اختلاف مداوم بین پدر و مادر، باعث می‌شود که کودک احساس ارزشمندی خود را از دست بدهد و با خود فکر کند که هر کاری که می‌کند کسی به آن توجه نمی‌کند و برای کسی مهم نیست. از این رو دیگر انگیزه‌ای برای رشد و فعالیت و تلاش ندارد و به بی انگیزگی دچار می‌شود.

3- شرایط محیطی

یکی دیگر از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند باعث بی انگیزگی در کودکان شود، عوامل و شرایط محیطی است.

و……..

فهرست:

چرا کودکان بی‌انگیزه می‌شوند؟

علائم بی انگیزگی در کودکان

دلایل زمینه‌ای بی انگیزگی در کودکان چیست؟

عوامل موثر در بی انگیزگی کودک

علل بی انگیزگی در کودکان چیست؟

تشخیص بی انگیزگی در کودکان

راهکار برای انگیزه دادن به کودکان

درمان بی انگیزگی در کودکان

عنوان: پاورپوینت بی انگیزگی کودک و دلایل آن

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 60 اسلاید

تصویر پیش نمایش:

پاورپوینت بی انگیزگی کودک و دلایل آن

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید