پاورپوینت اقتصاد و مديريت توليدات صنعتی
پاورپوینت اقتصاد و مديريت توليدات صنعتی در 47 اسلاید در تابستان 1403 تهیه شده که برای دانشجویان رشته اقتصاد مفید است. این پاورپوینت به راحتی قابل ویرایش است و در ادامه بخشی از محتوای آن را برای شما قرار داده ایم و پس از آن نیز فهرست محتوای پاورپوینت و همچنین تصویری از پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت را نیز قرار داده ایم و در صورتی که مایل باشید می توانید این پاورپوینت را خریداری نموده و به تمام محتوای آن دسترسی داشته باشید
بخشی از متن:
چند مثال برای درک بهتر رویکرد بازاریابی
بازاریابی مفهومی فراتر از تبلیغات و فروش است. به زبان ساده، به کل چرخه شناسایی و ارتباط با مشتریان بالقوه و درک نیاز و خواسته آنها تا ترغیب و متقاعدکردن مشتریان برای خرید محصولات، بازاریابی میگویند. با این تعریف، احتمالاً معنای استراتژی بازاریابی هم تا حد زیادی برایتان روشن شد: برنامهای بلند یا کوتاهمدت است که هر شرکتی، برای آموزش و معرفی محصولات به مشتریان احتمالی، ترغیب آنها به خرید و رسیدن به اهداف بازاریابی تعریفشده جانبی میچیند.
به عبارت دیگر، استراتژی مارکتینگ مثل یک نقشه و راهنماست که همهچیز را نشان میدهد؛ از مخاطب هدف گرفته تا نوع تبلیغات و کانالهای ارتباطی و در کل مسیر رسیدن به اهداف کوچک و بزرگ سازمان. هدف اصلی بازاریابی ایجاد یک رابطه سودآور با بازار هدف است؛ یعنی با کسی که ما برای آن مناسبترین راهحل هستیم. یکی از بخشهای مهم استراتژی بازاریابی، تعیین روشهای ترویج و تبلیغ محصول یا خدمت است. بر اساس اینکه چطور روشها را اجرا میکنیم، انواع بازاریابی در ادامه متن قرار میگیرند.
1- بازاریابی آفلاین
هر روشی که از اینترنت برای بازاریابی محصول استفاده نکند، در دسته آفلاین قرار میگیرد. رسانهها اینجا از جنس بیلبورد، تراکت، بدنه مترو و اتوبوس، تلویزیون و… هستند و دیگر برای برقراری ارتباط با مخاطب و همچنین پروموت محصول به اینترنت نیاز نیست.
مثلاً در تصویر زیر، دنت تبلیغ خود را در مترو نمایش داده است تا به این ترتیب، اولین مرحله از چرخه بازاریابی (یعنی آگاهسازی) را انجام دهد
2- بازاریابی آنلاین
برخلاف بازاریابی آفلاین، ما اینجا از اینترنت برای برقراری ارتباط با مشتری استفاده میکنیم. بازاریابی محتوایی، بازاریابی در اینستاگرام، بازاریابی ایمیلی و حتی تبلیغات کلیکی در سایتهای پربازدید در دسته استراتژیهای بازاریابی آنلاین قرار میگیرند. البته در استراتژی بازاریابی کسبوکار هر ۲ کانال (آنلاین و آفلاین) برای پروموت محصول در نظر گرفته میشوند تا بتوان رابطهای سودآور با بازار هدف برقرار کرد.
3- بازاریابی تجربی
ایونتهایی است که در آنها، روی ایجاد ارتباطی مستقیم با مشتری تمرکز میشود؛ آن هم از طریق رقمزدن تجربه و تعاملی خلاقانه و بهیادماندنی برای او. تصویر زیر یک ایونت مارکتینگ تجربی جالب را نشان میدهد
مديريت بازاريابي
میتوان از دو دیدگاه اجتماعی و مدیریت به تعریف بازاریابی نگاه کرد. از دیدگاه اجتماعی تعریف واژه بیانگر نقشی است که در جامعه ایفا میکند؛
برای مثال یک صاحبنظر در بازاریابی گفته است، نقش بازاریابی عبارت است از ارائه استاندارد بالاتر از زندگی . از دیدگاه اجتماعی، این تعریف خواست ما را تأمین میکندمدیریت بازاریابی تلاش آگاهانهای است برای بهدستآوردن نتایج مثبت در مبادله با بازارهای هدف. مدیریت بازاریابی در هر بازاری کاربرد دارد و قابل اجراست. بهطور مثال یک مدیر منابع انسانی با بازار نیروی کار یا یک مدیر خرید با بازار مواد اولیه سر و کار دارند
حالات تقاضا و وظایف مدیر بازاریابی
نمونههایی از وظایف و مسئولیتهای مدیربازاریابی شامل:
1- تدوین استراتژیها و برنامههای بازاریابی براساس ویژگیهای بازار و اهداف سازمان
2- همکاری با مدیران تبلیغات یا کمپین برای هماهنگی و هدایت فعالیتهای بازاریابی به منظور ترویج محصولات یا خدمات
3- تجزیه و تحلیل داده جهت تصمیمگیری آگاهانه درباره فعالیتها و کمپینهای بازاریابی
4- برآورد هزینهها و فروش بالقوه جهت پیشبینی نیازهای بازاریابی
5- ارزیابی جنبههای مالی محصولات یا خدمات از جمله بودجه، هزینهها، بازده سرمایهگذاری و پیشبینی سود- زیان
و…….
فهرست:
چند مثال برای درک بهتر رویکرد بازاریابی
مديريت بازاريابي
حالات تقاضا و وظایف مدیر بازاریابی
نگرش سیستماتیک به بازار
تجزیه و تحلیل محیط بازاریابی
روش های برخورد با محیط بازاریابی
عناصر محیط بازاریابی
استراتژی های رقابتی
روش های رقابتی
تاکتیک های حمله
عنوان: پاورپوینت اقتصاد و مديريت توليدات صنعتی
فرمت: pptx
تعداد صفحات: 47 اسلاید
تصویر پیش نمایش: