پاورپوینت هوشمندی کسب و کار در 50 اسلاید در پاییز 1403 تهیه شده که برای دانشجویان رشته مدیریت مفید است. این پاورپوینت به راحتی قابل ویرایش است و در ادامه بخشی از محتوای آن را برای شما قرار داده ایم و پس از آن نیز فهرست محتوای پاورپوینت و همچنین تصویری از پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت را نیز قرار داده ایم و در صورتی که مایل باشید می توانید این پاورپوینت را خریداری نموده و به تمام محتوای آن دسترسی داشته باشید
بخشی از متن:
هوشمندی کسب و کار چیست؟
مدیران هر سازمانی برای به دست آوردن دید صحیح نسبت به شرایط متوسل به آمار و ارقام مربوط به آن نهاد میشوند. این آمار شامل مسائل داخلی بنگاه اقتصادی، دادههای مربوط به مراجعین و تامین کنندگان، اطلاعات مربوط به بازار، رقبا و… است. هوشمند سازی کسب و کار (business intelligence) فرایندی است که همه این اطلاعات را به صورت دیجیتال در اختیار گرفته و این اطلاعات خام را با استراتژی مناسب تحلیل نموده و این امکان را فراهم میکند که مدیران در راستای منافع سازمان مطبوع از نتایج به دست آمده استفاده کنند.
هوشمندی کسب و کار از جمله مفاهیم کلیدی در دنیای مدیریت و اقتصاد مدرن است که به تدریج جایگاه خود را در بین شرکتها و سازمانها پیدا کرده است. این مفهوم، به توانایی استفاده از دادهها و اطلاعات موجود درون یک سازمان برای ارائه بینشهای قابل استناد و تصمیمگیریهای موثر تر در زمینههای مختلف کسب و کار اشاره دارد. هدف اصلی هوشمندسازی کسب و کار، تبدیل دادههای بزرگ و متنوع به اطلاعات مفید و سپس به دانش و در نهایت به تصمیمات استراتژیک است.
هوش تجاری برای تجارت الکترونیک
هوش تجاری تکنولوژی است که دادههای یک بیزینس را جمعآوری کرده و با تحلیل آنها اطلاعات زیادی را به عنوان خروجی به شما میدهد.در تجارت الکترونیک، دادههای آنی وبسایتها تحت فرآیند ETL استخراج میشوند، تغییرات لازم در آنها ایجاد میشود و سپس در انبار داده (Data WareHouse) ذخیره میشوند و در نهایت بیزینسها توسط هوش تجاری تحلیل و بررسی می شوند.به دلایل زیر، استفاده از هوش تجاری برای تجارت الکترونیک ضروری است:
1- تصمیم گیری دقیق: هوش تجاری به کسب و کارهای مبتنی بر تجارت الکترونیک این امکان را میدهد که بر اساس حقایق آماری تصمیمگیری کنند. حقایق آماری مذکور میتوانند به تصمیمگیریهایی که به رشد بیزینس در آینده منجر میشود، کمک کنند.
2- افزایش درآمد: هوش تجاری به کسب و کارهای مبتنی بر تجارت الکترونیک این امکان را میدهد که بر اساس سلیقه ی مشتریان، تجربههای آنها در خرید آنلاین و رفتار خرید آنها، روندهای خرید را به صورت جزئی مورد بررسی قرار دهند که در نهایت موجب بهبود فروش می شود.
3- بازدهی عملیاتی: افزایش سود و کاهش هزینه را میتوان هدف همهی کسب و کارها تلقی کرد. هوش تجاری همه ی دادهها را مورد بررسی قرار میدهد و به کسب و کارهای مبتنی بر تجارت الکترونیک کمک میکند تا متوجه شوند که ضعف آنها در چه مواردی بوده است. این ضعفها میتوانند مواردی از قبیل مشکل کیفیت محصولات، استراتژی فروش ضعیف به دلیل نبود تحقیق کافی دربارهی بازار هدف و سایر موارد باشد که یقینا نیازمند راهحلهایی سریع و پربازده هستند.
سطوح پیاده سازی هوش تجاری
سیستمهای هوش تجاری معمولاً بر اساس سه سطح پیادهسازی مختلف، یعنی سطح استراتژیک، سطح تاکتیکی و سطح عملیاتی، به کار میروند. در هر یک از این سطوح، هدف اصلی استفاده از هوش تجاری، بهبود تصمیمگیریها و عملکرد کسب و کار است.
1- سطح استراتژیک: در این سطح، تصمیمگیریها و استراتژیهای بلندمدت سازمان تحت تأثیر هوش تجاری قرار میگیرند. این سطح شامل تحلیلهای استراتژیک، مانند تحلیل بازار، تحلیل رقبا و تحلیل محصولات، است که با استفاده از دادهها و اطلاعات موجود، تصمیمگیریهای استراتژیک موثرتری انجام میشود.
2- سطح تاکتیکی: در این سطح، هوش تجاری به کمک مدیران و مسئولان واحدهای مختلف سازمان در تصمیمگیریهای متوسط مدت مورد استفاده قرار میگیرد. این شامل تحلیلها و گزارشهایی است که برای بهبود عملکرد واحدها، مانند تحلیل عملکرد مالی و عملیاتی، ارائه میشود.
و………
فهرست:
هوشمندی کسب و کار چیست؟
تعریف هوشمندی کسب و کار
اهداف اصلی هوشمندی کسب و کار
نتایج فنی سیستم های هوشمندی کسب و کار
تحلیل مزیت ها و معایب رقبا
هوش تجاری برای تجارت الکترونیک
هوش کسب و کار (BI) چیست؟
اهداف هوش تجاری چیست ؟
سطوح پیاده سازی هوش تجاری
گامهای هوشمند سازی کسب و کار
کاربردهای هوش تجاری در سیستمهای سازمانی
برنامه های کاربردی هوش تجاری (BI)
عنوان: پاورپوینت هوشمندی کسب و کار
فرمت: pptx
تعداد صفحات: 50 اسلاید
تصویر پیش نمایش: