پاورپوینت اصول حسابداری 3
پاورپوینت اصول حسابداری 3 در 30 اسلاید در زمستان 1402 تهیه شده که برای دانشجویان رشته اقتصاد و همچنین سایر افرادی به علوم اقتصادی علاقمند هستند مفید است. این پاورپوینت به راحتی قابل ویرایش است و در ادامه بخشی از محتوای آن را برای شما قرار داده ایم و پس از آن نیز فهرست محتوای پاورپوینت و همچنین تصویری از پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت را نیز قرار داده ایم و در صورتی که مایل باشید می توانید این پاورپوینت را خریداری نموده و به تمام محتوای آن دسترسی داشته باشید.
بخشی از متن:
حسابداری شعب (Branch Accounting) یک سیستم حسابداری است که حسابهای جداگانه هر شعبه یا محل عملیاتی یک سازمان در آن نگهداری میشود. از این شیوه حسابداری معمولاً در شرکتهایی که پراکندگی جغرافیایی دارند، شرکتهای چندملیتی و اپراتورهای زنجیرهای استفاده میشود.در حسابداری شعب، هر شعبه به عنوان یک نهاد متفاوت در نظر گرفته میشود و دفاتر حسابهای مختلف به صورت جداگانه برای آنها ثبت و نگهداری میگردد. این حسابهای جداگانه شامل اقلامی مانند موجودی کالا، حساب های دریافتنی، دستمزد، تجهیزات و هزینههایی مانند اجاره و بیمه و وجوه نقد میشود.
حسابداری شعب سیستمی است که در آن برای هر شعبه حسابهای جداگانه در نظر گرفته میشود. این شعب بر اساس موقعیت جغرافیایی تقسیم شده اند و هر بخش دارای مراکز سود و هزینه هستند. در این سیستم حسابداری، تراز آزمایشی، صورت سود و زیان و ترازنامه به طور جداگانه توسط هر شعبه تهیه میشود.در شیوه حسابداری شعب، معمولاً هر شعبه موظف است دفاتر خود را تهیه و نگهداری کند و در موعد مقرر به دفتر مرکزی بفرستد تا با سایر واحدها ترکیب شود. حسابداری شعب به افزایش شفافیت و شناخت وضعیت جریان نقدی شرکتها کمک میکند و یک تصویر مالی کلی و جامع به مدیران ارائه میکند.
حسابداری شعب کجا استفاده میشود؟
حسابداری شعب در سازمانهایی که شعبهها یا بخشهای کاری متفاوتی دارند اما آن شعب یا بخشها به طور قانونی به عنوان یک شرکت فرعی راه اندازی و ثبت نشدهاند،کاربرد دارد. پس “شعبه” قطعاً یک شخص حقوقی مجزا نیست، بلکه زیرشاخه یا شعبهای مستقل است که دفاتر خود را نگهداری میکند.
حسابداری شعب را نباید با حسابداری بخشها یا دپارتمان اشتباه گرفت، زیرا با اینکه معمولا همه شرکتها حسابهای جداگانهای برای هر دپارتمان دارند، اما همه این بخشها و دپارتمانها در یک مکان مشابه کار میکنند. در حالی که یک شعبه به عنوان یک نهاد جغرافیایی مجزا از یک سازمان یا شرکت تعریف میشود.
فهرست:
حسابداری شعب
هدف از ایجاد شعب
حسابداری شعب کجا استفاده میشود؟
انواع شعبه
حسابداری مالی چیست؟
حسابداری مدیریت چیست؟
حسابداری صنعتی چیست؟
حسابداری قیمت تمام شده و روش هزینهیابی سفارش کار
هزینهیابی مرحلهای
هزینهیابی استاندارد
تجزیه و تحلیل هزینهها ،حجم فعالیت و سود
گردش وجوه نقد
صورتهای مالی تلفیقی
سیستم عملیات حسابداری متمرکز
سیستم کنترلی شعبه
سیستم عملیات حسابداری غیرمتمرکز
روشهای قیمت گذاری کالای ارسالی به شعبه
محاسبه بهای تمام شده کالای فروش رفته در موسسات بازرگانی
سرفصل هایی که در مراکز دفتر افتتاح میشود
چه روشهایی برای حسابداری شعب وجود دارد؟
عنوان: پاورپوینت اصول حسابداری 3
فرمت: pptx
تعداد صفحات: 30 اسلاید
پیش نمایش اسلایدها: