پاورپوینت تقسیم سلولی چیست

پاورپوینت تقسیم سلولی چیست

دسته بندی:

قیمت: 35000 تومان

تعداد نمایش: 138 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 12 ژوئن 2022

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت تقسیم سلولی چیست

پاورپوینت تقسیم سلولی چیست شامل 24 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن

مقدمه

فرآیندی که در آن یک سلول مادر به دو یا چند سلول دختر تقسیم می شود، تقسیم سلولی نامیده شده و به دو نوع تقسیم میتوز و میوز در سلول های یوکاریوتی تقسیم می شود. در سلول های پروکاریوتی، تقسیم به صورت دوتایی خواهد بود. تقسیم سلولی مرحله ی لازم و ضروری یک چرخه سلولی می باشد. در تقسیم میتوز سلول های دختر تولید شده توانایی تقسیم شدن دوباره را دارند اما در تقسیم میوز، حاصل تقسیم گامت خواهد بود و توانایی تقسیم دوباره را ندارد. در کتاب های علوم پایه چهارم، ششم، هفتم و هشتم تقسیمات سلول ها و انواع این تقسیم ها توضیح داده شده است. این مبحث ما را بیشتر با این موضوع آشنا می کند.

تقسیم سلولی چیست؟

فرآیند تقسیم سلولی، مرحله ضروری در چرخه سلولی می باشد. چرخه ای که در آن از سلول های مادر، سلول های دختر حاصل می شوند. تکرار این چرخه در همه ارگانیسم ها از باکتری گرفته تا انسان ها انجام می شود. زمانی تقسیم در سلول ها اتفاق می افتد که به اندازه کافی رشد کرده و قادر به انجام فعالیت خود نمی باشند. روش تقسیمات سلولی در سلول های پروکاریوتی و یوکاریوتی متفاوت است. در سلول های پروکاریوتی و ساده، سلول ها با دو نیم کردن محتویات خود تقسیم دوتایی انجام می دهند. در موجودات پیچیده مثل انسان تقسیمات سلولی با دو روش میتوز و میوز انجام می شود. در مدت زمان عمر یک انسان تعداد ۱۰,۰۰۰ تریلیون تقسیم انجام می شود.

در این فرآیند، سلولی که در حال تقسیم است، سلول مادر و سلول های حاصل از تقسیم، سلول دختر نامیده می شوند.

و …

فهرست مطالب

مقدمه

تقسیم سلولی چیست؟

تعریف سلول های پروکاریوتی و یوکاریوتی :

انواع تقسیم سلولی :

تقسیم دوتایی یا شکافت باینری در سلول های پروکاریوتی :

تقسیم سلولی میتوز در سلول های یوکاریوتی :

تقسیم سلولی میوز در سلول های یوکاریوتی :

مدت زمان انجام تقسیم سلولی :

عنوان : پاورپوینت تقسیم سلولی چیست

تعداد صفحات : 24

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت تقسیم سلولی چیست

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید