پاورپوینت بازاریابی دهان به دهان چیست
پاورپوینت بازاریابی دهان به دهان چیست شامل 54 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .
مختصری از متن
مقدمه
همهی ما با شنیدن نام بازاریابی دهان به دهان (که در انگلیسی با نام Word Of Mouth Marketing یا WOM نامیده میشود) یادِ داستان یک کلاغ چهل کلاغ میافتیم؛ البته این یک کلاغ چهل کلاغها از آن نوع حرف آوردن و بردنهای خانهخرابکن نیستند، این چرخش حرفهای دهان به دهان تأثیر اعجاب و آور و مثبتی را در هر کسبوکاری به همراه خواهند داشت.
بگذارید با این یک جمله شروع کنیم: ۹۲% از مصرفکنندهها، پیشنهادهای دوستان یا خانوادهشان را بیشتر از هر نوع دیگری از تبلیغات باور میکنند. این آمار ساده، یکی از قدرتمندترین حقایق در بازاریابی را در خود پنهان کرده است: بزرگترین سرمایه بازاریابی شما، پایگاه مشتریان فعلی شماست.
قدرت جادویی بازاریابی دهان به دهان، بیش از پیش خودش را به رخ کشیده است، از یک رستوران سادهی محلی در شمال کشور خودمان تا ظهور و بروز شبکههای اجتماعی قدرتمندی مثل فیسبوک تا بهیادماندنیترین کمپینهای تبلیغاتی شرکتهای بزرگ مثل کوکاکولا و حتی تا مارکتینگ برند جادویی هری پاتر و همین اپلیکیشن کار راه بینداز اسنپ و یا فروشگاه بزرگی مثل دیجیکالا، همه بهنوعی تحت تأثیر جادوی قدرتمند بازاریابی دهان به دهان بودهاند.
در این مبحث سعی دارم تا بازاریابی دهان به دهان را توضیح داده و استراتژیهای موفق پیادهسازی آن را با یکدیگر مرور کنیم.
بازاریابی دهان به دهان چیست؟
امروزه بسیاری از کسبوکارها در سراسر دنیا برای جلب مخاطبهای جدیدشان بهصورت میلیاردی سرمایهگذاری میکنند؛ درحالیکه پتانسیلهای بازاریابی مشتریهای فعلیشان را در نظر نمیگیرند. قدرت پیشنهادهای دهان به دهان بیشازاندازه است؛ و هنگامیکه راههای مختلفی برای تقویت پایگاه مشتریان فعلی وجود دارد، هیچکدام بهاندازهی بازاریابی دهان به دهان مؤثر و قوی نیستند.
بازاریابی دهان به دهان یا WOMM (همان مخفف Word Of Mouth Marketing!) به طور کلی یعنی تأثیرگذاری فعال و برانگیختن طبیعی گفتوگوهای حول یک برند، سازمان، محصول و یا رویداد.
به زبان ساده، بازاریاب دهان به دهان به دنبال ایجاد یک موضوعی قابلبحث و سپس مشتاق کردن مردم برای صحبت در مورد آن هستند. مردم همانطور که گفتم عاشق مرجع داشتن هستند و به صحبتهای دوستانشان در مسائل مربوط به خرید یک محصول بهراحتی اعتماد میکنند. بازاریابهای دهان به دهان به دنبال ایجاد یک زنجیرهی پر از مرجع برای ایجاد ترافیک، سرنخ و یا موقعیتهای فروش برای یک برند هستند.
در حقیقت در بازاریابی دهان به دهان، محصول شما باید به قدری قدرتمند باشد تا مشتریان دلیلی برای تعریف و صحبت درباره محصول شما داشته باشند. زمانی که مشتری از محصول یا خدماتی رضایت داشته باشد، چه اتفاقی میافتد؟ سعی میکند آن را به دوستان و آشنایان خود معرفی کند و در این راه از اعتبار خود مایه میگذارد!
درحالیکه بسیاری از استراتژیهای بازاریابی نیازمند مطالعهی دقیق برای استخراج آمارهای درست هستند، بازاریابی دهان به دهان بیهیچ زحمتی و بدون تحلیلهای پیدرپی و مطالعهی شاخصهای آماری، آمارهای خودش را نشان میدهد. بیایید نگاهی به بعضی از آمارهای مربوط به بازاریابی دهان به دهان بیندازیم تا قدرتمند بودن آن را دریابیم:
• ۷۴% از مصرفکنندهها، تعریف و تمجید از یک کالا را بهعنوان عامل کلیدی تصمیمگیری خریدشان میدانند.
• ۹۲% از مصرفکنندهها پیشنهادهای دوستان یا خانوادهشان را بیشتر از هر نوع دیگری از تبلیغات باور میکنند.
• نسل هزارهی سوم (متولدین دهه 90 به بعد میلادی)، بازاریابی دهان به دهان را به عنوان عاملی تأثیرگذار در تصمیمگیری خرید یک محصول در نظر گرفتهاند.
• ۶۸% از نظرات اطمینانبخش در خرید محصولات آنلاین، به خاطر خواندن نظرات دیگر مصرفکنندهها بوده است.
• ۷۲% میگویند خواندن نظرات یک مصرفکننده دربارهی یک موضوع، اطمینانشان را نسبت به یک کسبوکار افزایش میدهد.
و …
فهرست مطالب
مقدمه
بازاریابی دهان به دهان چیست؟
تاریخچه بازاریابی دهان به دهان
چرا بازاریابی دهان به دهان موفق است؟
مفاهیم و مدلسازی بازاریابی دهان به دهان
چگونه بازاریابی دهان به دهان خودمان را خلق کنیم؟
چهار نمونهی بینظیر از بازاریابی دهان به دهان خارجی
چهار نمونهی موفق از بازاریابی دهان به دهان ایرانی
برای یک استراتژی موفق در بازاریابی دهان به دهان چهکارهایی را انجام ندهید؟
نتیجه آخر: بازاریابی دهان به دهان همیشه موفق است؟
عنوان : بازاریابی دهان به دهان چیست
فرمت : پاورپوینت
تعداد صفحات : 54
پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت