پاورپوینت مدیریت بحران کسب و کار با در نظر گرفتن حفظ اعتماد مشتریان در 42 اسلاید در پاییز 1403 تهیه شده که برای دانشجویان رشته مدیریت مفید است. این پاورپوینت به راحتی قابل ویرایش است و در ادامه بخشی از محتوای آن را برای شما قرار داده ایم و پس از آن نیز فهرست محتوای پاورپوینت و همچنین تصویری از پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت را نیز قرار داده ایم و در صورتی که مایل باشید می توانید این پاورپوینت را خریداری نموده و به تمام محتوای آن دسترسی داشته باشید
بخشی از متن:
بحران کسب و کار چیست؟
بحران کسب و کار به طور ناگهانی میتواند باعث آسیب رساندن به شهرت، تخریب عملیات تجاری، تأثیر منفی بر امور مالی یا صدمه به کارکنان شرکت شود. این بحران ممکن است به دلیل عوامل داخلی یا خارجی به وجود آید. برای مدیریت بحران، ضروریست که قبل از وقوع آن، برنامههای لازم را با تیم خود بنویسید و ویرایش کنید. اکثر بحرانهای کسب و کار قابل پیشبینی هستند
و با برنامهریزی و آمادگی میتوان از آسیبهای جدی جلوگیری کرد. در واقع، برنامهریزی برای مدیریت بحران، به عنوان یک بخش حیاتی از مدیریت کسب و کار در نظر گرفته میشود. تیم شما باید به دقت احتمالات مختلف بحران را بررسی کند و برنامههای مناسبی را برای مواجهه با آنها بنویسید و ویرایش کند. فرض کنید
فرآیند مدیریت بحران
فرآیند مدیریت بحران بسیار فراتر از مدیریت خود بحران است.بیایید مراحل اولیه در فرآیند مدیریت بحران را بررسی کنیم تا تیم شما و مدیران بحران بتوانند به بهترین وجه آماده شوند.
1- قبل از بحران
بخش اول مدیریت بحران، برای جلوگیری از هر گونه بحران احتمالی، ضروری است. برای این منظور، شما باید یک برنامه مدیریت بحرانی را تهیه کنید تیم مدیریت بحران خود را استخدام و آموزش دهید بخش دیگری از این مرحله، برای شما تهیه پیشنویس پیامهای ارتباطی بحرانی است که در صورت بروز بحران، ممکن است نیاز به ارسال آنها باشد. پیشنویس کردن این پیامها باعث صرفهجویی در زمان بحرانی شما میشود.
2- مدیریت بحران و واکنش
گام دوم در فرآیند مدیریت بحران احتمالاً همان چیزی است که هنگام فکر کردن به مدیریت بحران در نظر میگیرید؛ فرآیند برخورد و واکنش به مراحل مختلف بحران است این مرحله زمانی است که برنامه مدیریت بحران شما عملی میشود. پیامهای اولیه مدیریت بحران منتشر میشود، با کارکنان و ذینفعان تماس گرفته میشود و ایمنی عمومی و شرکت در اولویت قرار میگیرد.
استراتژیهای بلندمدت و کوتاهمدت را برای مدیریت بحران کسب و کار؟
مدیریت بحران کسب و کار آسان نیست، عناصر کلیدی وجود دارند که هر صاحب کسب و کار باید در هنگام تشکیل و برقراری ارتباط درک کند. اگر بخواهیم یک تعریف کلی از بحران داشته باشیم میتوانیم آن را اینگونه تعریف کنیم: یک رویداد داخلی یا خارجی و یا مجموعهای از وقایع است که تأثیرات منفی بر روی شرکت و اعضای آن میگذارد. انواع بحران هایی که میتوانند
بر روی تداوم کسب وکار ها تأثیر داشته باشند، بحرانهایی مانند تغییرات اجتماعی و اقتصادی، جنایتهایی علیه شرکت، مشارکتهای دولتی یا قانونی، چالشهای پرسنلی و کاری، مسائل امنیتی محصول، حملات سایبری و همچنین عوامل بسیار زیاد دیگری هستند که میتوانند تأثیرات مخربی بر روی شرکت به وجود بیاورند. ازآنجاکه بحران ها در کسب و کار های مختلف، متفاوت هستند، یک رویکرد واحد برای مدیریت بحران کسب و کار در تمام حالتها وجود ندارد.
1- بهترین زمانی که باید با بحران مقابله کرد، قبل از اتفاق افتادن آن است
این دقیقاً همانند زمانی است که حضرت نوح قبل از شروع باران، ساخت کشتی را شروع کرد. صاحبان کسب و کار ها قبل از اینکه دچار اشتباه و یا بحران شوند، باید چارهاندیشیهایی در شرکت خود در دست داشته باشند.
2- بهترین شرکتها برای بحران هایی که هنوز اتفاق نیفتاده است برنامهریزی میکنند
این گفته بسیار واضح به نظر میرسد، اما این برنامهریزیها، سناریویی پیچیدهتر از برنامههای عادی سازمان دارند. رهبرانی که این کارها را بهتر انجام میدهند، برای هر اتفاق بد و غیرمنتظرهای آمادگی دارند.
3- بحران ها اجتنابناپذیر هستند
شما باید درک کنید که بحران ها برای شرکت شما هم اتفاق خواهد افتاد، فقط زمان و چگونگی اتفاق افتادن آنها متفاوت خواهد بود، درهرصورت شما باید آماده باشید
فهرست:
بحران کسب و کار چیست؟
مدیریت بحران چیست؟
فرآیند مدیریت بحران
برنامه مدیریت بحران چیست؟
چرا یک برنامه مدیریت بحران ایجاد کنیم؟
استراتژیهای بلندمدت و کوتاهمدت را برای مدیریت بحران کسب و کار
مراحل بحران چیست؟
5 گام مدیریت در قبال بحران
عنوان: پاورپوینت مدیریت بحران کسب و کار با در نظر گرفتن حفظ اعتماد مشتریان
فرمت: pptx
تعداد صفحات: 42 اسلاید
تصویر پیش نمایش: